Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Benevolent fund
Charity fund
Communication receiver
Communications receiver
Community Chest
Community chest
Community fund
Community funds received by way of aid
Distribution of Community funding
Distribution of EU funding
Distribution of European Union funding
Radio communication
Radio telecommunications
Radiocommunication
Receiver
Receiving Community treatment
Reimbursement of Community aid
Reimbursement of Community support
Reimbursement of a grant
Reimbursement of aid
Reimbursement of financial assistance
Reimbursement of financial support
Reimbursement of funding
To receive repayable funds from the public
Transmitter
Under Community treatment
Walkie-talkie
Welfare fund
Wireless telecommunications

Vertaling van "receiving community funding " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community Chest [ community chest | charity fund | welfare fund | community fund | benevolent fund ]

caisse de secours [ caisse de bienfaisance | fonds de secours ]


Community funds received by way of aid

fonds communautaires perçus à titre de subventions


communication receiver [ communications receiver ]

récepteur de trafic [ récepteur de radiocommunication | récepteur de radio com ]


to receive repayable funds from the public

recueillir du public des fonds remboursables


distribution of EU funding [ distribution of Community funding | distribution of European Union funding ]

répartition du financement de l'UE [ répartition du financement communautaire | répartition du financement de l'Union européenne ]


An Act to amend the Income Tax Act (political activities by charities receiving public funds)

Loi modifiant la Loi de l'impôt sur le revenu (activités politiques des organismes de bienfaisance qui reçoivent des fonds d'État)


receiving Community treatment | under Community treatment

admis au bénéfice du régime communautaire


navigation/communication receiver | nav/comm receiver

récepteur de radionavigation/radiocommunications | récepteur nav/comm


radio telecommunications [ receiver | transmitter | walkie-talkie | wireless telecommunications | Radiocommunication(ECLAS) | radio communication(UNBIS) ]

télécommunication sans fil [ émetteur | radiotéléphone | récepteur | téléphone sans fil ]


reimbursement of aid [ reimbursement of a grant | reimbursement of Community aid | reimbursement of Community support | reimbursement of financial assistance | reimbursement of financial support | reimbursement of funding ]

remboursement des aides [ remboursement des aides communautaires | remboursement de soutien communautaire | remboursement de subvention ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[25] European Enhanced Vehicle Safety Committee, which receives Community funding.

[25] European Enhanced Vehicle-Safety Committee, qui bénéficie d'un financement communautaire


164. Calls on the Commission to ensure full financial transparency in external aid, in accordance with Articles 53 to 56 of Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002, and to honour its undertaking to Parliament that any international organisation receiving Community funds will be required to submit the results of all internal and external audits of the use of those Community funds to the ECA and to the Commission's Internal Auditor; calls also for OLAF to be given access to data where fraud is suspected;

164. demande à la Commission d'assurer une pleine transparence financière dans l'aide extérieure, conformément aux articles 53 à 56 du règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002, et de respecter son engagement vis-à-vis du Parlement que toute organisation internationale recevant des fonds communautaires soit obligée de transmettre à la Cour des comptes et à l'auditeur interne de la Commission les résultats de l'ensemble des audits internes et externes effectués concernant l'utilisation de ces fonds communautaires; demande aussi d'assurer l ...[+++]


166. Calls on the Commission to ensure full financial transparency in external aid, in accordance with Articles 53 to 56 of Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002, and to honour its undertaking to Parliament that any international organisation receiving Community funds will be required to submit the results of all internal and external audits of the use of those Community funds to the ECA and to the Commission's Internal Auditor; calls also for OLAF to be given access to data where fraud is suspected;

166. demande à la Commission d'assurer une pleine transparence financière dans l'aide extérieure, conformément aux articles 53 à 56 du règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002, et de respecter son engagement vis-à-vis du Parlement que toute organisation internationale recevant des fonds communautaires soit obligée de transmettre à la Cour des comptes et à l'auditeur interne de la Commission les résultats de l'ensemble des audits internes et externes effectués concernant l'utilisation de ces fonds communautaires; demande aussi d'assurer l ...[+++]


D. whereas in the light of the situation described above it is necessary to adopt a Community wide regulatory legal framework so that monitoring systems can be set up to quantify the economic and social cost of any relocation; whereas the European Parliament, in its resolution of 6 July 2005 on the proposal for a Council regulation laying down general provisions on the European Regional Development Fund, the European Social Fund and the Cohesion Fund, called for the adoption of all necessary legal measures to ensure that firms which receive Community ...[+++]o not relocate for a long and predetermined period, and for a provision ruling out the cofinancing of operations which result in substantial job losses or the closure of plants at their existing locations; whereas it also considered, in its resolution of 15 December 2005 on the role of direct State aid as a tool of regional development, that EU aid for company relocations does not provide any European added value and should therefore be avoided,

D. Considérant qu'eu égard à cette situation, il est devenu nécessaire d’adopter, au niveau communautaire, un cadre juridique réglementaire afin que soient mis sur pied des systèmes de surveillance destinés à quantifier le coût économique et social de toute délocalisation; que le Parlement européen a demandé dans sa résolution du 6 juillet 2005 sur la proposition de règlement du Conseil portant dispositions générales sur le Fonds européen de développement régional, le Fonds social européen et le Fonds de cohésion, que soient adoptées toutes les mesures légales indispensables pour que les entreprises qui obtiennent des crédits de la Comm ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2a. Without prejudice to the obligations laid down in paragraph 1, each Member State shall issue, prior to receiving Community funding in year N and on an annual basis, an ex ante disclosure statement declaring that the financial control structures required by Community law are in place and functioning.

(2 bis) Sans préjudice des obligations définies au paragraphe 1, chaque État membre publie, avant de recevoir la dotation communautaire prévue pour l'an N, et ce, sur une base annuelle, une déclaration de transparence ex ante certifiant que les structures de contrôle financières exigées par la législation communautaire sont en place et opérationnelles.


37. Considers that the Commission proposal to impose financial corrections on firms that relocate their activities is an indispensable measure, in order not to put in jeopardy the consolidation of economic, social and territorial cohesion in the affected regions; proposes the establishment of monitoring systems in order to quantify the economic and social costs of any relocation so that appropriate penalties may be set accordingly; calls, at the same time, for the adoption of all necessary legal measures to ensure that firms which receive Community funding do not relocate f ...[+++]

37. est d'avis que l'imposition, que propose la Commission, de corrections financières aux entreprises qui délocalisent leurs activités est une mesure indispensable pour que ne soit pas compromise la consolidation de la cohésion économique, sociale et territoriale dans les régions concernées; propose que soient mis sur pied des systèmes de surveillance destinés à quantifier le coût économique et social de toute délocalisation pour que des sanctions adéquates puissent être établies en conséquence; demande dans le même temps que soient adoptées toutes les mesures légales indispensables pour que les entreprises qui obtiennent des crédits de la Communauté ne déloca ...[+++]


2. Undertakings established outside the Community or outside one of the participant countries referred to in Article 3(3) and (4) which may be associated with the project may under no circumstances receive Community funding under the Programme.

2. Les entreprises établies hors de la Communauté et hors d'un des pays participants visés à l'article 3, paragraphes 3 et 4, éventuellement associées au projet, ne peuvent en aucun cas être destinataires d'un financement communautaire au titre du programme.


6. All acts of the executive agency, and in particular all decisions adopted and contracts concluded by it, must provide explicitly that the Commission's internal auditor, OLAF and the Court of Auditors may conduct on-the-spot inspections of the documents of all contractors and sub-contractors which have received Community funds, including at the premises of the final beneficiaries.

6. Tout acte de l'agence exécutive, et notamment toute décision ainsi que tout contrat conclu par celle-ci, doit prévoir expressément que l'auditeur interne de la Commission, l'OLAF et la Cour des comptes peuvent procéder à des contrôles sur pièces et sur place, de tous les contractants et sous-contractants ayant bénéficié de fonds communautaires, y compris chez les bénéficiaires finaux.


Article 12 of the General Regulation on the Structural Funds stipulates that operations receiving Community funding must "be in conformity with the provisions of the Treaty, with instruments adopted under it and with Community policies and actions, including the rules on [...] the award of public contracts".

L'article 12 du règlement général sur les Fonds structurels n° (CE) 1260/1999 prévoit que les opérations faisant l'objet d'un financement communautaire "doivent être conformes aux dispositions du Traité et des actes arrêtés en vertu de celui-ci, ainsi qu'aux politiques et actions communautaires, y compris celles [...] concernant la passation des marchés publics".


For the European Union countries Interreg III receives Community funding exclusively under the ERDF (EUR 4 875 million for 2000-06) and for non-member countries participating in the Initiative, under the Phare, Ispa, Sapard, Tacis and Meda programmes.

L'Initiative INTERREG III est financée au niveau européen uniquement par le FEDER en ce qui concerne les pays de l'Union européenne (4 875 millions d'euros pour la période 2000-2006) et par les programmes PHARE, ISPA, SAPARD, TACIS et MEDA dans les pays tiers participants.


w