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Carry out railway accident investigations
Conduct investigations of railway accidents
Immediate Response Railway Accident Technical Experts
Make assessments of railway accidents
Operate railway cargo monitoring equipment
Operate railway cargo monitoring technologies
Operate railway freight monitoring technologies
Perform analyses of railway accidents
Railway Safety Directive
Railway accident
Railway accident NOS
Railway breakdown
Railway passengers'accident insurance
Use railway freight monitoring technologies

Vertaling van "railway accident nos " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


make assessments of railway accidents | perform analyses of railway accidents | carry out railway accident investigations | conduct investigations of railway accidents

mener des enquêtes sur des accidents ferroviaires


railway accident | railway breakdown

accident de chemin de fer


Occupant of railway train or railway vehicle injured in unspecified railway accident

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé dans un accident de chemin de fer


Occupant of railway train or railway vehicle injured in other specified railway accidents

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé lors d'autres accidents de chemin de fer précisés


Immediate Response Railway Accident Technical Experts

Équipe technique d'intervention rapide en cas d'accident ferroviaire


ensure communication with railway stakeholders during accident investigations | maintain contact with railway stakeholders during accident investigations | communicate with railway stakeholders in relation to accident investigations | liaise with railway stakeholders in relation to accident investigations

assurer la liaison avec les acteurs du secteur ferroviaire en ce qui concerne les enquêtes sur les accidents


railway passengers'accident insurance

assurance individuelle des voyageurs de chemin de fer


operate railway cargo monitoring technologies | use railway freight monitoring technologies | operate railway cargo monitoring equipment | operate railway freight monitoring technologies

utiliser des technologies de surveillance du fret ferroviaire


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways and amending Council Directive 95/18/EC on the licensing of railwayundertakings and Directive 2001/14/EC on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certificate | Railway Safety Directive

Directive concernant la sécurité des chemins de fer communautaires et modifiant la directive 95/18/CE concernant les licences des entreprises ferroviaires, ainsi que la directive 2001/14/CE concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire, la tarification de l'infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité | directive sur la sécurité ferroviaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Last year saw the EU’s worst railway accident for 15 years, outside Santiago de Compostela in Spain: 79 killed, and more than 100 injured.

L’année dernière a ainsi été marquée par le pire accident ferroviaire que l’Union ait connu depuis 15 ans, aux abords de Saint-Jacques de Compostelle, en Espagne, qui a fait 79 morts et plus de 100 blessés.


The purpose of Directive 2004/49/EC is to ensure the development and improvement of safety on the European Union's railways by, among others, harmonising the regulatory structure in the Member States, defining common principles for the management, regulation and supervision of railway safety and requiring the establishment, in every Member State, of a safety authority and an accident and incident investigating body.

La directive 2004/49/CE a pour objet de renforcer et d’améliorer la sécurité des chemins de fer de l’Union européenne, notamment par l’harmonisation de la structure réglementaire dans les États membres, la définition de principes communs pour la gestion, la réglementation et le contrôle de la sécurité ferroviaire, et la création obligatoire, dans chaque État membre, d’une autorité de sécurité et d’un organisme chargé des enquêtes sur les incidents et les accidents.


ERA offers all interested parties – railway operators, infrastructure managers, manufacturers of railway rolling stock and equipment, passengers' and workers' organisations, national regulators, safety authorities and accident investigating bodies –the opportunity to meet and share their experiences, contributing to the better functioning of the European railways.

L'AFE offre à toutes les parties intéressées – opérateurs ferroviaires, gestionnaires de l'infrastructure, fabricants de matériel roulant ferroviaire et d’équipements, organisations d'usagers et de travailleurs, régulateurs nationaux, autorités de sécurité et organismes d’enquête en cas d'accident – la possibilité de se réunir et de faire part de leurs expériences, contribuant ainsi à un meilleur fonctionnement des chemins de fer européens.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


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The serious railway accident in Buizingen, Belgium, on 15 February 2010 is being blamed on the absence of an electronic safety system which automatically applies trains' brakes if they pass a red light.

L'absence d'un système de sécurité électronique freinant automatiquement les trains qui brûlent un feu est invoquée pour expliquer la catastrophe ferroviaire survenue à Buizingen (Belgique) le 15 février.


Another element, Commissioner, which probably does not fall within your sphere of responsibilities, and which is probably also outside the scope of this evening’s debate, is that, all too often, the legislation as a whole does not ensure that anyone suffering loss or damage as a result of a railway accident – given that the rate of railway accidents is still low – receives immediate acknowledgment from the person bearing liability for it.

Un autre élément, Monsieur le Commissaire, qui ne fait probablement pas partie de vos attributions, et qui sort probablement aussi du cadre du débat de ce soir, c’est que, trop souvent, la législation dans son ensemble ne garantit pas qu’une victime ayant subi des pertes ou des dommages à la suite d’un accident – étant donné que le taux d’accidents ferroviaires est toujours bas – bénéficie d’une reconnaissance immédiate de la personne assumant la responsabilité de l’accident.


4. The investigating body may combine its tasks under this Directive with the work of investigating occurrences other than railway accidents and incidents as long as such investigations do not endanger its independence.

4. L'organisme d'enquête peut combiner les tâches qui lui incombent en vertu de la présente directive avec les tâches d'enquête sur des événements autres que les accidents et incidents ferroviaires, à condition que ces enquêtes ne compromettent pas son indépendance.


ii ) other railway accidents causing the loss of human lives, multiple serious injuries or extensive damage to rolling stock, the infrastructure or the environment and with an obvious impact on railway safety regulation or the management of safety;

un autre accident ferroviaire causant la perte de vies humaines, de nombreuses blessures graves ou d'importants dommages au matériel roulant, à l'infrastructure ou à l'environnement, et ayant un impact évident sur la réglementation ou la gestion de la sécurité ferroviaire;


While I wish to think of the individuals and families of those who died or were injured in the railway accident, I am afraid that the two accidents are very different.

Si je partage la douleur des victimes de l'accident ferroviaire et de leurs parents, je crains bien que ces deux accidents ne soient très différents.


While it is true that railway accidents do occur, railways have an excellent safety record.

S'il est vrai que des accidents de chemin de fer se produisent, ce mode de transport n'en demeure pas moins extrêmement sûr.


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