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Assess grade of base resources and materials
Assess quality of raw materials
Audit quality of raw materials
Base Quality Improvement Officer
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Check quality of raw materials
Common Legislative Base for Food Safety and Quality
Ensure dietetic interventions in care
Give nutrition-based advice in care
Good regulatory practice
Identify professional dietetic quality of care
Identify the dietetic professional quality of care
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
Process-based quality management system
Quality-based strategy
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Smart regulation

Vertaling van "quality-based rather " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
quality-based strategy

stratégie axée sur la qualité


technical regulations based on product requirements in terms of performance rather than design or descriptive characteristics

règlements techniques basés sur les prescriptions relatives au produit en fonction des propriétés d'emploi du produit plutôt que de sa conception ou de ses caractéristiques descriptives


judgment based on practical motives pertaining to a specific case,rather than on legal grounds

jugement d'espèce


assess grade of base resources and materials | assess quality of raw materials | audit quality of raw materials | check quality of raw materials

contrôler la qualité de matières premières


give nutrition-based advice in care | identify professional dietetic quality of care | ensure dietetic interventions in care | identify the dietetic professional quality of care

définir la qualité professionnelle de soins diététiques


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

politique réglementaire [ amélioration de la législation | bonnes pratiques réglementaires | gouvernance réglementaire | meilleure réglementation | programme pour une réglementation affûtée et performante | qualité de la réglementation | REFIT | réforme réglementaire | réglementation adéquate | règlementation axée sur la performance | règlementation axée sur les résultats | réglementation intelligente ]


process-based quality management system

modèle de système de management de la qualité


Common Legislative Base for Food Safety and Quality

Fondement législatif commun pour la salubrité et la qualité des aliments


Base Quality Improvement Officer

officier d'amélioration de la qualité de la base [ officier d'amélioration de la qualité (B) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that the right to health is a human right, and calls for the parties involved in an armed conflict to guarantee the availability, accessibility, acceptability and quality of medical services during armed conflicts; calls for a global commitment to ensuring that women and girls are safe from the start of every emergency or crisis by addressing the risk of sexual and gender-based violence, by raising awareness, by taking steps to prosecute the perpetrators of such violence, and by ensuring that women and girls have access to the full range of sexual and reproductive health services, including safe abortions, in humanitaria ...[+++]

souligne que le droit à la santé est un droit de l'homme, et demande aux parties prenantes à un conflit armé de garantir la disponibilité, l'accessibilité, l'acceptation et la qualité des services médicaux lors de conflits armés; préconise un engagement à l'échelon mondial pour assurer d'emblée la protection des femmes et des jeunes filles dans les situations d'urgence ou de crise en veillant à lutter contre les risques de violence sexuelle et sexiste, à mener des actions de sensibilisation, à poursuivre les auteurs de telles exactions, et à assurer aux femmes et aux jeunes filles, dans les situations de crise humanitaire, l'accès à l'e ...[+++]


The Arrangement seeks to foster a level playing field for official support, as defined in Article 5(a), in order to encourage competition among exporters based on quality and price of goods and services exported rather than on the most favourable officially supported financial terms and conditions.

L'Arrangement vise à encourager des règles du jeu uniformes en matière de soutien public, tel qu'il est défini à l'article 5, paragraphe a), afin d'encourager une concurrence entre exportateurs qui soit fondée sur la qualité et le prix des biens et des services exportés plutôt que sur les conditions financières les plus favorables qui bénéficient d'un soutien public.


This Sector Understanding seeks to foster a level playing field for such export credits, in order to encourage competition among exporters based on quality and price of goods and services exported rather than on the most favourable officially supported financial terms and conditions.

L'accord sectoriel vise à promouvoir l'uniformisation des règles du jeu applicables à ces crédits à l'exportation, afin d'encourager une concurrence entre exportateurs qui soit fondée sur la qualité et le prix des biens et des services exportés, plutôt que sur les conditions financières les plus favorables qui bénéficient d'un soutien public.


To ensure that competitive tendering must not be at the expense of the efficiency and quality of the service or the working conditions of the employees, is not based on the lowest price but rather on quality criteria, and to take account of national specificities, the form of competitive tendering procedures need to include social criteria.

Pour veiller à ce que la procédure de passation de marché ne nuise pas à l'efficacité et à la qualité du service ou aux conditions de travail des salariés, ne se fonde pas sur l'offre la plus économique mais sur des critères qualitatifs et pour tenir compte des caractéristiques nationales, les modalités d'attribution doivent également tenir compte de critères sociaux.


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18. Encourage measures supporting long-term investment policies and sound remuneration policies that focus on long-term sustainable growth, creating high-quality employment, rather than on short-term gains and prevent the practices in the financial sector, especially in the banks and in some listed companies, which have resulted in disproportionately high remuneration and which are based on securing short-term profits, through the creation of high risk business models to the detriment of workers and savers, as well as to the financial stability of European markets. Such initiatives should be applied throughout the financial sector.

18. encourager des mesures de soutien à des politiques d'investissement à long terme et de rémunération raisonnable qui se concentrent sur la croissance durable à long terme et créatrice d'emplois de qualité plutôt que sur des profits à court terme et prévenir les pratiques suivies dans le secteur financier, en particulier au sein des banques et de certaines entreprises cotées, consistant à verser des rémunérations exagérément élevées et basées sur la réalisation de profits à court terme, à partir de modèles d'exploitation de plus en plus risqués, mis en œuvre aux dépens des salariés et des épargnants, ainsi que de la stabilité financièr ...[+++]


Emphasises that while the specific interests and sensitivities of both partners must be safeguarded in a balanced way, there are many areas where progress would be greatly beneficial, in particular regarding the removal of trade barriers, the introduction of measures to ensure better market access, including for investment, the protection of intellectual property rights (IPR), the opening up of public procurement markets to ensure full reciprocity, the clarification, simplification and harmonisation of rules of origin, and the convergence on mutual recognition of regulatory standards, and not simply to adhering to a minimum required standard based on the WTO Agreement on the Application of Sanitary and Phytosanitary Measures (the SPS Agreem ...[+++]

souligne que, s'il y a certes lieu de protéger de manière équilibrée les intérêts et secteurs sensibles de chacune des deux parties, il serait quand même avantageux de réaliser des progrès dans de nombreux domaines, en particulier dans le démantèlement des barrières commerciales, dans l'introduction de mesures visant à améliorer l'accès au marché, notamment des investissements, dans la protection des droits de propriété intellectuelle, dans l'ouverture des marchés publics pour garantir une réciprocité totale, dans la clarification, la simplification et l'harmonisation des règles d'origine, et dans la convergence vers une reconnaissance mutuelle des normes réglementaires, pas simplement en respectant une norme minimale requise qui se base su ...[+++]


Regulatory incentives should encourage a network operator to earn revenue in ways that are not linked to additional sales, but are rather based on efficiency gains and lower peak investment needs, i.e. moving from a ‘volume-based’ business model to a quality- and efficiency-based model.

Les mesures incitatives réglementaires doivent encourager les exploitants de réseau à faire des recettes par des moyens qui ne tiennent pas à l'accroissement des ventes, mais plutôt aux gains d'efficacité et à la réduction des investissements dans la production d'énergie en heure de pointe, c'est-à-dire en abandonnant un modèle d'entreprise basé sur le volume pour un modèle basé sur la qualité et l'efficacité.


the achievement of the internal market and the need to provide services of high quality; recalls it is not important who provides SGIs, but rather that high-quality standards and an equitable social balance be maintained in their provision and that the criteria be based on reliability and continuity of supply; recalls that the Parliament considers that SGEIs cover a very broad range of industries;

de la réalisation du marché intérieur et de la nécessité de fournir des services de grande qualité; rappelle que l'essentiel n'est pas de savoir qui fournit les SIG mais de veiller au maintien de normes de qualité et d'un équilibre social équitable pour leur fourniture ainsi qu'à l'application de critères axés sur la fiabilité et sur la continuité de l'offre; rappelle qu'il considère que les SIEG couvrent un très large éventail de secteurs;


the achievement of the internal market and the need to provide services of high quality; recalls it is not important who provides SGIs, but rather that high-quality standards and an equitable social balance be maintained in their provision and that the criteria be based on reliability and continuity of supply; recalls that the Parliament considers that SGEIs cover a very broad range of industries;

de la réalisation du marché intérieur et de la nécessité de fournir des services de grande qualité; rappelle que l'essentiel n'est pas de savoir qui fournit les SIG mais de veiller au maintien de normes de qualité et d'un équilibre social équitable pour leur fourniture ainsi qu'à l'application de critères axés sur la fiabilité et sur la continuité de l'offre; rappelle qu'il considère que les SIEG couvrent un très large éventail de secteurs;


O. whereas on 4 May 1999 Parliament gave discharge in respect of the sixth and seventh European Development Funds for the 1997 financial year based on firm commitments that the Joint Relex Service would show a more robust and systematic approach for tendering, executing, audit and evaluations, that delegation staff would carry out more rather than fewer checks, evaluations would measure the quality of impact rather than the quantity of inputs, that a decentralised accounting system would be introduced to ensure a tighter grip on fina ...[+++]

O. considérant que c'est sur la base d'engagements fermes que, le 4 mai 1999, il a donné décharge pour les sixième et septième Fonds européens de développement pour l'exercice 1997 : le Service commun Relex (SCR) appliquerait une approche plus solide et plus systématique en matière d'évaluation des offres, d'exécution, d'audit et d'évaluations; le personnel des délégations multiplierait les contrôles, au lieu d'en réduire le nombre; les évaluations viseraient à mesurer la qualité des résultats, et non la quantité des apports; un système comptable décentralisé serait mis en place pour garantir une maîtrise plus étroite des contrôles f ...[+++]


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