Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply problem solving in social service
Apply problem solving in social services
Apply problem-solving in social services
Choose ICT resources to manage work tasks
ICT tools and hardware problem solving
Path cost
Problem solving
Problem solving cost
Problem solving process
Problem-solve with ICT tools and hardware
Problem-solving
Problem-solving cost
Problem-solving process
Problem-solving with ICT hardware and tools
Problem-solving with digital tools
Use ICT recources to solve work related tasks
Use ICT resources to solve task related to work
Use ICT resources to solve work tasks
WORM
Write once
Write once read many
Write once read many times
Write-once read-many
Write-once-read-many

Traduction de «reading to solve » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
apply problem solving in social services | step-by-step problem solving process in social service | apply problem solving in social service | apply problem-solving in social services

résoudre des problèmes dans les services sociaux


ICT tools and hardware problem solving | problem-solve with ICT tools and hardware | problem-solving with digital tools | problem-solving with ICT hardware and tools

résolution des problèmes à l'aide d'outils et de matériel TIC


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


choose ICT resources to manage work tasks | use ICT resources to solve work tasks | use ICT recources to solve work related tasks | use ICT resources to solve task related to work

utiliser des ressources TIC pour réaliser les tâches à effectuer


problem solving | problem-solving | problem solving process | problem-solving process

résolution de problèmes | résolution de problème | résolution des problèmes


problem solving [ problem-solving | problem-solving process ]

résolution de problème [ résolution de problèmes | résolution d'un problème | processus de résolution de problèmes ]


problem solving cost | problem-solving cost | path cost

coût de résolution


write once read many times | WORM | write once | write once read many | write-once-read-many | write-once read-many

non réinscriptible | inscriptible une seule fois | WORM


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Définition: Troubles dans lesquels les modalités normales d'acquisition du langage sont altérées dès les premiers stades du développement. Ces troubles ne sont pas directement attribuables à des anomalies neurologiques, des anomalies anatomiques de l'appareil phonatoire, des altérations sensorielles, un retard mental ou des facteurs de l'environnement. Les troubles spécifiques du développement de la parole et du langage s'accompagnent souvent de problèmes associés, tels des difficultés de la lecture et de l'orthographe, une perturbation des relations interpers ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A number of groups and we continually read about this in the newspapers have, in fact, proposed a panacea to solve the problems of overcapacity, to solve the problems of stewardship that Senator Butts alluded to, and to solve all the ills of the world in the oceans.

Certains groupes et nous lisons sans cesse des articles à ce sujet dans les journaux ont en fait proposé une panacée aux problèmes de surcapacité, aux problèmes de gestion dont a parlé le sénateur Butts, pour trouver une solution à tous les maux qui assaillent les océans.


According to Alberta Education Minister Jeff Johnson, who chairs the Council of Ministers of Education, Canada, “The report also confirms that Canadian 15-year-olds who do well in problem solving also tend to do well in the core subject areas, suggesting that how mathematics, reading and science are taught in Canadian classrooms prepare students well to solve real-life challenges”.

Le ministre de l'Éducation de l'Alberta, Jeff Johnson, président du Conseil des ministres de l'Éducation (Canada), a dit ceci : « le rapport confirme également que les Canadiens de 15 ans qui obtiennent de bons résultats à la résolution de problèmes ont aussi tendance à bien réussir dans les matières de base, ce qui laisse entendre que la façon d'enseigner les mathématiques, la lecture et la science dans les salles de classe canadiennes prépare bien les élèves à relever les défis de la vie».


Mr Seppänen, thank you very much for your words and for your efforts as rapporteur on a subject which has been difficult, but which has had a happy outcome, as you yourself have said; namely, the agreement at first reading to solve the legal problems that had arisen surrounding the external mandate of the European Investment Bank or EIB.

Monsieur Seppänen, merci beaucoup de vos paroles et de vos efforts en qualité de rapporteur sur un sujet qui a été difficile, mais qui a connu un dénouement heureux, comme vous l’avez dit vous-même, à savoir l’accord en première lecture pour la résolution des problèmes juridiques qui se sont posés autour du mandat externe de la Banque européenne d’investissement ou BEI.


In order to solve this issue, most standard-setting organisations already require companies whose intellectual property rights would read on a standard to commit to licensing those rights on so called "FRAND" (fair, reasonable and non-discriminatory) terms.

Pour résoudre ce problème, la plupart des organismes de normalisation imposent déjà aux entreprises dont les droits de propriété intellectuelle seraient intégrés dans une norme de s'engager à accorder des licences d'exploitation de ces droits à des conditions équitables, raisonnables et non discriminatoires (engagement «FRAND»).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the list of the highly ranked skills, team working skills (67%) are followed by sector-specific skills, communication skills, computer skills, being able to adapt to new situations, ability in reading/writing and analytical and problem-solving skills.

Parmi les aptitudes de haut niveau, c’est la capacité de travailler en équipe qui est jugée la plus importante (67%), suivie des aptitudes spécifiques au secteur, des facilités de communication, des connaissances en informatique, de la capacité d’adaptation à des situations nouvelles, des aptitudes de lecture et d’écriture et des capacités d’analyse et de résolution des problèmes.


Much progress was then made during negotiations in 2nd reading during which most of the problems could be solved. This concerned, in particular, all the aspects of the authority deciding on the accommodation of ships in distress.

Des progrès sensibles ont ensuite été faits pendant les négociations de deuxième lecture et la plupart des problèmes ont pu être résolus, notamment sur tous les points concernant l'autorité habilitée à décider du lieu d'accueil d'un navire en détresse.


Before the conciliation in November, and before the second reading, we will try to solve as far as possible anything that we still consider to be a problem in the first reading.

Avant la conciliation de novembre et avant la deuxième lecture, nous essayerons de résoudre le plus possible les problèmes qui subsistent selon nous en première lecture.


If however other problems in other headings are solved, the Parliament could then approve the adjustment of financial perspectives even before Council's first reading.

Si, toutefois, d'autres problèmes touchant à d'autres rubriques venaient à être réglés, le Parlement pourrait alors approuver l'adaptation des perspectives financières avant même que le Conseil ne procède à sa première lecture.


If we do not solve it today, we will solve it at second reading.

Si nous ne résolvons pas cela aujourd'hui, nous le ferons en deuxième lecture.


Senator Di Nino: We understand that the removal of the GST on reading material will not solve all of the problems of illiteracy, but with regard to recreational reading, symbolically and actually, in effect if we eliminated that additional cost, do you think that there would be an improvement and an increase in the number of people who would do recreational reading?

Le sénateur Di Nino: Nous sommes conscients que la simple abolition de la TPS sur les livres ne résoudra pas tous les problèmes d'analphabétisme. Cependant, en ce qui concerne la lecture de détente, en termes symboliques aussi bien que réels, si nous éliminions ce coût supplémentaire, plus de gens liraient-ils pour se détendre?




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'reading to solve' ->

Date index: 2021-02-11
w