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Be aware of the threats posed by hazardous materials
Before the disease becomes recognisable
Communicate health benefits of nutritional change
Formal Documents Regulations
Identify health benefit of nutritional changes
Identify the health benefits of nutritional changes
Perceive the threat posed by dangerous goods
Preclinical
Recognise effects of nutritional changes
Recognise the dangers of hazardous materials
Recognise the hazards of dangerous goods
Regulations Respecting the Issue of Formal Documents
Relaxation of the formal provisions
Relaxation of the formal requirements

Traduction de «recognise the formal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Recommendation No R(84)1 on the Protection of Persons satisfying the Criteria in the Geneva Convention who are not formally recognised as Refugees (CE)

Recommandation No R(84)1 relative à la protection des personnes remplissant les conditions de la Convention de Genève qui ne sont pas formellement reconnues comme réfugiés


be aware of the threats posed by hazardous materials | perceive the threat posed by dangerous goods | recognise the dangers of hazardous materials | recognise the hazards of dangerous goods

reconnaître les dangers des marchandises dangereuses


declare that the application complies with the formal requirements and is admissible | declare the application admissible notwithstanding the failure to observe the formal requirements

admettre la recevabilité au regard des conditions de forme | admettre la recevabilité eu égard aux conditions de forme


relaxation of the formal provisions | relaxation of the formal requirements

assouplissement des exigences de forme


preclinical | before the disease becomes recognisable

préclinique | où aucune manifestation clinique n'est encore décelable


Formal Documents Regulations [ Regulations Respecting the Issue of Formal Documents ]

Règlement sur les documents officiels [ Règlement concernant la délivrance de documents officiels ]


communicate health benefits of nutritional change | identify health benefit of nutritional changes | identify the health benefits of nutritional changes | recognise effects of nutritional changes

déterminer les bénéfices pour la santé des changements d’alimentation


Exchange of Notes giving formal effect to the Statement of Principles agreed between the two countries for the Co-operative Economic Development of India

Échange de Notes mettant officiellement en vigueur la Déclaration de principes formulés d'un commun accord par les deux pays en vue du développement économique de l'Inde sur une base coopérative


Final Act of the United Nations conference on customs formalities for the temporary importation of private road motor vehicles and for tourism

Acte final de la Conférence des Nations Unies sur les formalités douanières concernant l'importation temporaire des véhicules de tourisme et le tourisme


Federal Act of 20 March 2008 on the Formal Revision of Federal Legislation

Loi fédérale du 20 mars 2008 relative à la mise à jour formelle du droit fédéral
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dépend d'environnements scolaires sûrs et sans violence;


44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dépend d'environnements scolaires sûrs et sans violence;


44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dépend d'environnements scolaires sûrs et sans violence;


The value and visibility of non-formal and informal learning for young people should be enhanced by recognising the work and achievements of young people and those active in youth work and youth organisations. They should therefore be given due consideration by employers, formal education and civil society in general.

L'éducation et la formation non formelles et informelles dans le domaine de la jeunesse doivent être valorisées et devenir plus visibles qu'il s'agisse des jeunes, de leur travail et de leurs résultats, ou des personnes qui travaillent avec eux, y compris dans des organisations de jeunesse. Dans ce sens, il revient aux employeurs, à l'enseignement officiel et à la société civile dans son ensemble de les prendre en compte.


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18. Calls on universities to widen access to learning, and to modernise their curricula to address the new challenges, in order to upgrade the skills of the European population, without calling into question their academic remit in terms of passing on knowledge, and bearing in mind that demographic change is an undeniable reality in Europe; highlights, in this context, the importance of supporting and recognising non-formal education and informal learning;

18. appelle les universités à étendre l'accès à l'apprentissage et à moderniser les programmes d'études pour répondre aux nouveaux défis en vue d'améliorer les compétences de la population européenne, sans que cela mette en cause leurs missions académiques en matière de transmission des connaissances, et en tenant compte du fait que l'évolution démographique est une réalité indéniable en Europe; souligne, dans ce contexte, qu'il est important de soutenir et de reconnaître l'éducation non formelle et l'apprentissage informel;


12. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skill requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for example with specialists in various fields giving lectures or seminars to familiarise students with their future work; underlines therefore the major importance of implementing effectively the ‘European Youth ...[+++]

12. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et employeurs, par exemple en demandant à des spécialistes de différents domaines de venir donner des cours ou des séminaires aux étudiants a ...[+++]


Any evidence of formal qualifications or set of evidence of formal qualifications issued by a competent authority in a Member State, certifying successful completion of training in the Union, on a full or part-time basis, within or outside formal programmes, which is recognised by that Member State as being of an equivalent level and which confers on the holder the same rights of access to or pursuit of a profession or prepares for the pursuit of that profession, shall be treated as evidence of formal qualifications referred to in Ar ...[+++]

«Est assimilé à un titre de formation visé à l’article 11, y compris quant au niveau concerné, tout titre de formation ou ensemble de titres de formation qui a été délivré par une autorité compétente dans un État membre, sur la base d’une formation à temps plein ou à temps partiel, dans le cadre de programmes formels ou non, dès lors qu’il sanctionne une formation acquise dans l’Union, reconnue par cet État membre comme étant de niveau équivalent et qu’il confère à son titulaire les mêmes droits d’accès à une profession ou d’exercice ...[+++]


The Council conclusions of 28 May 2004 on common European principles for the identification and validation of non-formal and informal learning , as established in response to the November 2002 Copenhagen Declaration, called for the development and dissemination of European instruments to recognise non-formal and informal learning.

Dans ses conclusions du 28 mai 2004 sur des principes européens communs pour l'identification et la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles , établis pour donner suite à la déclaration de Copenhague de novembre 2002, le Conseil a recommandé la mise au point et la diffusion d'instruments européens visant à reconnaître l'éducation et la formation non formelles et informelles.


If such documents are presented, the Member States shall recognise the nationality, and the Macao SAR shall recognise the permanent residence, without further formalities.

Si ces documents sont présentés, les États membres reconnaissent la nationalité et la RAS de Macao reconnaît la résidence permanente, sans autres formalités.


If such documents are presented, the Member States shall recognise the nationality, and the Hong Kong SAR shall recognise the permanent residence, without further formalities.

Si ces documents sont présentés, les États membres reconnaissent la nationalité et la RAS de Hong Kong reconnaît la résidence permanente, sans autres formalités.




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'recognise the formal' ->

Date index: 2021-05-06
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