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Breach of duty to provide necessaries of life
Cloud computing
Cloud service
Duty to provide necessaries
Duty to provide necessaries of life
Duty to provide necessities of life
Duty to provide the necessaries of life
Duty to provide the necessities of life
Except as otherwise provided
Except as provided
Except where otherwise prescribed
Except where otherwise provided
Failing to provide necessities of life
Failure to fulfil the duty to provide necessaries
Failure to perform duty to provide necessaries
Failure to provide necessaries
Failure to provide necessaries of life
Failure to provide necessities of life
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Free Web access provider
Free access provider
Free movement of services
Freedom to provide services
HaaS
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ISP
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Internet access provider
Internet provider
Internet service provider
PaaS
Platform as a service
Provide chaperone for child on set
Provide chaperone for children on set
Provide chaperone for children on sets
Provider
Providing chaperone for children on set
SaaS
Service provider
Software as a service
Subscription-free ISP
Subscription-free Internet service provider
Unless otherwise indicated
Unless otherwise provided
Weblog host
Weblog host provider
Weblog hoster
Weblog hosting provider
When not otherwise provided for

Vertaling van "provide for microfinancing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Internet access provider [ access provider | internet provider | internet service provider | provider | service provider ]

fournisseur d'accès


failure to perform duty to provide necessaries [ failure to fulfil the duty to provide necessaries | failure to provide necessaries of life | failure to provide necessaries | breach of duty to provide necessaries of life | failure to provide necessities of life | failing to provide necessities of life ]

omission de remplir l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ manquement à l'obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence | omission de fournir les choses nécessaires à l'existence | manquement au devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence ]


free Internet access provider | free Net access provider | free Web access provider | free access provider | subscription-free Internet service provider | subscription-free ISP | free Internet service provider | free ISP

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duty to provide the necessaries of life [ duty to provide necessaries of life | duty to provide necessaries | duty to provide the necessities of life | duty to provide necessities of life ]

obligation de fournir les choses nécessaires à l'existence [ devoir de fournir les choses nécessaires à l'existence | obligation de fournir les choses nécessaires à la vie ]


unless otherwise provided [ unless otherwise indicated | when not otherwise provided for | except as otherwise provided | except where otherwise provided | except where otherwise prescribed | except as provided ]

sauf disposition contraire [ sous réserve de prescription contraire | sauf dispositions contraires ]


provide chaperone for children on sets | providing chaperone for children on set | provide chaperone for child on set | provide chaperone for children on set

fournir un accompagnateur pour des enfants sur un plateau


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cloud computing [ application service provider | ASP | cloud service | HaaS | hardware as a service | IaaS | infrastructure as a service | PaaS | platform as a service | SaaS | software as a service ]

informatique en nuage [ fournisseur d'applications en ligne | informatique dématérialisée | infrastructure à la demande | infrastructure sous forme de service | logiciel à la demande | logiciel sous forme de service | matériel à la demande | matériel sous forme de service | service dématérialisé | service en nuage | service infonuagique ]


freedom to provide services [ free movement of services ]

libre prestation de services [ liberté de prestation de services | libre circulation des services ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Calls for use of the flexibility provisions under the multiannual financial framework (MFF) for the Programme for the Competitiveness of Enterprises and Small and Medium-sized Enterprises (COSME) and particularly for its financial instruments; insists that the MFF should continue to provide for microfinancing programmes such as the European Progress Microfinance Facility and the JASMINE (Joint Action to Support Microfinance Institutions) initiative;

40. préconise le recours aux dispositifs de flexibilité prévus dans le cadre financier pluriannuel (CFP) pour le programme pour la compétitivité des entreprises et des petites et moyennes entreprises (COSME), notamment au niveau des instruments financiers; demande que les programmes pour le microfinancement (par exemple Progress ou Jasmine, l’action commune pour soutenir les institutions de microfinance en Europe) soient reconduits au sein du CFP;


40. Calls for use of the flexibility provisions under the multiannual financial framework (MFF) for the Programme for the Competitiveness of Enterprises and Small and Medium-sized Enterprises (COSME) and particularly for its financial instruments; insists that the MFF should continue to provide for microfinancing programmes such as the European Progress Microfinance Facility and the JASMINE (Joint Action to Support Microfinance Institutions) initiative;

40. préconise le recours aux dispositifs de flexibilité prévus dans le cadre financier pluriannuel (CFP) pour le programme pour la compétitivité des entreprises et des petites et moyennes entreprises (COSME), notamment au niveau des instruments financiers; demande que les programmes pour le microfinancement (par exemple Progress ou Jasmine, l’action commune pour soutenir les institutions de microfinance en Europe) soient reconduits au sein du CFP;


10. Stresses the need to address the problems faced by SMEs through an ambitious COSME programme; believes that the level of funding currently proposed is insufficient and restates Parliament's position to double the amount allocated to the programme over the MFF period; in view of the particularly difficult situation for accessing finance, calls for the allocation of at least 60% of the COSME budget to the most effective financial instruments; insists that the MFF should continue to provide for microfinancing programmes (such as the European Progress Microfinance Facility and the JASMINE); calls in addition for closer networking of ...[+++]

10. souligne la nécessité d'aborder les problèmes rencontrés par les PME au travers d'un programme COSME ambitieux; est d'avis que le niveau de financement proposé aujourd'hui est insuffisant et réaffirme la position du Parlement, selon lequel il convient de doubler le montant affecté au programme pendant la période couverte par le CFP; étant donné l'accès particulièrement difficile au financement, demande qu'au moins 60% du budget COSME soient consacrés aux instruments financiers les plus efficaces; demande que les programmes pour le microfinancement (par exemple Progress ou JASMINE) soient reconduits au sein du CFP; préconise par a ...[+++]


Over 7. 2 million children have received, and continue to receive, polio vaccinations. Over 275,000 tonnes of food have been provided to 9 million Afghans in need; 3,800 Kandaharis have received microfinancing loans; and 66% of all Afghans have access to primary health services within a two-hour walk from their homes, rising from a foundation of only 9%.

Plus de 7,2 millions d'enfants ont été vaccinés contre la poliomyélite; plus de 275 000 tonnes de vivres ont été fournies à neuf millions d'Afghans dans le besoin; 3 880 Kandaharis ont reçu des microprêts; et 66 p. 100 de tous les Afghans ont accès à des soins de santé de base à moins de deux heures de marche de leur domicile, comparativement à 9 p. 100 avant le début de l'intervention.


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17. Points to the need to improve financing for SMEs and their access to capital, both to the Structural Funds and to capital flows working for their benefit, especially those which provide flexible microfinancing for RTD activities as well as for start-ups, businesses set up by women, or for family firms; also considers it necessary to develop those forms of aid making for proper enforcement of the increasingly more stringent environmental and social legislation;

17. insiste sur la nécessité d'améliorer le financement des PME et leur accès au capital, que ce soit dans le cadre des Fonds structurels ou d'autres apports de capitaux dont elles peuvent bénéficier, en particulier tous ceux qui offrent un micro-financement souple pour les activités de RD, les entreprises nouvellement créées, celles qui sont créées par des femmes ou les entreprises à caractère familial; estime par ailleurs qu'il faut renforcer les aides de nature à assurer la bonne application des législations, de plus en plus rigoureuses, en matière d'environnement et en matière sociale;


14. Welcomes the Commission's willingness to improve SMEs' access to EU programmes; stresses that it is important to facilitate their access to structural funds and promote other initiatives to improve access to private capital flows for the benefit of small enterprises, including the creation of microfinancing facilities for flexible forms of women or family-run enterprises, by helping to cofinance projects and providing qualified and financially accessible information, ...[+++]

14. se félicite de la volonté de la Commission d'améliorer l'accès des PME aux programmes de l'Union européenne; souligne qu'il importe de faciliter leur accès aux fonds structurels tout comme d'encourager d'autres initiatives visant à améliorer l'accès aux flux de capitaux privés, au bénéfice des petites entreprises, notamment en prévoyant des facilités de microfinancement destinées à diverses formes d'entreprises dirigées par des femmes ou familiales, en contribuant au cofinancement des projets et en fournissant des informations pertinentes et financiè ...[+++]


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