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..cuts in public spending
Body under public law
Crown land
Crown lands
Discretionary expenditure
Discretionary public spending
Discretionary spending
Government expenditures
Government spending
Governmental expenditures
Land under public ownership
NDPB
Non-departmental public body
Public body
Public expenditures
Public institution
Public lands
Public law institutions
Public spending
Public spending policy
Quango
Quasi-autonomous non-governmental organisation
Quasi-autonomous non-governmental organization
Reduction in public expenditure
Spending of public funds
Spending of public monies
Spending policy
Under public scrutiny
Under-spending

Vertaling van "public spending under " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
public expenditures [ government expenditures | governmental expenditures | public spending | government spending ]

dépenses publiques


spending of public funds [ spending of public monies ]

dépense de fonds publics


discretionary expenditure | discretionary public spending | discretionary spending

dépenses publiques discrétionnaires




spending policy | public spending policy

politique des dépenses publiques | politique en matière de dépenses publiques


..cuts in public spending | reduction in public expenditure

freinage des dépenses publiques


public institution [ body under public law | NDPB | non-departmental public body | public body | Quango | quasi-autonomous non-governmental organisation | quasi-autonomous non-governmental organization | Public law institutions(ECLAS) ]

établissement public [ organisme de droit public | organisme public | organisme public autonome ]


Crown land [ Crown lands | public lands | land under public ownership ]

terres publiques [ terre de la Couronne | terres domaniales | domaine de la Couronne | propriété du domaine public | biens domaniaux | domaine public ]


public spending

dépenses publiques | dépense publique


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the height of the crisis, the need to get public spending under control limited expenditure in research and development in a number of Member States.

Au plus fort de la crise, la nécessité de maîtriser les dépenses publiques a limité le niveau des dépenses en matière de recherche et de développement dans un certain nombre d’États membres.


As set out under the European Research Area, quality of public spending through programmes can be increased by allocating funding on a competitive basis, through open calls for proposals according to excellence, for instance on the basis of international peer review, and by allocating institutional funding on the basis of proven performance.

Comme inscrit dans les principes de l'Espace européen de la recherche, la qualité des dépenses publiques dans le cadre de programmes peut être améliorée en allouant les fonds sur une base concurrentielle, par des appels à propositions ouverts fondés sur les critères de l'excellence, par exemple sur la base d'un examen international par des pairs, et en octroyant les fonds publics sur la base de performances attestées.


Under continuing difficult budgetary conditions, it is critical to maximize impact from public spending by improving its quality.

Dans un contexte de difficultés budgétaires persistantes, il faut absolument maximiser l'impact des dépenses publiques en améliorant leur qualité.


There are a number of "good news" stories: the adoption of the services directive; the significant steps forward in financial services; the adoption of a new state aid framework for RD and innovation as well as guidance on tax incentives in favour of R agreement on the 7th Framework Programme for research and technological development which will raise RD spending by 75% between 2007 and 2013 and support for major public-private partnerships; final political agreement on the launching of the SESAR joint undertaking; as well as supp ...[+++]

Il y a plusieurs bonnes nouvelles: l'adoption de la directive sur les services, les avancées significatives en matière de services financiers, l'adoption d'un nouvel encadrement des aides d'État à la recherche et au développement et à l'innovation ainsi que des orientations relatives à des incitations fiscales en faveur de la RD, un accord sur le 7ème programme-cadre pour la recherche et le développement technologique qui augmentera de 75% les dépenses de RD entre 2007 et 2013, une aide en faveur de grands partenariats public-privé, l'accord politique final sur le lancement de l'entreprise commune SESAR, ainsi que l'aide en faveur des PM ...[+++]


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5. Emphasises that European public spending cannot be exempt from the considerable efforts made by the Member States to bring their public spending under control, and insists that the Union budget must seek reductions to lighten the fiscal burden on taxpayers; believes that the EU budget should be clearly directed at helping Member States tackle structural challenges, especially the loss of competitiveness and consequent rising unemployment; insists on the need to reduce spending on EU administration (for example by ending the need for Parliament to meet in Strasbourg) and to achieve real reductions in the EU budget;

5. souligne que les dépenses publiques européennes ne peuvent échapper aux efforts considérables que déploient les États membres pour maîtriser leurs dépenses publiques et insiste pour que le budget de l'Union vise la modération afin d'alléger la charge fiscale qui pèse sur les contribuables; estime que le budget de l'Union européenne devrait viser clairement à aider les États membres à relever les défis structurels, en particulier la perte de compétitivité et la hausse du chômage qui en découle; insiste sur la nécessité de réduire ...[+++]


102. Recalls that European public spending cannot be exempt from the considerable efforts made by the Member States to bring their public spending under control; insists that efficiency reductions be made in the staffing of the EU institutions, that any call for staff to address new priorities be met by compensatory reductions elsewhere, and that significant reductions be therefore made in the budgets of the EU institutions;

102. rappelle que les dépenses publiques européennes ne sauraient être exonérées des efforts considérables déployés par les États membres pour maîtriser leurs dépenses publiques; insiste pour que les réductions de l'efficacité interviennent au niveau du personnel des institutions de l'Union, que toute demande de personnel en vue de répondre aux nouvelles priorités soit couverte par des réductions compensatoires effectuées ailleurs et que les budgets des institutions de l'Union soient, par conséquent, réduits de manière considérable;


4. Recalls that European public spending cannot be exempt from the considerable efforts made by the Member States to bring their public spending under control, and insists that the Union budget must not add an extra fiscal burden on taxpayers and should be clearly directed at helping Member States tackle, collectively and in a concerted fashion, the present structural challenges, in particular loss of competitiveness and consequent rising unemployment;

4. rappelle que les dépenses publiques européennes ne peuvent être exonérées de l'effort consenti par les États membres pour reprendre le contrôle de leurs finances publiques et insiste pour que le budget de l'Union n'ajoute pas une pression fiscale supplémentaire sur les contribuables mais aide au contraire les États membres à faire face, collectivement et de façon concertée, aux difficultés structurelles actuelles et, en particulier, à la perte de compétitivité ainsi qu'à la hausse du chômage qui s'ensuit;


2. Reminds that European public spending cannot be exempt from the considerable efforts made by the Member States to bring their public spending under control, stresses that the action taken in recent years to curb annual growth in European payment appropriations should therefore be stepped up progressively over the remaining years of this financial perspective and payment appropriations should increase, at most, by no more than inflation over the next financial perspectives; consistent with this, the commitment appropriations over the next multiannual financial framework should not exceed the 2013 level with a growth rate below the rat ...[+++]

2. rappelle que les dépenses publiques européennes ne sauraient être exonérées des efforts considérables déployés par les États membres pour maîtriser leurs dépenses publiques, souligne que les mesures prises ces dernières années pour freiner la croissance annuelle des crédits de paiement européens doivent donc s'intensifier progressivement dans les années restantes des perspectives financières actuelles et que l'augmentation des crédits de paiement devrait, tout au plus, être égale à l'inflation au cours des prochaines perspectives financières; dans cette logique, les crédits d'engagement au titre du prochain cadre financier pluriannue ...[+++]


35. Points out that the political target for research spending under the EU2020 strategy of 3% of GDP is composed of a private (2%) and public (1%) expenditure share; notes that there are still specific problems in meeting the 3% target, in particular in the field of private research spending; points out that the lack of commitment in the field of research funding is hampering the development of highly energy-efficient climate-friendly technologies;

35. souligne que l'objectif politique de 3% du PIB fixé par la stratégie Europe 2020 pour les dépenses de recherche comprend des dépenses privées (2%) et publiques (1%); observe qu'il existe toujours des problèmes spécifiques pour atteindre l'objectif de 3%, en particulier en ce qui concerne les dépenses de recherche du secteur privé; souligne que le manque d'engagement dans le domaine du financement de la recherche freine le développement des technologies à haute efficacité énergétique respectueuses du climat;


The Cohesion Fund will finance up to 85 % of public spending on projects under this new objective.

La participation du Fonds de cohésion est plafonnée à 85 % des dépenses publiques.


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