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Psychogenic deafness
RTM
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Read-after-write check
Read-after-write verification
Read-after-write verify
Read-only memory
Reading knowledge
Reading knowledge of English
Support Programme in the field of books and reading

Vertaling van "reading knowledge " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Action Programme to promote knowledge and dissemination of European artistic and literary creation, notably by means of translation | Support Programme in the field of books and reading | ARIANE [Abbr.]

programme d'action destiné à promouvoir la connaissance et la diffusion de la création artistique littéraire européenne notamment par le biais de la traduction | programme de soutien dans le domaine du livre et de la lecture | ARIANE [Abbr.]


knowledge management system | KMS | knowledge-enabled software | knowledge-based software | knowledge software | knowledge-based tool | knowledge-based solution | knowledge-based application

système de gestion des connaissances | SGC | système de gestion du savoir | logiciel de gestion des connaissances | outil de gestion des connaissances | solution de gestion des connaissances | SGC | application de gestion des connaissances


read the manual [ RTM | read the fine manual | read the friendly manual | read the bloody manual | read the flipping manual | read the fantastic manual ]

lisez le manuel


read-after-write verify [ read after write verify | read-after-write check | read after write check | read-after-write verification ]

contrôle par lecture après écriture


read-only memory | ROM,see also read-only storage,read-only store [Abbr.]

mémoire morte | ROM [Abbr.]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: Anaesthetic areas of skin often have boundaries that make it clear that they are associated with the patient's ideas about bodily functions, rather than medical knowledge. There may be differential loss between the sensory modalities which cannot be due to a neurological lesion. Sensory loss may be accompanied by complaints of paraesthesia. Loss of vision and hearing are rarely total in dissociative disorders. | Psychogenic deafness

Définition: Les limites des territoires cutanés anesthésiés correspondent plus aux conceptions personnelles du patient sur le fonctionnement du corps qu'à des connaissances médicales. Il peut y avoir atteinte de certains types de sensibilité, avec conservation des autres, ne correspondant à aucune lésion neurologique connue. La perte de sensibilité peut s'accompagner de paresthésies. La perte de la vision ou de l'audition est rarement totale dans les troubles dissociatifs. | Surdité psychogène
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the lowest level (1) of proficiency, students are capable of "completing only the least complex reading tasks developed for PISA, such as locating a single piece of information, identifying the main theme of a text, or making a simple connection with everyday knowledge".

Au niveau de compétence le plus bas (1), les élèves sont capables «d'accomplir seulement les tâches de lecture les moins complexes élaborées pour PISA, comme localiser un seul élément d'information, identifier le thème principal d'un texte ou établir une relation simple avec des connaissances familières de la vie de tous les jours».


Senator Oliver: Based upon your reading, knowledge, experiments and experience, can you tell us what would be well-designed public measures that we might want to consider?

Le sénateur Oliver: Pouvez-vous nous dire, à partir de vos lectures, de ce que vous savez, des expériences que vous avez conduites et de votre expérience en général quel genre de mesures publiques nous devrions envisager?


‘Toolboxes’ on specific aspects of crime prevention aim to inform, support and inspire local practitioners and policymakers with actual knowledge in the form of an easy-to-read document.

Des «boîtes à outils» sur des aspects spécifiques de la prévention de la criminalité visent à informer, soutenir et inspirer les professionnels et décideurs politiques locaux par l’apport de connaissances effectives sous la forme d’un document facile à lire.


Baseline literacy means having the knowledge of letters, words and texts needed to read and write at a level that enables self-confidence and motivation for further development; functional literacy is the ability to read and write to develop and function in society, at home, at school and at work; multiple literacy is the ability to use reading and writing skills in order to produce, understand, interpret and critically evaluate texts received through a variety of media and in many forms (print, digital, audiovisual).

Par «alphabétisation de base», on entend la connaissance des lettres, des mots et des textes requise pour lire et écrire à un niveau qui permette d'acquérir la confiance en soi et la motivation nécessaires pour poursuivre l'apprentissage; par «alphabétisation fonctionnelle», on entend la capacité à lire et écrire qui permet de s'épanouir et de bien fonctionner en société, à la maison, à l'école et au travail; par «alphabétisation multiple», on entend la capacité à utiliser les compétences en lecture et en écriture pour produire, comprendre, interpréter et apprécier, avec un esprit critique, les énoncés reçus au moyen de divers médias e ...[+++]


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Low achievers in reading literacy are those pupils who are capable of completing only the least complex reading tasks such as locating a single piece of information, identifying the main theme of a text, or making a simple connection with everyday knowledge.

On entend par élèves ayant de mauvais résultats en lecture, les élèves capables d’accomplir seulement les tâches de lecture les moins complexes, comme localiser un seul élément d’information, identifier le thème principal d’un texte ou établir une relation simple avec des connaissances familières de la vie de tous les jours.


‘Toolboxes’ on specific aspects of crime prevention aim to inform, support and inspire local practitioners and policymakers with actual knowledge in the form of an easy-to-read document.

Des «boîtes à outils» sur des aspects spécifiques de la prévention de la criminalité visent à informer, soutenir et inspirer les professionnels et décideurs politiques locaux par l’apport de connaissances effectives sous la forme d’un document facile à lire.


The basic skills of reading literacy and mathematics are also building blocks of the ‘learning to learn’ competence: they help individuals to access, gain, process, assimilate and communicate new knowledge and skills, as well as help them to become autonomous learners.

Les compétences de base en lecture et en mathématiques constituent également le fondement de l'aptitude à apprendre à apprendre: elles permettent aux personnes d'avoir accès à des connaissances et compétences nouvelles, de les acquérir, de les traiter, de les assimiler et de les communiquer et les aident à devenir des apprenants autonomes.


With knowledge of the power levels of current imaging products and the meters available, manufacturers can calculate the maximum error based on the reading and the range utilised for the reading.

Connaissant les niveaux de puissance des appareils actuels de traitement de l'image et les wattmètres disponibles, les fabricants peuvent calculer l'erreur maximale, sur la base des relevés des wattmètres et de la gamme utilisée pour ces relevés.


The purpose of this private member's bill is to remove the GST on books and pamphlets so that our taxation practices are consistent with our professed commitment to encourage Canadians, in every possible way, to read in this knowledge based economy, where knowledge is so necessary to navigate our world.

Le projet de loi C-229 vise à éliminer la TPS sur les livres et les brochures, pour que les pratiques fiscales correspondent à l'engagement du gouvernement d'encourager les Canadiens, par tous les moyens possibles, dans cette économie du savoir, à lire, parce que le savoir est une nécessité pour évoluer dans le monde d'aujourd'hui.


First, Motion No. 9 be amended, so that it would now read: That clause 3 of Bill C-43 be amended by adding immediately after line 44 on page 3 the following: ``(e.1) where, to the knowledge of the individual, the client is funded in whole or in part by a government, the name of the government or government agency, as the case may be, and the amount of funding received by the client from that government or government agency; '' By way of explanation, this just adds the phrase ``to the knowledge of the individual''.

Voici la première. Qu'on modifie la motion no 9 en remplaçant tous les mots par ce qui suit: Qu'on modifie le projet de loi C-43, à l'article 3, par adjonction, après la ligne 39, page 3, de ce qui suit: «e.1) dans le cas où, à la connaissance de la personne, le financement de son client provient en tout ou en partie d'un gouvernement ou d'un organisme gouvernemental, le nom de ce gouvernement ou de cet organisme, selon le cas, et les montants en cause; » Cette motion ne fait qu'ajouter les mots «à la connaissance de la personne».


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