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Absorption rate
Acceptance rate of asylum applicants
Acceptance rate of refugee claims
Allocation rate
Asylum application acceptance rate
Asylum recognition rate
Bank rate
Base hourly rate
Basic hourly rate
Benchmark rate
Burden rate
Course of change
Cross-rate currency future
Cross-rate currency future contract
Cross-rate currency futures
Cross-rate currency futures contract
Cross-rate future
Cross-rate futures
Cross-rate futures contract
Currency cross-rate future
Currency cross-rate future contract
Currency cross-rate futures
Currency cross-rate futures contract
Currency rate
Discount rate
Dual exchange rate
E-rate
Education rate
Educational-rate
Enrollment rate
Enrolment rate
Enrolment ratio
Exchange rate
FX rate
Foreign currency exchange rate
Foreign exchange rate
Forex rate
Fx rate
MLR
Migrant acceptance rate
Minimum lending rate
Official discount rate
Overhead absorption rate
Overhead allocation rate
Overhead application rate
Overhead rate
Percentage of accepted asylum applications
Prime lending rate
Proportion of asylum applications accepted
Rate of exchange
Rate of recognition
Recognition rate
Regular hourly rate
Regular straight time hourly rate
Regular straight-time hourly rate
Spot exchange rate
Spot market rate
Spot rate
Straight time hourly rate
Straight-time hourly rate
Straightforward rate

Vertaling van "rates education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Educational-rate [ E-rate | e-rate ]

taux éducationnel


enrolment rate [ enrollment rate | enrolment ratio | education rate ]

taux de scolarisation [ taux de scolarité | taux d'inscription ]


acceptance rate of asylum applicants | acceptance rate of refugee claims | asylum application acceptance rate | asylum recognition rate | migrant acceptance rate | percentage of accepted asylum applications | proportion of asylum applications accepted | rate of recognition | recognition rate

taux de décisions positives relatives aux demandes d'asile | taux de reconnaissance des demandes d'asile


cross-rate futures | cross-rate future | cross-rate futures contract | cross-rate currency futures contract | cross-rate currency future contract | cross-rate currency futures | cross-rate currency future | currency cross-rate futures contract | currency cross-rate future contract | currency cross-rate futures | currency cross-rate future

contrat à terme à cours croisé | contrat à terme à taux de change croisé | futur à cours croisé | contrat à terme standardisé à cours croisé | contrat à terme boursier à taux de change croisé | contrat futur sur devises à cours croisé | contrat futur à cours croisé


exchange rate | rate of exchange | foreign exchange rate | foreign currency exchange rate | currency rate | forex rate | FX rate | fx rate | course of change

taux de change | cours du change | change | cours de change | parité de change | taux du change | taux des changes | cours des changes | taux d'échange


bank rate | discount rate | minimum lending rate | official discount rate | prime lending rate | MLR [Abbr.]

taux banque | taux d'escompte | taux d'escompte officiel | taux officiel d'escompte | TB [Abbr.] | TEB [Abbr.]


benchmark rate | spot exchange rate | spot market rate | spot rate | straightforward rate

cours au comptant | cours de change au comptant | taux de change au comptant


exchange rate [ dual exchange rate ]

taux de change [ cours de change | double taux de change ]


basic hourly rate | base hourly rate | regular hourly rate | straight time hourly rate | straight-time hourly rate | regular straight time hourly rate | regular straight-time hourly rate

taux horaire normal | taux horaire de base | taux horaire régulier


overhead rate [ absorption rate | allocation rate | burden rate | overhead absorption rate | overhead allocation rate | overhead application rate ]

coefficient d'imputation des coûts indirects
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the adult p ...[+++]

Éducation || Garantir l’accès à et l’achèvement d’un cycle complet d’éducation de base de qualité, enseignement secondaire inférieur inclus, tant pour les garçons que pour les filles Pourrait inclure le développement des jeunes enfants, l’achèvement du cycle d’enseignement primaire et secondaire inférieur, la transition entre l’enseignement primaire et l’enseignement secondaire inférieur || Garantir à chacun de vastes compétences de base, techniques et transférables pour participer pleinement à la société Pourrait inclure les acquis d’apprentissage, la disponibilité et la qua ...[+++]


Moreover, currently the value added tax (VAT) rate applied to digital (educational) textbooks is, in most countries, higher than the VAT rate applied to physical (educational) textbooks.

En outre, dans la plupart des pays, le taux de taxe sur la valeur ajoutée qui s’applique aux manuels (didactiques) numériques est actuellement supérieur à celui qui est en vigueur pour les manuels (didactiques) sur support papier.


The aim of their "Ratings Education and Enforcement Code"[24] is to inform retailers and to ensure that they enforce the ratings, e.g. by awareness-raising and training of shop staff.

La finalité de leur document intitulé « Ratings Education and Enforcement Code » («Code de formation et de mise en application relatif aux classifications»)[24] est d'informer les détaillants et de faire en sorte qu'ils appliquent les classifications, notamment par la sensibilisation et la formation personnel de vente.


Participation in pre-school education Special needs education Early school leavers Literacy in reading, mathematics and science Language skills ICT skills Civic skills Learning to learn skills Upper secondary completion rates of young people School management Schools as multi-purpose local learning centres | Professional development of teachers and trainers Stratification of education and training systems Higher education graduates Cross-national mobility of students in higher education Participation of adults in lifelong learning Adu ...[+++]

Participation à l’enseignement préscolaire Éducation répondant à des besoins spéciaux Jeunes ayant quitté prématurément l’école Connaissances de base en lecture, mathématiques et sciences Connaissances linguistiques Maîtrise des TIC Compétences civiques Apprentissage de l'acquisition de compétences Taux d’achèvement du second cycle de l’enseignement secondaire chez les jeunes Gestion des établissements scolaires Développement des écoles en centres locaux polyvalents d'acquisition de connaissances | Développement professionnel des enseignants et des formateurs Stratific ...[+++]


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Increasing employment rates is among the most important success criteria within the Lisbon strategy.[34] Concrete goals have been set by consecutive European Councils on overall employment rates, employment rates of older workers, and employment rates of women.[35] The importance of employment was strengthened in the re-launch of the strategy[36] Educational level and key competences, which include entrepreneurship, are the main determinants of an individual’s employability an adaptability throughout life.[37] A key indicator for moni ...[+++]

Le relèvement des taux d’emploi figure parmi les critères de succès les plus importants dans le contexte de la stratégie de Lisbonne[34]. À ses réunions successives, le Conseil européen a défini des objectifs concrets concernant les taux d’emploi globaux, les taux d’emploi des travailleurs âgés et les taux d’emploi des femmes[35]. La relance de la stratégie a renforcé l’importance de l’emploi[36]. Le niveau d’éducation et les compétences clés, y compris l’esprit d’entreprise, sont les principaux déterminants de l'"employabilité" et de la faculté d’adaptation d’une personne pendant toute sa vie[37]. Les indicateurs clés utilisés pour suiv ...[+++]


C. whereas women immigrants, as a general rule, encounter significant problems in integrating, primarily in terms of difficulty in accessing the labour market, low employment rates and high rates of unemployment, employment in temporary or low-paid jobs, often without social and economic protection or in sectors of the "grey" economy and undeclared employment, limited linguistic skills, a low rate of participation in basic and, above all, tertiary education, limited participation in social, political, trade union and cultural life of ...[+++]

C. considérant que les femmes migrantes se trouvent, en règle générale, confrontées à de graves problèmes d'intégration, au regard notamment de la difficulté d'accéder au marché du travail, des faibles taux d'emploi et des taux élevés de chômage, de l'emploi à des postes temporaires, faiblement rémunérés et dénués de toute protection sociale et économique, ou dans des secteurs de l'économie clandestine et du travail non déclaré, du caractère limité de leurs capacités linguistiques, de la faible participation à l'enseignement primaire et, plus particulièrement, à l'enseignement supérieur, de leur participation limitée à la vie sociale, po ...[+++]


The main labour market problems the Objective 3 programme aims to address are the high rate of unemployment; the danger of exclusion of certain groups (e.g. long-term unemployed, young unemployed, ageing and handicapped people) from the labour market and increasing labour market bottlenecks; a relatively low rate of entrepreneurs; skills shortages concerning especially ageing workers with a low level of education and outdated skills; gender-based segregation in the labour and educational market; need to improve the relationship b ...[+++]

Les principaux problèmes du marché du travail que le programme objectif 3 se propose d'aborder sont le taux de chômage élevé; le risque d'exclusion de certaines catégories (chômeurs de longue durée, jeunes chômeurs, travailleurs âgés, personnes handicapées, par exemple) et de goulets d'étranglement de plus en plus importants sur le marché du travail; le taux relativement faible d'entrepreneurs; les pénuries de qualifications, en particulier parmi les travailleurs plus âgés dont la formation est limitée ou obsolète; la ségrégation basée sur le sexe sur le marché du travail et de l'éducation; la nécessité de resserrer les liens entre ...[+++]


The main labour market problems the Objective 3 programme aims to address are the high rate of unemployment; the danger of exclusion of certain groups (e.g. long-term unemployed, young unemployed, ageing and handicapped people) from the labour market and increasing labour market bottlenecks; a relatively low rate of entrepreneurs; skills shortages concerning especially ageing workers with a low level of education and outdated skills; gender-based segregation in the labour and educational market; need to improve the relationship b ...[+++]

Les principaux problèmes du marché du travail que le programme objectif 3 se propose d'aborder sont le taux de chômage élevé; le risque d'exclusion de certaines catégories (chômeurs de longue durée, jeunes chômeurs, travailleurs âgés, personnes handicapées, par exemple) et de goulets d'étranglement de plus en plus importants sur le marché du travail; le taux relativement faible d'entrepreneurs; les pénuries de qualifications, en particulier parmi les travailleurs plus âgés dont la formation est limitée ou obsolète; la ségrégation basée sur le sexe sur le marché du travail et de l'éducation; la nécessité de resserrer les liens entre ...[+++]


Note: Educational levels are defined as "high" if the individual has completed tertiary education, as "medium" if upper-secondary education, and as "low" if less than upper-secondary education. Employment, unemployment and activity rates in the column "Total education" are calculated on the basis of the LFS for all individuals with non-missing information on the educational attainment level.

Note: Les niveaux d'éducation sont dits «élevés» si la personne a reçu une formation post-secondaire, «moyens» si la formation suivie correspond au cycle secondaire supérieur, et «bas» si l'intéressé a quitté l'école avant le secondaire supérieur. Les taux d'emploi, de chômage et d'activité dans la colonne "Éducation totale" sont calculés sur la base des résultats de l'EFT pour tous les individus pouvant fournir des informations sur leur niveau d'éducation.


Note: Educational levels are defined as "high" if the individual has completed tertiary education, as "medium" if upper-secondary education, and as "low" if less than upper-secondary education. Employment, unemployment and activity rates in the column "Total education" are calculated on the basis of the LFS for all individuals with non-missing information on the educational attainment level.

Note: Les niveaux d'éducation sont dits «élevés» si la personne a reçu une formation post-secondaire, «moyens» si la formation suivie correspond au cycle secondaire supérieur, et «bas» si l'intéressé a quitté l'école avant le secondaire supérieur. Les taux d'emploi, de chômage et d'activité dans la colonne "Éducation totale" sont calculés sur la base des résultats de l'EFT pour tous les individus pouvant fournir des informations sur leur niveau d'éducation.




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Date index: 2024-06-25
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