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A-S Reaction Study
Acute crisis reaction
Allport A-S Reaction Study
Chemical reaction regulating
Chemical reactions controlling
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Controlling chemical reaction
Cutituberculin reaction
Deal with adverse reactions to drugs
Driver 's reaction distance
Gruber's reaction
Gruber's test
Gruber-Widal reaction
Gruber-Widal test
Handle adverse reactions to drugs
Manage adverse reactions to drugs
Manage adverse reactions to medication
Moro test
Moro's reaction
Percutaneous reaction
Reaction distance
Reaction to stress
Recognise clients' reaction to therapy
Recognise patients' reaction to therapy
Regulate chemical reaction
Respond to clients' reaction during therapy
Respond to patients' reaction during therapy
Tape test
Widal's reaction
Widal's serum test
Widal's test
Wright's agglutination test
Wright's reaction
Wright's test

Vertaling van "public’s reaction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Gruber-Widal reaction | Gruber's reaction | Widal's reaction | Gruber-Widal test | Gruber's test | Widal's test | Widal's serum test

sérodiagnostic de Widal | sérodiagnostic de Widal et Félix | sérodiagnostic de Widal-Félix | réaction de Widal | réaction de Gruber-Widal


A-S Reaction Study [ Allport A-S Reaction Study ]

A.S. Reaction Study [ A-S Reaction Study | A.S. Reaction Study d'Allport | questionnaire d'ascendance-soumission de Allport ]


Moro's reaction | cutituberculin reaction | Moro test | tape test | percutaneous reaction

réaction de Moro | percutiréaction de Moro | percutiréaction de Moro-Hamburger | percutiréaction


Widal's serum test [ Widal's test | Widal's reaction ]

réaction de Widal


Wright's reaction | Wright's test | Wright's agglutination test

sérodiagnostic de Wright | réaction de Wright


driver 's reaction distance [ reaction distance ]

distance-réaction d'un conducteur


handle adverse reactions to drugs | manage adverse reactions to medication | deal with adverse reactions to drugs | manage adverse reactions to drugs

gérer les réactions indésirables aux médicaments


recognise clients' reaction to therapy | respond to clients' reaction during therapy | recognise patients' reaction to therapy | respond to patients' reaction during therapy

détecter la réaction d’un patient à un traitement


chemical reaction regulating | controlling chemical reaction | chemical reactions controlling | regulate chemical reaction

réguler une réaction chimique


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Définition: Trouble transitoire, survenant chez un individu ne présentant aucun autre trouble mental manifeste, à la suite d'un facteur de stress physique et psychique exceptionnel et disparaissant habituellement en quelques heures ou en quelques jours. La survenue et la gravité d'une réaction aiguë à un facteur de stress sont influencées par des facteurs de vulnérabilité individuels et par la capacité du sujet à faire face à un traumatisme. La symptomatologie est typiquement mixte et variable et comporte initialement un état d'hébétude caractérisé par un certain rétrécissement du champ de la conscience et de l'attention, une impossibili ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a reaction to the first Action Plan, the world's biggest public-private partnership New Drugs for Bad Bugs (ND4BB) programme[2] was launched in May 2012 within the Innovative Medicines Initiative (IMI).

Comme suite au premier plan d'action, le plus grand partenariat public-privé au monde «New Drugs for Bad Bugs» (ND4BB)[2] a été mis sur pied en mai 2012 dans le cadre de l'initiative en matière de médicaments innovants (IMI).


“An information fusion function would ensure information collection on cybercrime from the widest array of public, private and open sources, enriching available police data” and the Council notes in its Conclusions that it should be “the focal point in the fight against cybercrime in the Union, contributing to faster reactions in the case of cyber attacks”.

«Une fonction de fusion des informations assurerait un rassemblement des renseignements relatifs à la cybercriminalité provenant d'un grand nombre de sources publiques, privées et libres, enrichissant ainsi les données dont disposent les services de police» et le Conseil notait dans ses conclusions que l'EC3 devait être le «centre de liaison pour la répression de la cybercriminalité dans l'Union, qui permettra de réagir plus rapidement en cas d'attaque informatique».


For medicinal products containing the active substances referred to in the list of publications monitored by the Agency pursuant to Article 27 of Regulation (EC) No 726/2004, marketing authorisation holders shall not be required to report to the Eudravigilance database the suspected adverse reactions recorded in the listed medical literature, but they shall monitor all other medical literature and report any suspected adverse reactions.

Dans le cas de médicaments contenant des substances actives visées dans la liste des publications faisant l’objet de la surveillance de l’Agence en application de l’article 27 du règlement (CE) no 726/2004, les titulaires d’une autorisation de mise sur le marché ne sont pas tenus de notifier à la base de données Eudravigilance les effets indésirables suspectés dont font état les publications médicales figurant sur cette liste; ils surveillent cependant toute autre publication médicale et notifient tout effet indésirable suspecté.


In order to detect, assess, understand and prevent adverse reactions, and to identify and take actions to reduce the risks of, and increase the benefits from, medicinal products for human use for the purpose of safeguarding public health, it should be possible to process personal data within the Eudravigilance system while respecting the Union legislation relating to data protection.

Afin de détecter, d’évaluer, de comprendre et de prévenir les effets indésirables des médicaments et, d’identifier et de prendre des mesures pour réduire les risques et augmenter les effets bénéfiques des médicaments à usage humain en vue de protéger la santé publique, il devrait être possible de traiter des données personnelles dans le cadre du système Eudravigilance tout en respectant la législation de l’Union en matière de protection des données.


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Pharmacovigilance rules are necessary for the protection of public health in order to prevent, detect and assess adverse reactions to medicinal products for human use placed on the Union market, as the full safety profile of medicinal products for human use can be known only after they have been placed on the market.

Des règles de pharmacovigilance sont nécessaires à la protection de la santé publique afin de prévenir, de détecter et d’évaluer les effets indésirables des médicaments à usage humain mis sur le marché de l’Union, dans la mesure où le profil de sécurité des médicaments à usage humain ne peut être connu dans son intégralité qu’après la commercialisation des produits.


For medicinal products containing the active substances referred to in the list of publications monitored by the Agency pursuant to Article 27 of Regulation (EC) No 726/2004, marketing authorisation holders shall not be required to report to the Eudravigilance database the suspected adverse reactions recorded in the listed medical literature, but they shall monitor all other medical literature and report any suspected adverse reactions.

Dans le cas de médicaments contenant des substances actives visées dans la liste des publications faisant l’objet de la surveillance de l’Agence en application de l’article 27 du règlement (CE) n° 726/2004, les titulaires d’autorisations de mise sur le marché ne sont pas tenus de notifier à la base de données Eudravigilance les effets indésirables présumés dont font état les publications médicales figurant sur cette liste; ils surveillent cependant toute autre publication médicale et notifient tout effet indésirable présumé.


(d) ensuring the dissemination of information on adverse reactions to medicinal products authorised in the Community, by means of a database permanently accessible to all Member States; health-care professionals, marketing authorisation holders and the public shall have appropriate levels of access to these databases, with personal data protection being guaranteed.

d) assurer la diffusion d'informations sur les effets indésirables des médicaments autorisés dans la Communauté par une banque de données consultable en permanence par tous les États membres; les professionnels de santé, les titulaires d'une autorisation de mise sur le marché et le public disposent de niveaux d'accès appropriés à cette banque de données, la protection des données à caractère personnel étant garantie.


(d) ensuring the dissemination of information on adverse reactions to medicinal products authorised in the Community, by means of a database permanently accessible to all Member States; health-care professionals, marketing authorisation holders and the public shall have appropriate levels of access to these databases, with personal data protection being guaranteed;

d) assurer la diffusion d'informations sur les effets indésirables des médicaments autorisés dans la Communauté par une banque de données consultable en permanence par tous les États membres; les professionnels de santé, les titulaires d'une autorisation de mise sur le marché et le public disposent de niveaux d'accès appropriés à cette banque de données, la protection des données à caractère personnel étant garantie;


For medicinal products containing the active substances referred to in the list of publications monitored by the Agency pursuant to Article 27 of Regulation (EC) No 726/2004, marketing authorisation holders shall not be required to report to the Eudravigilance database the suspected adverse reactions recorded in the listed medical literature, but they shall monitor all other medical literature and report any suspected adverse reactions.

Dans le cas de médicaments contenant des substances actives visées dans la liste des publications faisant l’objet de la surveillance de l’Agence en application de l’article 27 du règlement (CE) no 726/2004, les titulaires d’une autorisation de mise sur le marché ne sont pas tenus de notifier à la base de données Eudravigilance les effets indésirables suspectés dont font état les publications médicales figurant sur cette liste; ils surveillent cependant toute autre publication médicale et notifient tout effet indésirable suspecté.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32001R0381 - EN - Council Regulation (EC) No 381/2001 of 26 February 2001 creating a rapid-reaction mechanism

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32001R0381 - EN - Règlement (CE) n° 381/2001 du Conseil du 26 février 2001 portant création d'un mécanisme de réaction rapide


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