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Advising users of electrical devices
Alimony provision
Allowance for bad debts
Allowance for doubtful accounts
Allowance for uncollectible accounts
Bad debt provision
Bad debt reserve
Basic provision
Emergency advice provision
Execute airside vehicle control provisions
Framework provision
Implement airside vehicle control provisions
Maintenance provision
Offering emergency advice
Outline provision
Pillar 3a
Private provision linked savings
Provide emergency advice
Provide user support for electrical instruments
Provision for alimony
Provision for bad debts
Provision for doubtful debts
Provision for maintenance
Provision for support
Provision of alimony
Provision of emergency advice
Provision of maintenance
Provision of support
Provision of user support for electrical instruments
Put airside vehicle control provisions into action
Realise airside vehicle control provisions
Release of previous year's provisions
Release of provisions
Reserve for bad debts
Restricted pension provision
Standard provision
Support provision
Tax-qualified provision
Tied pension provision
Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up
Transfer from provision accounts
Transfer from provisions
User support provision for electrical instruments

Vertaling van "provision cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


allocation from provisions and reserves for doubtful accounts | release of previous year's provisions | release of previous year's provisions for possible losses | release of provisions | release of provisions for contingencies and depreciation | transfer from provision accounts | transfer from provisions

virements des comptes de provisions


maintenance provision [ provision for maintenance | provision for support | provision of maintenance | provision of support | support provision ]

disposition alimentaire


basic provision | framework provision | outline provision | standard provision

disposition-cadre


execute airside vehicle control provisions | put airside vehicle control provisions into action | implement airside vehicle control provisions | realise airside vehicle control provisions

mettre en place des dispositions de contrôle des véhicules côté piste


restricted pension provision | tied pension provision | pillar 3a | private provision linked savings | tax-qualified provision

prévoyance individuelle liée | prévoyance liée | pilier 3a


allowance for doubtful accounts [ allowance for bad debts | allowance for uncollectible accounts | reserve for bad debts | bad debt reserve | bad debt provision | provision for bad debts | provision for doubtful debts ]

provision pour créances douteuses [ provision pour mauvaises créances | provision pour créances irrécouvrables | provision pour dépréciation des créances | provision pour dépréciation des comptes de tiers | allocation pour créances irrécouvrables | réserve pour créances irrécouvrables ]


alimony provision [ provision for alimony | provision of alimony ]

disposition sur les aliments matrimoniaux


provision of user support for electrical instruments | user support provision for electrical instruments | advising users of electrical devices | provide user support for electrical instruments

assister des utilisateurs d’instruments électriques


offering emergency advice | provision of emergency advice | emergency advice provision | provide emergency advice

donner des conseils sur des situations d’urgence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The GAAR acts as a safety net in cases where other anti-abuse provisions cannot be applied.

La règle anti-abus générale sert de filet de sécurité dans les cas où d’autres dispositions anti-abus ne peuvent être appliquées.


Since the objective of this Directive, namely to determine the conditions of entry and residence of third-country nationals for the purposes of research, studies, training and European Voluntary Service, as mandatory provisions, and pupil exchange, voluntary service other than the European Voluntary Service or au pairing, as optional provisions, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can rather, by reason of its scale or effects, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the ...[+++]

Étant donné que l'objectif de la présente directive, à savoir la détermination des conditions d'entrée et de séjour des ressortissants de pays tiers à des fins de recherche, d'études, de formation et de volontariat dans le cadre du service volontaire européen, à titre de dispositions obligatoires, et dans le cadre d'un échange d'élèves, de volontariat en dehors du service volontaire européen ou d'un travail au pair, à titre de dispositions facultatives, ne peut pas être atteint de manière suffisante par les États membres mais peut, en raison de sa dimension ou de ses effets, l'être mieux au niveau de l'Union, celle-ci peut prendre des me ...[+++]


In the hierarchy of parliamentary procedure, just as statutory provisions cannot set aside constitutional provisions, Standing Orders cannot set aside statutory law.

Dans la hiérarchie de la procédure parlementaire, tout comme les dispositions constitutionnelles l’emportent sur les dispositions législatives, le droit législatif l’emporte sur le Règlement.


The Supreme Court of Canada has stated that one constitutional provision cannot be used to invalidate a provision in another part of the Constitution.

La Cour suprême du Canada a déclaré qu'on ne pouvait invoquer une disposition d'une partie de la Constitution pour invalider une disposition d'une autre partie de la Constitution.


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It is submitted that to accord with s. 7's “principles of fundamental justice” and, in particular, the overbreadth principle, the harm caused by a legislative provision cannot be disproportionate to the harm prevented by it; that is, a “not insignificant” level of prevented harm cannot justify a legislative provision which seriously harms the interests s. 7 of the Charter was intended to protect.

Nous soutenons que pour se conformer aux « principes de justice fondamentale » de l’article 7 et, en particulier, au principe de portée excessive, le préjudice causé par une disposition de la loi ne peut être disproportionné par rapport au préjudice qu’il prévient; soit qu’un niveau « non négligeable » d’un préjudice prévenu ne peut justifier une disposition de la loi qui nuit gravement aux intérêts que l’article 7 de la Charte visait à protéger.


According to the Advocate General, that provision cannot be relied upon so as to give primacy to national constitutional law over the Framework Decision and thus to make the execution of a European arrest warrant conditional upon the right to a retrial in the issuing Member State.

Selon lui, cette disposition ne saurait être invoquée afin de faire prévaloir le droit constitutionnel national sur la décision-cadre et subordonner ainsi l’exécution d’un mandat d’arrêt européen au bénéfice d'une nouvelle procédure de jugement dans l'État membre d'émission.


Since the objective of the proposed action, namely to create a Community legal framework covering institutions for occupational retirement provision, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved by the Community, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Étant donné que l'objectif de l'action envisagée, à savoir la création d'un cadre légal communautaire couvrant les institutions de retraite professionnelle, ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres et peut donc, en raison des dimensions et des effets de l'action envisagée, être mieux réalisé au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité.


(40) Since the objective of the proposed action, namely to create a Community legal framework covering institutions for occupational retirement provision, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale and effects of the action, be better achieved by the Community, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

(40) Étant donné que l'objectif de l'action envisagée, à savoir la création d'un cadre légal communautaire couvrant les institutions de retraite professionnelle, ne peut pas être réalisé de manière suffisante par les États membres et peut donc, en raison des dimensions et des effets de l'action envisagée, être mieux réalisé au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité.


1. Without prejudice to its role of ensuring the application of Community law, where the Commission identifies a situation involving a serious direct or indirect risk to human health deriving from food and feed, and the risk cannot be prevented, eliminated or reduced by existing provisions or cannot adequately be managed solely by way of the application of Articles 53 and 54, it shall immediately notify the Member States and the Authority.

1. Sans préjudice de l'obligation qui lui incombe de veiller à l'application de la législation communautaire, lorsqu'elle identifie une situation impliquant un risque grave direct ou indirect pour la santé humaine lié aux denrées alimentaires ou aux aliments pour animaux et que ce risque ne peut être prévenu, éliminé ou réduit par les dispositions existantes ou qu'il ne peut être géré de façon appropriée par la seule application des articles 53 et 54, la Commission en informe aussitôt les États membres et l'Autorité.


A statutory provision cannot be set aside simply because the government feels it is inconvenient, and there is no such thing as a non-substantive statutory provision. A statutory provision is a statutory provision; it is given effect according to its terms.

Une disposition législative ne peut pas être mise de côté simplement parce que le gouvernement considère qu'elle n'est pas pratique, et une disposition législative ne peut être qu'une disposition de fond; elle n'est rien d'autre, et c'est ce qu'elle renferme qui la rend opérante.


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