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16 A per phase and not subject to condi
Advise on public finance
Advise on public finances
Budgetary consolidation
Business coach
Business finance advisor
Consolidation of public finances
Fiscal consolidation
General government finances
Government finance
Government finances
Government funding
Grants advisor
Group of Experts on Public Administration and Finance
Less than or equal to
Public finance
Public finance accountant
Public finance advice
Public finances
Public financing
Public funding
Public funding advisor
Sound government finances
Sound public finances
Suggest public finance
Treasury accountant
Treasury manager
Treasury officer

Vertaling van "public finances less " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Electromagnetic Compatibility (EMC) – Part 3-3: Limits – Limitation of voltage changes, voltage fluctuations and flicker in public low-voltage supply systems, for equipment with rated current [less than or equal to] 16 A per phase and not subject to condi

Compatibilité électromagnétique (CEM) – Partie 3-3 : Limites – Limitation des variations de tension, des fluctuations de tension et du papillotement dans les réseaux publics d'alimentation basse tension, pour les matériels ayant un courant assigné [inféri


government funding [ public funding | public financing ]

financement public


Group of Experts on Public Administration and Finance

Groupe d'experts sur l'administration et les finances publiques


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finances publiques


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donner des conseils sur les finances publiques


sound government finances | sound public finances

finances publiques saines | situation saine des finances publiques




budgetary consolidation | consolidation of public finances | fiscal consolidation

assainissement budgétaire | assainissement des finances | assainissement des finances publiques | rééquilibrage budgétaire


business coach | grants advisor | business finance advisor | public funding advisor

conseiller en financements publics | consultant en financements publics | conseiller en financements publics/conseillère en financements publics | conseillère en financements publics


treasury manager | treasury officer | public finance accountant | treasury accountant

agent comptable | comptable public | agent comptable/agente comptable | agent de gestion comptable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All European countries finance or co-finance ECEC provision for over 3 year olds from public sources; less than half of EU Member States cover most of the costs without requiring family contributions. For the under-threes, provision tends to be privately funded.

Tous les pays d’Europe puisent dans les fonds publics pour financer ou cofinancer l’éducation et l’accueil des enfants de plus de trois ans, moins de la moitié des États membres prenant en charge la majeure partie des coûts sans exiger de participation des familles.


There will be less pressure on public finance due to increased labour supply, tax revenues and reduced spending on social transfers to address female and child poverty.

La pression sur les finances publiques se réduira du fait de l'accroissement de l'offre de main-d'œuvre ainsi que des recettes fiscales et de la diminution des dépenses en transferts sociaux destinés à réduire la pauvreté des femmes et des enfants.


Regrets the less-than-effective energy efficiency projects supported by the EU Structural Funds (2007 to 2013) as criticised by the Court of Auditors’ report; calls on the Commission to promptly implement the corresponding improvements with special emphasis on justification, monitoring, and shortening the payback period of projects funded; calls for improved guidelines and more intensive Commission monitoring with a view to making better use of the Structural Funds and EFSI in combination with private investments for viable energy efficiency projects, notably in buildings; considers that Structural Funds’ and EFSI funding of energy efficiency projects should target those consumers more sensitive to energy costs, such as industry at risk ...[+++]

déplore le manque d'efficacité de projets en matière d'efficacité énergétique ayant reçu le soutien des fonds structurels de l'Union (2007-2013), tel que critiqué par le rapport de la Cour des comptes; invite la Commission à mettre en œuvre rapidement les améliorations correspondantes en mettant particulièrement l’accent sur la justification et le suivi des projets financés, ainsi que sur la réduction du délai d’amortissement de ces projets; demande une amélioration des lignes directrices et un contrôle accru par la Commission en vue d'une meilleure utilisation des fonds structurels et du FEIS conjointement avec des investissements privés pour financer des proje ...[+++]


20. Underlines that ODA should prioritise basic social services for all and ‘public goods’ that are less effectively provided by the private sector, such as primary education, social safety nets, health care and infrastructure for sanitation, water supply and energy, so that developing countries can reach their full potential; stresses that accessibility should be a key criterion in international public financing to promote universal and inclusive services and infrastructures;

20. souligne que l'aide publique au développement doit accorder la priorité aux services sociaux de base pour tous et aux "biens publics" dont la fourniture par le secteur privé n'est pas aussi efficace, tels que l'enseignement primaire, les filets de sécurité sociale, les soins de santé et les infrastructures d'assainissement, la distribution d'eau et l'énergie, afin que les pays en développement puissent réaliser pleinement leur potentiel; rappelle que l'accessibilité doit être un critère essentiel du ...[+++]


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19. Underlines that ODA should prioritise basic social services for all and ‘public goods’ that are less effectively provided by the private sector, such as primary education, social safety nets, health care and infrastructure for sanitation, water supply and energy, so that developing countries can reach their full potential; stresses that accessibility should be a key criterion in international public financing to promote universal and inclusive services and infrastructures;

19. souligne que l'aide publique au développement doit accorder la priorité aux services sociaux de base pour tous et aux "biens publics" dont la fourniture par le secteur privé n'est pas aussi efficace, tels que l'enseignement primaire, les filets de sécurité sociale, les soins de santé et les infrastructures d'assainissement, la distribution d'eau et l'énergie, afin que les pays en développement puissent réaliser pleinement leur potentiel; rappelle que l'accessibilité doit être un critère essentiel du ...[+++]


They are the first ones today to commend the wisdom of the decisions that were taken in March 2005, when we applied a more economic perspective to the interpretation of this Stability and Growth Pact. This perspective allows the Member States and their budgets to breathe more easily today, even though we are entering a phase that is not depressive, but that makes the consolidation of public finances less straight forward.

Ils sont aujourd’hui les premiers à saluer la sagesse des décisions qui furent prises en mars 2005, lorsque nous avons donné à ce pacte de stabilité une grille de lecture plus économique qui permet aux États membres et à leur budget de mieux respirer aujourd’hui, alors que nous entrons dans une phase, non pas dépressive, mais qui invite moins à la consolidation facile des finances publiques.


Where the total request for public funding is less than 50 % of the relevant costs, the total request for public funding shall be financed under this Decision.

Lorsque la demande totale de fonds publics est inférieure à 50 % des coûts pertinents, le financement au titre de la présente décision couvre la totalité des fonds publics demandés.


Where the total request for public funding is less than 50 % of the relevant costs, the total request for public funding shall be financed under this Decision.

Lorsque la demande totale de fonds publics est inférieure à 50 % des coûts pertinents, le financement au titre de la présente décision couvre la totalité des fonds publics demandés.


8. Points out that the consolidation of public finances and the reduction of deficit and debt levels are essential to maintaining a modern welfare state and a system of redistribution which caters for society as a whole, but especially supports the less privileged parts of it;

8. rappelle que la consolidation des finances publiques ainsi que la réduction des niveaux de déficit et d'endettement sont essentielles pour maintenir un État social moderne et un système de redistribution qui bénéficie à l'ensemble de la société, tout en soutenant plus particulièrement ses membres les plus défavorisés;


I think that what is required is a less automatic and uniform implementation of the pact and an approach which takes into account the circumstances of each Member State where the emphasis is placed much more on the long-term sustainability of public finances and less on the government deficit.

Je pense qu’il nous faut une application moins automatique et uniforme du pacte, et d’une approche qui prenne en considération la situation de chaque État membre. Il faut mettre l’accent sur la viabilité à long terme des finances publiques, et nettement moins sur le déficit budgétaire.


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