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Freight corridor
Freight freeway
Freight rail transport
Freight rail transportation
Freightway
Rail freight
Rail freight corridor
Rail freight freeway
Rail freight services provider
Rail freight transport
Rail freight transportation
TEN-RF
TERFN
Trans-European Rail Freight Network

Vertaling van "rail freight corridor " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
rail freight corridor

corridor de fret ferroviaire | corridor de fret


freight corridor | freight freeway | rail freight corridor

corridor de fret ferroviaire


freight rail transportation [ freight rail transport | rail freight transport | rail freight transportation ]

transport ferroviaire de marchandises


freight freeway | rail freight freeway

corridor de fret | couloir de circulation libre | freeway de fret


Freight corridor | Freight freeway | Freightway

corridor de fret


freight corridor | freight freeway | freightway

corridor de fret


rail freight services provider

fournisseur de services marchandises ferroviaires




Trans-European Rail Freight Network | TEN-RF [Abbr.] | TERFN [Abbr.]

réseau ferroviaire trans-européen pour le transport de marchandises | Réseau transeuropéen de fret ferroviaire | réseau trans-européen de fret ferroviaire | RTEFF [Abbr.] | RTFF [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
actions implementing the comprehensive network in accordance with Chapter II of Regulation (EU) No 1315/2013, when such actions contribute to bridging missing links, facilitating cross-border traffic flows or removing bottlenecks and when those actions also contribute to the development of the core network or interconnect core network corridors, or when such actions contribute to the deployment of ERTMS on principal routes of rail freight corridors as defined in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, up to a ceiling of 5 % of the financial envelope for transport as specified in Article 5 of this Regulation.

les actions mettant en œuvre le réseau global en conformité avec le chapitre II du règlement (UE) no 1315/2013, lorsqu'elles contribuent à établir les liaisons manquantes, à faciliter les flux de trafic transfrontaliers ou à supprimer les goulets d'étranglement et lorsqu'elles contribuent également au développement du réseau central ou interconnectent des corridors de réseau central ou lorsqu'elles contribuent au déploiement de l'ERTMS sur les principaux itinéraires des corridors de fret ...[+++]


The geographical alignment of rail freight corridors as provided for by Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council and of core network corridors under Part I of Annex I to this Regulation should, where appropriate, be ensured, taking into consideration the objectives of the respective instruments, in order to reduce the administrative burden and streamline the development and use of the railway infrastructure.

L'alignement géographique des corridors pour le fret ferroviaire prévus dans le cadre du règlement (UE) no 913/2010 du Parlement européen et du Conseil et des corridors de réseau central visés à la partie I de l'annexe I du présent règlement devrait être assuré, le cas échéant, compte tenu des objectifs de chaque instrument, afin de réduire la charge administrative et de rationaliser le développement et l'utilisation des infrastructures ferroviaires.


At the Commission's request, it shall facilitate the coordination of ERTMS deployment along the Trans-European Transport Corridors and Rail Freight Corridors as provided for in Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council

À la demande de la Commission, elle facilite la coordination du déploiement de l'ERTMS sur les corridors de transport et les corridors de fret ferroviaire transeuropéens visés dans le règlement (UE) no 913/2010 du Parlement européen et du Conseil


The proposed extensions also improve the overall interconnectedness of the rail freight corridors set up to form a European rail network for competitive freight, in particular by providing a direct connection between the North Sea-Baltic rail freight corridor and the Rhine-Danube corridor in the Czech Republic.

Les extensions proposées améliorent également l'interconnexion globale des corridors de fret ferroviaire mis en place en vue de former un réseau ferroviaire européen pour un fret compétitif, en particulier en prévoyant une connexion directe entre le corridor de fret ferroviaire «mer du Nord — mer Baltique» et le corridor «Rhin — Danube» en République tchèque.


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The letter of intent of 27 April 2014 concerning extensions of the North Sea-Baltic rail freight corridor to the Czech Republic and to the Polish-Ukrainian border, sent to the Commission by the ministries responsible for rail transport in Belgium, the Czech Republic, Germany, Lithuania, the Netherlands and Poland, and proposing the route Wilhelmshaven/Bremerhaven/Hamburg/Amsterdam/Rotterdam/Antwerpen-Aachen-Hannover/Berlin-Warsaw-Terespol (Poland-Belarus border)/Kaunas-Riga-Tallinn/Falkenberg-Prague/Wroclaw-Katowice-Medyka (Poland-Ukraine border) as the principal route for the North Sea-Baltic rail freight corridor is compliant with Arti ...[+++]

La lettre d'intention du 27 avril 2014 concernant l'extension du corridor de fret ferroviaire «mer du Nord — mer Baltique» à la République tchèque et à la frontière polono-ukrainienne, transmise à la Commission par les ministères chargés du transport ferroviaire en Belgique, en République tchèque, en Allemagne, en Lituanie, aux Pays-Bas et en Pologne, et proposant la liaison Wilhelmshaven/Bremerhaven/Hambourg/Amsterdam/Rotterdam/Anvers-Aix-Hanovre/Berlin-Varsovie-Terespol (frontière entre la Pologne et la Biélorussie)/Kaunas-Riga-Tallinn/Falkenberg-Prague/Wrocław-Katowice-Medyka (frontière entre la Pologne et l'Ukraine) en tant que liaison principal ...[+++]


The extension of the North Sea-Baltic rail freight corridor should not impede the development of the Orient/East-Med rail freight corridor, as provided for in the Annex to Regulation (EU) No 913/2010, which also includes a connection between the North Sea ports and the Czech Republic.

L'extension du corridor de fret ferroviaire «mer du Nord — mer Baltique» ne devrait pas entraver le développement du corridor de fret ferroviaire «Orient — Méditerranée orientale», prévu à l'annexe du règlement (UE) no 913/2010, qui comprend également une connexion entre les ports de la mer du Nord et la République tchèque.


The core network corridors should be in line with the rail freight corridors set up in accordance with Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council as well as the European Deployment Plan for the European Rail Traffic Management System (ERTMS) provided for in Commission Decision 2009/561/EC

Les corridors de réseau central devraient s'aligner sur les corridors de fret ferroviaire établis conformément au règlement (UE) no 913/2010 du Parlement européen et du Conseil ainsi qu'au Plan européen de déploiement du système européen de gestion du trafic ferroviaire (ERTMS) prévu par la décision 2009/561/CE de la Commission


1. Adequate coordination shall be ensured between the core network corridors and the rail freight corridors provided for in Regulation (EU) No 913/2010, in order to avoid any duplication of activity, in particular when establishing the work plan or setting up working groups.

1. Une coordination suffisante est assurée entre les corridors de réseau central et les corridors de fret ferroviaire visés dans le règlement (UE) no 913/2010, de manière à éviter tout double emploi des activités, notamment lors de l'établissement du plan de travail ou de la création de groupes de travail.


The core network corridors should be in line with the rail freight corridors set up in accordance with Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council (12) as well as the European Deployment Plan for the European Rail Traffic Management System (ERTMS) provided for in Commission Decision 2009/561/EC (13).

Les corridors de réseau central devraient s'aligner sur les corridors de fret ferroviaire établis conformément au règlement (UE) no 913/2010 du Parlement européen et du Conseil (12) ainsi qu'au Plan européen de déploiement du système européen de gestion du trafic ferroviaire (ERTMS) prévu par la décision 2009/561/CE de la Commission (13).


The geographical alignment of rail freight corridors as provided for by Regulation (EU) No 913/2010 of the European Parliament and of the Council (9) and of core network corridors under Part I of Annex I to this Regulation should, where appropriate, be ensured, taking into consideration the objectives of the respective instruments, in order to reduce the administrative burden and streamline the development and use of the railway infrastructure.

L'alignement géographique des corridors pour le fret ferroviaire prévus dans le cadre du règlement (UE) no 913/2010 du Parlement européen et du Conseil (9) et des corridors de réseau central visés à la partie I de l'annexe I du présent règlement devrait être assuré, le cas échéant, compte tenu des objectifs de chaque instrument, afin de réduire la charge administrative et de rationaliser le développement et l'utilisation des infrastructures ferroviaires.




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Date index: 2021-09-28
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