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Age at accession to the labour force
Age at entry
Age at entry into employment
Age at entry into the labour force
Employees
Entrant
Entrant in the labour force
Entrant on the labour market
Labor force entrant
Labor force re-entrant
Labour force
Labour force entrant
Labour force re-entrant
Manpower
New entrant
New labor force entrant
New labour force entrant
Non-gainfully occupied population
Not gainfully occupied population
Out of the labor force
Out of the labour force
Persons not in the labour force
Persons outside the labour force
Re-entrant
Re-entrant to the labour force
Structure of the labour force
Worker

Vertaling van "re-entrant to the labour force " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
labour force re-entrant [ labor force re-entrant | re-entrant | re-entrant to the labour force ]

rentrant sur le marché du travail [ rentrant dans la population active | personne qui redevient membre de la population active | rentrant ]


entrant in the labour force

entrée dans la population active


entrant [ new entrant | labour force entrant | new labour force entrant | new labor force entrant | labor force entrant ]

entrant [ nouvel actif | nouveau venu sur le marché du travail | entrant sur le marché du travail | primo-demandeur d'emploi ]


age at accession to the labour force | age at entry | age at entry into employment | age at entry into the labour force

âge d'entrée au travail | âge d'entrée dans la vie active | âge d'entrée en activité


labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

main-d'œuvre [ main-d'oeuvre | structure de la main-d'oeuvre | structure de la main-d'œuvre | travailleur ]


out of the labor force | out of the labour force

inactivité


entrant on the labour market

nouvel arrivant sur le marché du travail | nouvel entrant dans le marché du travail


not gainfully occupied population | non-gainfully occupied population | persons not in the labour force | persons outside the labour force

population inactive | population non active


age at entry into the labour force | age at accession to the labour force

âge d'entrée dans la vie active | âge d'entrée en activité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Long-term unemployment entails serious risks of exclusion from the labour market and gives a measure of the capacity of the labour market institutions to reintegrate workers. In 2002 long-term unemployment decreased slightly but still affected around 3% of the EU labour force. It remains most common in Greece and Italy, where more than 5% of the labour force is affected. For the EU as a whole, long-term unemployment rates are higher for women than for men, although the opposite applies in Finland, Ireland, Sweden and the UK.

Le chômage de longue durée comporte des risques sérieux d'exclusion du marché du travail et permet d'évaluer la capacité des institutions du marché du travail à réintégrer les travailleurs. En 2002, le chômage de longue durée avait légèrement diminué, mais il touchait toujours près de 3 % de la population active de l'UE. Le chômage de longue durée demeure très fréquent en Grèce et en Italie où il touche plus de 5 % de la population active. Si le taux de chômage de longue durée des femmes est supérieur à celui des hommes dans l'ensemble de l'UE, c'est l'inverse en Finlande, en Irlande, en Suède et au Royaume-Uni.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32013R0318 - EN - Commission Regulation (EU) No 318/2013 of 8 April 2013 adopting the programme of ad-hoc modules, covering the years 2016 to 2018, for the labour force sample survey provided for by Council Regulation (EC) No 577/98 Text with EEA relevance // COMMISSION REGULATION (EU) No 318/2013 // of 8 April 2013 // adopting the programme of ad-hoc modules, covering the years 2016 to 2018, for the labour force sample survey ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32013R0318 - EN - Règlement (UE) n ° 318/2013 de la Commission du 8 avril 2013 portant adoption du programme de modules ad hoc pour l’enquête par sondage sur les forces de travail, couvrant les années 2016 à 2018, prévu par le règlement (CE) n ° 577/98 du Conseil Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 318/2013 DE LA COMMISSION // du 8 avril 2013 // (Texte présentant de l'int ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R0545 - EN - Regulation (EU) No 545/2014 of the European Parliament and of the Council of 15 May 2014 amending Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community Text with EEA relevance // REGULATION (EU) No 545/2014 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 15 May 2014 // amending Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sam ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32014R0545 - EN - Règlement (UE) n ° 545/2014 du Parlement européen et du Conseil du 15 mai 2014 modifiant le règlement (CE) n ° 577/98 du Conseil relatif à l’organisation d’une enquête par sondage sur les forces de travail dans la Communauté Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 545/2014 DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


The codes for the variables of the Labour Force Sample Survey in the column ‘Filter’ refer to Annex III to Commission Regulation (EC) No 377/2008 of 25 April 2008 implementing Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community as regards the codification to be used for data transmission from 2009 onwards, the use of a sub-sample for the collection of data on structural variables and the definition of the reference quarters (1).

Les codes des variables de l’enquête par sondage sur les forces de travail figurant dans la colonne «Filtre» se réfèrent à l’annexe III du règlement (CE) no 377/2008 de la Commission du 25 avril 2008 concernant la mise en œuvre du règlement (CE) no 577/98 du Conseil relatif à l’organisation d’une enquête par sondage sur les forces de travail dans la Communauté en ce qui concerne la codification à utiliser pour la transmission des données à compter de 2009, l’utilisation d’un sous-échantillon pour la collecte de données de variables st ...[+++]


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The Community Labour Force Survey is essentially the first and most authoritative reference source for labour market information in the European Union, and information on wages, as a fundamental variable to explain labour market behaviour, should be a standard element of this survey in order to allow for a more complete analysis of labour markets.

L'enquête communautaire sur les forces de travail est la première source de référence et celle qui fait le plus autorité en matière d'informations sur le marché du travail dans l'Union européenne; des informations sur le salaire, en tant que variable fondamentale pour expliquer les comportements sur le marché du travail, doivent constituer une composante type de cette enquête afin de permettre une analyse plus approfondie de ce marché.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R1372 - EN - Regulation (EC) No 1372/2007 of the European Parliament and of the Council of 23 October 2007 amending Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community (Text with EEA relevance ) - REGULATION (EC) N - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 23 October 2007 // amending Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sam ...[+++]ple survey in the Community // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32007R1372 - EN - Règlement (CE) n° 1372/2007 du Parlement européen et du Conseil du 23 octobre 2007 modifiant le règlement (CE) n° 577/98 du Conseil relatif à l'organisation d'une enquête par sondage sur les forces de travail dans la Communauté (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE ) - RÈGLEMENT (CE) N - 1372/2007 - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 23 octobre 2007 - 577/98 du Conseil relatif à l'organisation d'une enquête par sondag ...[+++]


Long-term unemployment entails serious risks of exclusion from the labour market and gives a measure of the capacity of the labour market institutions to reintegrate workers. In 2002 long-term unemployment decreased slightly but still affected around 3% of the EU labour force. It remains most common in Greece and Italy, where more than 5% of the labour force is affected. For the EU as a whole, long-term unemployment rates are higher for women than for men, although the opposite applies in Finland, Ireland, Sweden and the UK.

Le chômage de longue durée comporte des risques sérieux d'exclusion du marché du travail et permet d'évaluer la capacité des institutions du marché du travail à réintégrer les travailleurs. En 2002, le chômage de longue durée avait légèrement diminué, mais il touchait toujours près de 3 % de la population active de l'UE. Le chômage de longue durée demeure très fréquent en Grèce et en Italie où il touche plus de 5 % de la population active. Si le taux de chômage de longue durée des femmes est supérieur à celui des hommes dans l'ensemble de l'UE, c'est l'inverse en Finlande, en Irlande, en Suède et au Royaume-Uni.


The Danish labour market policy is progressing well and has an even stronger focus on the need to increase the labour force and the necessity to maintain and develop the qualifications of the labour force.

La politique danoise pour l'emploi progresse de façon satisfaisante et renforce même sa focalisation sur le besoin d'augmenter la main d'oeuvre et la nécessité de maintenir et de développer les qualifications des travailleurs.


With an expected demographic development having a negative impact on the labour force together with a high employment rate and a relatively low unemployment rate, policies towards promoting labour supply and upgrading of skills and qualifications of the labour force as a means to overcome emerging bottlenecks should be continued.

Comme on s'attend à ce que le développement démographique ait une incidence négative sur l'offre de travail, que le taux d'emploi est élevé et le taux de chômage relativement faible, il convient de poursuivre les politiques de promotion de l'offre de travail et de revalorisation des qualifications des travailleurs, de manière à pouvoir faire face à des goulots d'étranglement qui pourraient apparaître.


This leads to non-employment in the broad sense, which is estimated to concern 13% of the labour force - i.e. more than 25,000 people out of a domestic labour force of 183,000, and is made up of job seekers and beneficiaries of active labour market measures and of passive schemes (early retirement, invalidity pensions).

Ceci conduit à un non-emploi au sens large, évalué à 13 % de la population active - soit plus de 25 000 personnes sur une population active intérieure de 183 000 personnes, comprenant les demandeurs d'emploi, les bénéficiaires de mesures actives du marché du travail et les bénéficiaires de régimes passifs (préretraites, pensions d'invalidité).




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Date index: 2023-10-27
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