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Access provider
Duty to provide a security deposit
Duty to provide security
Fail or refuse to provide a breath sample
Fail or refuse to provide sample
Internet access provider
Internet provider
Internet service provider
Kick-back
Nozzle reaction
Provide a full cargo
Provide a key
Provide a rough bonding surface
Provide a service
Provide service
Provider
Reaction in a nozzle
Reaction of a nozzle
Reaction of the nozzle
Refusal to provide a blood specimen
Refusal to submit to a blood test
Refuse to provide a blood specimen
Refuse to submit to a blood test
Service provider
Supply a service

Traduction de «provides a reaction » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
provide a rough bonding surface [ provide a key ]

parfaire à l'accrochage [ permettre un bon accrochage | augmenter l'adhérence ]


supply a service [ provide service | provide a service ]

fournir un service [ assurer un service ]


duty to provide security | duty to provide a security deposit

obligation de fournir des sûretés


fail or refuse to provide sample [ fail or refuse to provide a breath sample ]

refus ou défaut de fournir un échantillon d'haleine


refusal to submit to a blood test | refusal to provide a blood specimen

opposition à la prise de sang


refuse to submit to a blood test | refuse to provide a blood specimen

s'opposer à la prise de sang




Internet access provider [ access provider | internet provider | internet service provider | provider | service provider ]

fournisseur d'accès


reaction in a nozzle | reaction of the nozzle | kick-back | nozzle reaction

réaction à la lance | force de recul | recul


reaction of a nozzle | kick-back

réaction à la lance | recul
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
54. Stresses the importance of making the regular monetary dialogue between the ECB and Parliament much more effective, noting in particular that Members of the European Parliament (MEPs) do not receive sufficient feedbacks on the results and implementation of the proposals and ideas that they put forward during the dialogue; asks the ECB to publish on a web page its replies to written questions addressed to it by MEPs; asks the ECB to provide detailed reactions to Parliament's annual reports on the ECB in its subsequent annual reports;

54. souligne l'importance d'accroître sensiblement l'efficacité du dialogue monétaire régulier entre la BCE et le Parlement, notamment dans la mesure où les députés n'ont pas un retour d'informations suffisant sur les résultats et la mise en œuvre des propositions et des idées qu'ils ont formulées au cours du dialogue; demande à la BCE de publier sur une page Internet ses réponses aux questions écrites qui lui sont posées par les députés au Parlement européen; demande à la BCE de répondre avec précision, dans ses rapports annuels ultérieurs, au rapport annuel du Parlement européen sur la Banque;


53. Stresses the importance of making the regular monetary dialogue between the ECB and Parliament much more effective, noting in particular that Members of the European Parliament (MEPs) do not receive sufficient feedbacks on the results and implementation of the proposals and ideas that they put forward during the dialogue; asks the ECB to publish on a web page its replies to written questions addressed to it by MEPs; asks the ECB to provide detailed reactions to Parliament’s annual reports on the ECB in its subsequent annual reports;

53. souligne l'importance d'accroître sensiblement l'efficacité du dialogue monétaire régulier entre la BCE et le Parlement, notamment dans la mesure où les députés n'ont pas un retour d'informations suffisant sur les résultats et la mise en œuvre des propositions et des idées qu'ils ont formulées au cours du dialogue; demande à la BCE de publier sur une page Internet ses réponses aux questions écrites qui lui sont posées par les députés au Parlement européen; demande à la BCE de répondre avec précision, dans ses rapports annuels ultérieurs, au rapport annuel du Parlement européen sur la Banque;


(j) the type of action that might be taken by the provider in reaction to security or integrity incidents or threats and vulnerabilities.

j) le type de mesure qu’est susceptible de prendre le fournisseur afin de réagir à un incident ayant trait à la sûreté ou à l’intégrité ou de faire face à des menaces et à des situations de vulnérabilité.


96. Stresses the importance for the EU to take proactive action (reaction and support to HRDs under threat; observation of trials brought against HRDs; prompt, vocal and visible reaction to restrictions to the freedoms of expression, association and assembly) and systematically to provide HRDs and/or their families with information on actions undertaken on their behalf, as prescribed in the EU Guidelines on HRDs; calls, in this context, for a reinforcement of the EIDHR mechanism aimed at providing urgent protection measures with hu ...[+++]

96. souligne l'importance pour l'Union de prendre des mesures proactives (réaction et soutien aux défenseurs des droits de l'homme menacés, observation des procès intentés aux défenseurs des droits de l'homme, réaction rapide, énergique et visible à l'encontre des restrictions à la liberté d'expression, d'association et de réunion) et de fournir systématiquement aux défenseurs des droits de l'homme et/ou à leur famille des informations sur les actions entreprises pour leur compte conformément aux lignes directrices de l'Union relatives aux défenseurs des droits de l'homme; demande, dans ce conte ...[+++]


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96. Stresses the importance for the EU to take proactive action (reaction and support to HRDs under threat; observation of trials brought against HRDs; prompt, vocal and visible reaction to restrictions to the freedoms of expression, association and assembly) and systematically to provide HRDs and/or their families with information on actions undertaken on their behalf, as prescribed in the EU Guidelines on HRDs; calls, in this context, for a reinforcement of the EIDHR mechanism aimed at providing urgent protection measures with hu ...[+++]

96. souligne l'importance pour l'Union de prendre des mesures proactives (réaction et soutien aux défenseurs des droits de l'homme menacés, observation des procès intentés aux défenseurs des droits de l'homme, réaction rapide, énergique et visible à l'encontre des restrictions à la liberté d'expression, d'association et de réunion) et de fournir systématiquement aux défenseurs des droits de l'homme et/ou à leur famille des informations sur les actions entreprises pour leur compte conformément aux lignes directrices de l'Union relatives aux défenseurs des droits de l'homme; demande, dans ce conte ...[+++]


90. Stresses the importance for the EU to take proactive action (reaction and support to HRDs under threat; observation of trials brought against HRDs; prompt, vocal and visible reaction to restrictions to the freedoms of expression, association and assembly) and systematically to provide HRDs and/or their families with information on actions undertaken on their behalf, as prescribed in the EU Guidelines on HRDs; calls, in this context, for a reinforcement of the EIDHR mechanism aimed at providing urgent protection measures with hu ...[+++]

90. souligne l'importance pour l'Union de prendre des mesures proactives (réaction et soutien aux défenseurs des droits de l'homme menacés, observation des procès intentés aux défenseurs des droits de l'homme, réaction rapide, énergique et visible à l'encontre des restrictions à la liberté d'expression, d'association et de réunion) et de fournir systématiquement aux défenseurs des droits de l'homme et/ou à leur famille des informations sur les actions entreprises pour leur compte conformément aux lignes directrices de l'Union relatives aux défenseurs des droits de l'homme; demande, dans ce conte ...[+++]


The Indonesian authorities did not provide any reaction within the specified time limit to the notification that Article 18 may be applied to the non-cooperating producers.

Les autorités indonésiennes n’ont pas réagi dans les délais prescrits à la notification les informant que l’article 18 peut être appliqué aux producteurs n’ayant pas coopéré.


The present opinion not only provides a reaction to the Communication, but is also a contribution of the EDPS to the more general debate on the future of the Area of freedom, security and justice which must result in a new strategic work programme (the Stockholm programme) as announced by the Swedish presidency of the EU (5).

Dans le présent avis, le CEPD ne se contente pas de réagir à la communication: il contribue également au débat plus général sur l'avenir de l'espace de liberté, de sécurité et de justice, qui doit déboucher sur un nouveau programme de travail stratégique (le programme de Stockholm), comme annoncé par la présidence suédoise de l'UE (5).


the obligation to record and report all suspected serious adverse reactions and adverse human reactions to a veterinary medicinal product as well as all suspected serious unexpected adverse reactions and human adverse reactions or suspected transmission of infectious agents, as provided for in Article 49(1) and (2) of Regulation (EC) No 726/2004;

l’obligation d’enregistrer et de communiquer toute présomption d’effet indésirable grave et d’effet indésirable sur l’être humain concernant un médicament vétérinaire ainsi que toute présomption d’effet indésirable grave inattendu et d’effet indésirable sur l’être humain et toute présomption de transmission d’un agent infectieux, conformément à l’article 49, paragraphes 1, et 2, du règlement (CE) no 726/2004;


4. By way of derogation from paragraphs 2 and 3, in the case of veterinary medicinal products which are covered by Directive 87/22/EEC, have benefited from the authorisation procedures under Articles 31 and 32 of this Directive or have been the subject of the procedures provided for in Articles 36, 37 and 38 of this Directive, the marketing authorisation holder shall additionally ensure that all suspected serious adverse reactions and human adverse reactions occurring in the Community are reported in such a way so as to be accessible ...[+++]

4. Par dérogation aux paragraphes 2 et 3, dans le cas des médicaments vétérinaires relevant de la directive 87/22/CEE ou ayant bénéficié de procédures d'autorisation de mise sur le marché au sens des articles 31 et 32 de la présente directive, ou ayant fait l'objet de procédures prévues aux articles 36, 37 et 38 de la présente directive, le titulaire de l'autorisation de mise sur le marché doit également veiller à ce que toute présomption d'effet indésirable grave et d'effet indésirable sur l'être humain survenu dans la Communauté soit communiquée d'une manière telle que l'État membre de référence ou une autorité compétente désignée comm ...[+++]




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'provides a reaction' ->

Date index: 2023-02-09
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