Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
An Act respecting the Attorney-General's Prosecutors
Assist police investigations
Attorney-General's Prosecutors Act
Crown prosecutor
Facilitate police investigations
Help police inquiries
Lead police investigations
Member of the police judicaire près les Parquets
Office of the District Attorney
Office of the District Prosecutor
Office of the Regional Prosecutor
Office of the public prosecutor
Oversee police enquiries
Oversee police investigations
Police judiciaire près les Parquets
Police prosecutor
Prosecuting attorney
Prosecutor
Public Prosecutor's Office Police Detachment
Public prosecutor
Supervise police enquiries
Support police inquiries

Traduction de «prosecutors and police » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
police prosecutor | public prosecutor

magistrat de police


Criminal Police attached to the Public Prosecutor's Office | police judiciaire près les Parquets

police judiciaire près les parquets


member of the police judicaire près les Parquets (1) | Criminal Police attached to the Public Prosecutor's Office (2)

membre de la police judiciaire près le Parquet


Public Prosecutor's Office Police Detachment

Police du Parquet


crown prosecutor | prosecuting attorney | prosecutor | public prosecutor

procureure | procureure de la République | procureur de la République/procureure de la République | procureur/procureure


Office of the Regional Prosecutor | Office of the District Prosecutor | Office of the District Attorney

Ministère public régional | Ministère public de district | procureurs et procureures régionaux | Ministère public d'arrondissement [ MPa ]


public prosecutor | office of the public prosecutor

ministère public


An Act respecting the Attorney-General's Prosecutors [ Attorney-General's Prosecutors Act ]

Loi sur les substituts du procureur général [ Loi des substituts du procureur général ]


facilitate police investigations | support police inquiries | assist police investigations | help police inquiries

apporter une assistance dans des enquêtes policières


oversee police investigations | supervise police enquiries | lead police investigations | oversee police enquiries

mener des enquêtes policières
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We have even added to this and, when police investigations into well-structured criminal organizations begin, Crown prosecutors follow police officers as the investigation progresses to ensure that their actions are always verified by a Crown prosecutor to make sure that everything remains legal.

On a même ajouté, au moment où les enquêtes de police commencent sur des organisations criminelles bien structurées, des procureurs de la Couronne qui suivent, à mesure que l'enquête progresse, les policiers de sorte que leurs agissements soient toujours vérifiés par un procureur de la Couronne afin de s'assurer qu'elle reste légale.


56. Calls on the Member States and the Commission to strengthen the role of judges, prosecutors and liaison officers and to encourage judicial training, as well as training in financial investigation, in order to enable those concerned to fight all forms of organised crime (including cybercrime), corruption and money laundering, in particular through the use of CEPOL and the European Judicial Training Network and by making full use of financial instruments such as the Internal Security Fund for police cooperation or the Hercules III Programme; encourages the teaching of foreign languages in the training of the judicial authorities and the police, in order to facilitate transnational cooperation, and calls for support for a European best pr ...[+++]

56. demande aux États membres et à la Commission de renforcer le rôle des juges, des procureurs et des officiers de liaison ainsi que d'encourager la formation judiciaire, , ainsi que des formations en matière d'enquête financière, pour permettre aux personnes concernées de faire face à toutes les formes de criminalité organisée (informatique notamment), de corruption et de blanchiment, notamment à travers le recours au CEPOL et au Réseau européen de formation judiciaire, et moyennant l'utilisation pleine et entière d'instruments financiers comme le Fonds de sécurité intérieure pour la coopération policière ou le programme Hercule III; ...[+++]


53. Calls on the Member States and the Commission to strengthen the role of judges, prosecutors and liaison officers and to encourage judicial training, as well as training in financial investigation, in order to enable those concerned to fight all forms of organised crime (including cybercrime), corruption and money laundering, in particular through the use of CEPOL and the European Judicial Training Network and by making full use of financial instruments such as the Internal Security Fund for police cooperation or the Hercules III Programme; encourages the teaching of foreign languages in the training of the judicial authorities and the police, in order to facilitate transnational cooperation, and calls for support for a European best pr ...[+++]

53. demande aux États membres et à la Commission de renforcer le rôle des juges, des procureurs et des officiers de liaison ainsi que d'encourager la formation judiciaire, , ainsi que des formations en matière d'enquête financière, pour permettre aux personnes concernées de faire face à toutes les formes de criminalité organisée (informatique notamment), de corruption et de blanchiment, notamment à travers le recours au CEPOL et au Réseau européen de formation judiciaire, et moyennant l'utilisation pleine et entière d'instruments financiers comme le Fonds de sécurité intérieure pour la coopération policière ou le programme Hercule III; ...[+++]


46. Calls on the Member States and the Commission to strengthen the role of judges, prosecutors and liaison officers and to provide judicial training in order to enable them to tackle all forms of organised crime, corruption and money laundering, including cybercrime, in particular through the use of CEPOL and the European Judicial Training Network and by making full use of financial instruments such as the Internal Security Fund for police cooperation or the Hercules III Programme; suggests promoting the teaching of foreign languages as part of the training of police forces and the judiciary, in order to facilitate transnational cooperation; calls for support for a European best practice exchange and training programme fo ...[+++]

46. demande aux États membres et à la Commission de renforcer le rôle des magistrats, des procureurs et des officiers de liaison ainsi que d'assurer une formation judiciaire pour que ceux-ci puissent faire face à de nouvelles formes de criminalité organisée, de corruption et de blanchiment, y compris la cybercriminalité, notamment à travers le CEPOL et le Réseau européen de formation judiciaire, et utiliser pleinement les instruments financiers comme le Fonds de sécurité intérieure pour la coopération policière ou le programme Hercules III; suggère de promouvoir l'enseignement des langues étrangères ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
43. Calls on the Member States and the Commission to strengthen the role of judges, prosecutors and liaison officers and to provide judicial training in order to enable them to tackle all forms of organised crime, corruption and money laundering, including cybercrime, in particular through the use of CEPOL and the European Judicial Training Network and by making full use of financial instruments such as the Internal Security Fund for police cooperation or the Hercules III Programme; suggests promoting the teaching of foreign languages as part of the training of police forces and the judiciary, in order to facilitate transnational cooperation; calls for support for a European best practice exchange and training programme fo ...[+++]

43. demande aux États membres et à la Commission de renforcer le rôle des magistrats, des procureurs et des officiers de liaison ainsi que d'assurer une formation judiciaire pour que ceux-ci puissent faire face à de nouvelles formes de criminalité organisée, de corruption et de blanchiment, y compris la cybercriminalité, notamment à travers le CEPOL et le Réseau européen de formation judiciaire, et utiliser pleinement les instruments financiers comme le Fonds de sécurité intérieure pour la coopération policière ou le programme Hercules III; suggère de promouvoir l'enseignement des langues étrangères ...[+++]


16. Reiterates the need for the continued and comprehensive training of prosecutors and police with a view to their conduct of complex investigations, especially those of a financial nature; stresses that the key to the fight against systemic corruption lies in severing the bonds between political parties, private interests and public enterprises; draws particular attention to the need to make party financing transparent and bring it into line with EU standards; calls on the authorities to fully implement the law on party financing; maintains that the principle of the presumption of innocence must at no point be endangered in the fig ...[+++]

16. rappelle la nécessité d'une formation continue et complète des procureurs et de la police pour les enquêtes complexes, en particulier celles portant sur des affaires financières; souligne que la lutte contre la corruption systémique repose principalement sur la rupture des liens entre les partis politiques, les intérêts privés et les entreprises publiques; tient à attirer l'attention sur la nécessité de transparence et de respect des normes européennes en la matière pour le financement des partis; demande aux autorités de mettre pleinement en œuvre la loi sur le financement des partis; so ...[+++]


The Brussels European Council on the 21 of September identified a series of measures such as: joint investigation teams of police and magistrates from throughout the EU; a common list of terrorist organisations; routine exchange of information about terrorism between the Member States and Europol; a specialist anti-terrorist team within Europol; a co-operation agreement on terrorism between Europol and the relevant US authorities; and Eurojust, a co-ordination body composed of magistrates, prosecutors and police officers, to be launched on the 1 of January 2002.

Le Conseil européen de Bruxelles du 21 septembre a notamment prévu des mesures concernant: des équipes communes de recherche de policiers et de magistrats dans toute l'UE; une liste commune d'organisations terroristes; l'échange régulier d'informations sur le terrorisme entre les États membres et Europol ; une équipe antiterroriste spécialisée au sein d'Europol; un accord de coopération sur le terrorisme entre Europol et les autorités américaines compétentes; et Eurojust, un organisme de coordination composé de magistrats, procureurs et policiers, qui d ...[+++]


The European Council identified a series of desirable measures including: joint investigation teams of police and magistrates from throughout the EU; a common list of terrorist organisations; routine exchange of information about terrorism between the Member States and Europol; a specialist anti-terrorist team within Europol; a cooperation agreement on terrorism between Europol and the relevant US authorities; and Eurojust, a coordination body composed of magistrates, prosecutors and police officers, to be launched on 1 January 2002.

Parmi les mesures identifiées par le Conseil européen figurent notamment la création d'équipes d'enquêteurs européennes (Joint Investigation Teams) regroupant policiers et magistrats de l'UE; la constitution d'une liste commune d'organisations terroristes; l'échange systématique d'informations sur le terrorisme entre les Etats membres et EUROPOL; la création d'une équipe de spécialistes anti-terroristes au sein d'EUROPOL ; la conclusion d'un accord de coopération anti-terroriste entre EUROPOL et les autorités américaines compétentes; le démarrage, en janvier 2002, d'EUROJUST, l'organisme de coordination regroupant magistrats, procureurs et officiers de pol ...[+++]


In cases where people are charged with impaired driving we have heard testimony from prosecutors and policing officials that the judiciary automatically tends to accept the evidence of the person who is charged rather than the evidence of the crown prosecutor and the police force that has laid the charge.

Ainsi, des procureurs et des représentants des corps policiers nous ont dit que, lorsque des gens sont accusés de conduite avec facultés affaiblies, les juges ont tendance automatiquement à accepter les preuves fournies par la personne accusée plutôt que celles du procureur de la Couronne et du corps policier ayant porté des accusations.


Among these were the recommendations to strengthen anti-gang legislation to provide prosecutors and police with more effective tools, to protect jurors, prosecutors, police and other participants in the justice system from intimidation, and to encourage greater co-operation and information sharing among the various agents of justice and law enforcement involved in organized crime investigations.

Notons par exemple les recommandations suivantes: renforcer les dispositions antigang pour donner des outils plus efficaces aux procureurs et aux policiers, protéger contre l'intimidation les jurés, les procureurs, les policiers et les autres membres du système de justice, et encourager une coopération plus poussée et une meilleure mise en commun de l'information entre les divers agents du système de justice et des forces de l'ordre qui participent aux enquêtes sur le crime organisé.


w