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Communications sector policies
Communications sector protocols
Directive on the re-use of public sector information
EPSAS
European Public Sector Accounting Standards
Governmental accountability
IPSAS
IPSASB
International Public Sector Accounting Standards
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Nationalised industry
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Public corporation
Public enterprise
Public enterprises
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Public relations sector protocols
Public sector
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Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right to re-use information
Right to reuse information
State sector
State undertaking
Treasury accountant
Treasury manager
Treasury officer

Traduction de «public sector accounting » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European Public Sector Accounting Standards | EPSAS [Abbr.]

normes comptables européennes pour le secteur public | EPSAS [Abbr.]


International Public Sector Accounting Standards Board | IPSASB [Abbr.]

Conseil des normes comptables internationales du secteur public | IPSASB [Abbr.]


International Public Sector Accounting Standards | IPSAS [Abbr.]

normes comptables internationales du secteur public | normes IPSAS


Public Sector Accounting Board [ PSAB | Public Sector Accounting and Auditing Board | Public Sector Accounting and Auditing Committee ]

Conseil sur la comptabilité dans le secteur public [ CCSP | Conseil sur la comptabilité et la vérification dans le secteur public | Comité sur la comptabilité et la vérification dans le secteur public ]


governmental accountability [ public sector accountability ]

obligation de rendre compte du secteur public


Introduction to Public Sector Accounting and Auditing Recommendations

Préface des recommandations concernant la comptabilité et la vérification des organismes du secteur public


public relations sector guidelines | public relations sector protocols | communications sector policies | communications sector protocols

politiques du secteur des communications


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

droit de réutiliser l’information [ directive concernant la réutilisation des informations du secteur public | directive ISP | réutilisation d'informations du secteur public ]


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

entreprise publique [ entreprise de l'État | entreprise nationalisée | secteur public ]


treasury manager | treasury officer | public finance accountant | treasury accountant

agent comptable | comptable public | agent comptable/agente comptable | agent de gestion comptable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
the accounting rules of the Union set by the Accounting Officer of the European Commission on the basis of the standards set by the Board for International Public Sector Accounting Standards (IPSAS), as may be amended from time to time and communicated in advance by the European Commission to the EIF pursuant to the terms of the Delegation Agreement(s) [Further conditions may be contractually specified if necessary].

les règles comptables de l'Union fixées par le comptable de la Commission européenne sur la base des normes établies par le Conseil des normes comptables internationales pour le secteur public (IPSAS), qui pourront être modifiées ultérieurement et communiquées à l'avance par la Commission au FEI, conformément aux termes de la (/des) convention(s) de délégation. [Des conditions supplémentaires peuvent être fixées contractuellement si nécessaire.]


The financial statements shall be drawn in accordance with generally accepted accounting principles as outlined in the accounting rules according to Article 143 of Regulation (EU, Euratom) No 966/2012 or the accrual based International Public Sector Accounting Standards (hereafter ‘IPSAS’).

Les états financiers sont établis conformément aux principes comptables généralement admis tels qu’ils sont énoncés dans les règles comptables visées à l’article 143 du règlement (UE, Euratom) no 966/2012 ou aux normes comptables internationales pour le secteur public (ci-après les «normes IPSAS»), fondées sur la comptabilité d’exercice.


11. For financial instruments the authorising officer responsible shall ensure that financial statements, covering the period 1 January to 31 December and in compliance with the accounting rules referred to in Article 143 and the International Public Sector Accounting Standards (IPSAS), as well as any information necessary to produce financial statements in accordance with Article 68(3), will be provided by the entities entrusted pursuant to points (ii), (iii), (v) and (vi) of Article 58(1)(c) by 15 February of the following year.

11. Pour les instruments financiers, l'ordonnateur compétent veille à ce que les états financiers, qui couvrent la période du 1er janvier au 31 décembre et conformément aux règles comptables visées à l'article 143 et aux normes comptables internationales pour le secteur public ("IPSAS"), ainsi que toutes les informations nécessaires à la production des états financiers conformément à l'article 68, paragraphe 3, soient fournies par les entités en charge en vertu de l'article 58, paragraphe 1, points c) ii), iii), v) et vi), avant le 15 février de l'exercice suivant.


It is necessary to update the Union rules and principles on accounting in order to ensure their consistency with the rules of the International Public Sector Accounting Standard Board.

Il est nécessaire d'actualiser les règles et principes comptables de l'Union afin d'assurer leur cohérence avec les règles de l'International Public Sector Accounting Standard Board.


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The next steps, to be started in 2013, will take into account impact considerations and include a road map setting out in more detail the steps to be taken, including legislative initiatives, to achieve harmonised public‑sector accounting standards across the Union.

Les prochaines étapes, qui doivent être lancées en 2013, tiendront compte de considérations liées à l’impact et incluront une feuille de route spécifiant en détail les mesures à prendre, y compris les mesures législatives, en vue de l’établissement de normes comptables pour le secteur public harmonisées au niveau de l’Union.


However, it should be noted that drawing up a set of harmonised European public sector accounting standards would not in itself guarantee timely and high quality public accounting data.

Il convient de noter que la définition d’un ensemble de normes comptables harmonisées au niveau européen pour le secteur public ne serait pas une garantie en soi de l’obtention de données de comptabilité publique rapidement disponibles et de haute qualité.


Harmonised standards for public sector accounting would enhance transparency, comparability and cost efficiency, and provide the basis for improved governance in the public sector.

L’instauration de normes harmonisées en matière de comptabilité publique accroîtrait la transparence, la comparabilité et l’efficacité au regard des coûts et jetterait les bases d’une meilleure gouvernance dans le secteur public.


REPORT FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL AND THE EUROPEAN PARLIAMENT Towards implementing harmonised public sector accounting standards in Member States The suitability of IPSAS for the Member States /* COM/2013/0114 final */

RAPPORT DE LA COMMISSION AU CONSEIL ET AU PARLEMENT EUROPÉEN Vers l’application de normes comptables harmonisées pour le secteur public dans les États membres L’adéquation des IPSAS pour les États membres /* COM/2013/0114 final */


REPORT FROM THE COMMISSION TO THE COUNCIL AND THE EUROPEAN PARLIAMENT Towards implementing harmonised public sector accounting standards in Member States The suitability of IPSAS for the Member States

RAPPORT DE LA COMMISSION AU CONSEIL ET AU PARLEMENT EUROPÉEN Vers l’application de normes comptables harmonisées pour le secteur public dans les États membres L’adéquation des IPSAS pour les États membres


The next steps, to be started in 2013, will take into account impact considerations and include a road map setting out in more detail the steps to be taken, including legislative initiatives, to achieve harmonised public‑sector accounting standards across the Union.

Les prochaines étapes, qui doivent être lancées en 2013, tiendront compte de considérations liées à l’impact et incluront une feuille de route spécifiant en détail les mesures à prendre, y compris les mesures législatives, en vue de l’établissement de normes comptables pour le secteur public harmonisées au niveau de l’Union.


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