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Administer environmental protection measures
Apply criteria to prevent damage to the environment
Extra-procedural witness protection measure
Facilitate environmentally friendly work practices
Implement environmental protection measures
Measure of protection
Measure to protect trade
Non-procedural protective measure for witnesses
Non-procedural witness protection measure
Non-structural measure
Non-structural protection measure
Passive measure
Passive protection measure
Pool chemical protective measures
Precautionary measure
Preservation measure
Procedural measure
Procedural protection measure
Procedural protective measure for witnesses
Procedural witness protection measure
Protection measure
Protective actions related to swimming pool chemicals
Protective clause
Protective measure
Protective measure for witnesses at trial
Protective measures related to swimming pool chemicals
Protective steps related to swimming pool chemicals
Safeguard clause
Safeguard clauses
Safety measure
Trade protection measure

Traduction de «protection measures across » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
a protective measure against the introduction of organisms | security measures against the introduction of organisms | protective measures against the introduction of an organism | protective measures against the introduction of organisms

mesures de protection contre l'introduction d'organismes nuisibles


measure of protection | precautionary measure | preservation measure | protective measure

mesure conservatoire


protective actions related to swimming pool chemicals | protective steps related to swimming pool chemicals | pool chemical protective measures | protective measures related to swimming pool chemicals

mesures de protection en lien avec les produits chimiques de piscines


protection measure | protective measure | safety measure

mesure de protection | mesure de sécurité


procedural witness protection measure | procedural protective measure for witnesses | protective measure for witnesses at trial | procedural protection measure | procedural measure

mesure procédurale de protection des témoins | mesure de protection procédurale des témoins | mesure de protection des témoins dans le cadre de la procédure | mesure de protection des témoins pendant le procès


measure to protect trade | trade protection measure

mesure de défense commerciale


apply criteria to prevent damage to the environment | facilitate environmentally friendly work practices | administer environmental protection measures | implement environmental protection measures

mettre en œuvre des mesures de protection de l'environnement


extra-procedural witness protection measure | non-procedural witness protection measure | non-procedural protective measure for witnesses

mesure extraprocédurale de protection des témoins | mesure de protection extraprocédurale des témoins | mesure non procédurale de protection des témoins | mesure de protection des témoins hors procédure


non-structural protection measure | non-structural measure | passive protection measure | passive measure

mesure de protection passive | mesure passive de protection | mesure passive


protective clause [ protective measure | safeguard clause | Safeguard clauses(ECLAS) ]

clause de sauvegarde [ mesure de sauvegarde ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Mortgage Credit Directive (Directive 2014/17/EU), which was adopted on 4 February 2014, aims to improve consumer protection measures across the EU by introducing EU-wide responsible lending practices.

La directive sur le crédit hypothécaire (directive 2014/17/UE), qui a été adoptée le 4 février 2014, a pour objectif d'améliorer la protection des consommateurs dans l'ensemble de l'Union en établissant, à l'échelle de celle-ci, des pratiques de prêt responsables.


In all this, the need for proper environmental protection measures across the country has never figured in the federal government's reasoning or motives.

Dans tout cela, le gouvernement fédéral n'a jamais fondé son action sur la nécessité de mesures de protection de l'environnement adéquates pour l'ensemble du Canada.


Given that six Member States already control 5-(2-aminopropyl)indole by means of different types of legislative provisions, subjecting this substance to control measures across the Union would help avoid the emergence of obstacles in cross-border law enforcement and judicial cooperation, and protect users from the risks that its consumption can pose.

Étant donné que six États membres assurent déjà un contrôle du 5-(2-aminopropyl)indole en application de dispositions législatives de nature différente, soumettre cette substance à des mesures de contrôle dans toute l'Union permettrait d'éviter l'apparition d'obstacles à la coopération transfrontière entre services répressifs et judiciaires et de protéger les utilisateurs des risques liés à sa consommation.


Since six Member States already control 5-(2-aminopropyl)indole by means of different types of legislative provisions, subjecting this substance to control measures across the Union would help avoid the emergence of obstacles to cross-border law enforcement and judicial cooperation, and protect users from the risks that its consumption can pose.

Étant donné que six États membres assurent déjà un contrôle du 5-(2-aminopropyl)indole en application de dispositions législatives de nature différente, soumettre cette substance à des mesures de contrôle dans toute l’Union permettrait d’éviter l’apparition d’obstacles à la coopération transfrontière entre services répressifs et judiciaires et de protéger les utilisateurs des risques liés à sa consommation.


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These implementing measures are split across four separate instruments, which, together with the recast of the UCITS Directive and supporting CESR guidelines, form a package that lays the basis for an efficient and competitive UCITS market for the future which enshrines class-leading investor protection measures.

Ces mesures d'application sont subdivisées en quatre instruments distincts qui, avec la refonte de la directive OPCVM et les lignes directrices du CERVM, forment un paquet de mesures qui jette les bases d'un marché des OPCVM efficace et concurrentiel et qui comprend des mesures de protection des investisseurs exemplaires.


(Return tabled) Question No. 456 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what specific healthcare professional stakeholder groups have been consulted since the beginning of the H1N1 pandemic, what was the consultation process, and what concerns were raised; (b) what concerns from the consultation process have been addressed, what concerns are remaining, and by what date will they be addressed; (c) what, if any, additional funding was requested to address identified challenges; (d) do identified stakeholder groups report there are sufficient human resources and supplies to meet the need du ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 456 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quels groupes d’intervenants de la santé a-t-on consultés, dans le cadre de quel processus les a-t-on consultés et quels problèmes ont-ils soulevés; b) parmi les problèmes soulevés, auxquels a-t-on paré, lesquels subsistent et quand va-t-on parer à ceux-ci; c) a-t-on demandé des fonds supplémentaires pour parer aux problèmes soulevés et, si oui, combien; d) les groupes d’intervenants de la santé ont-ils déclaré qu’il y avait assez de ressources humaines et de fournitures pour faire face à une deuxième vague de H1N1 et, sinon, de quelles lacunes ont-ils fait état; e) les groupes d’intervenants ont-ils ré ...[+++]


Mr. Speaker, I am very pleased today to bring forward a petition signed by people from across Canada concerning the issue of technical protection measures, known as TPMs.

Monsieur le Président, je suis ravi de présenter aujourd'hui une pétition dont les signataires viennent de tout le Canada et qui porte sur les mesures de protection technique, les MPT.


They are the level of government with the appropriate mechanisms in place to provide consumer protection of this kind; in fact, consumer protection measures do already exist across the country, and in some cases there are some measures that do apply to some of the elements of payday lending although not in the comprehensive way that my colleague has spoken of that have now been enacted in at least two provinces.

C'est à ce palier de gouvernement-là qu'on trouve les mécanismes appropriés pour assurer la protection des consommateurs; d'ailleurs, des mesures de protection du consommateur à cet égard sont déjà en place partout au Canada. Pour certains cas même, on trouve des mesures qui s'appliquent déjà à certaines composantes du monde des prêts sur salaire — mais pas de façon aussi complète que vous l'a expliqué mon collègue —, mesures qui ont déjà été promulguées dans deux provinces au moins.


The objective of the new report is to establish what progress has been made in comparison with the situation in 2000, on issues concerning self-regulation, codes of conduct, technical and educational measures, the question of whether greater consistency between the activities protecting minors across the different media was felt to be necessary, as well as the question whether a common approach as regards the rating across all audiovisual media could improve the protection of minors ...[+++]

Le nouveau rapport a pour objectif de définir les progrès qui ont été réalisés par rapport à l'année 2000 en ce qui concerne les questions d'autorégulation, de codes de conduite et de mesures techniques et éducatives, de déterminer si une meilleure cohérence entre les mesures de protection des mineurs sur les différents médias est nécessaire et si une approche commune de classification couvrant tous les médias audiovisuels peut améliorer la protection des mineurs.


It covers questions concerning self-regulation, code of conducts, technical and educational measures and also the question whether a better coherence between the activities protecting minors across the different media was felt to be necessary.

Il aborde des questions d'autorégulation, de codes de conduite, de mesures techniques et pédagogiques et de nécessité ou non d'une cohérence plus grande des activités de protection des mineurs, d'un support à l'autre.


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