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Administrative Burden Reduction Programme
Burden of adducing evidence
Burden of establishing a fact
Burden of evidence
Burden of evidence rule
Burden of going forward
Burden of going forward with the evidence
Burden of persuasion burden of persuasion
Burden of producing evidence
Burden of proof
Burden of proof rule
Burden on the pleadings
Fixed burden of proof
Legal burden legal burden
Persuasive burden
Probative burden
Reducing Paper Burden on Small Business
Reducing the administrative burden
Risk of nonpersuasion
Ultimate burden ultimate burden

Vertaling van "reduce burdens " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Reducing Paper Burden on Small Business [ Reducing Paper Burden on Small Business - A Progress Report for 1995 by the President of the Treasury Board ]

Réduire la paperasserie pour les PME [ Réduire la paperasserie pour les PME - Rapport d'étape du Président du Conseil du Trésor pour l'année 1995 ]


Action Programme for Reducing Administrative Burdens in the European Union | Administrative Burden Reduction Programme

Programme d'action pour la réduction des charges administratives dans l'Union européenne


burden of establishing a fact | burden of persuasion burden of persuasion | burden on the pleadings | fixed burden of proof | legal burden legal burden | persuasive burden | probative burden | risk of nonpersuasion | ultimate burden ultimate burden

charge de persuasion | charge ultime | fardeau de persuasion | fardeau ultime


reducing the administrative burden

allègement des contraintes admninistratives


Reducing Paper Burden on Small Business - Making it Permanent, A Progress Report by the Treasury Board President

Réduire la paperasserie pour les PME - Une réforme durable, Un rapport d'étape du président du Conseil du Trésor


Federal Popular Initiative Paying for an abortion is a private matter - Reduce the burden on health insurance by ending basic insurance cover for abortion

Initiative populaire fédérale «Financer l'avortement est une affaire privée - Alléger l'assurance-maladie en radiant les coûts de l'interruption de grossesse de l'assurance de base»


A Strategy to Reduce Paperwork Burden for Small Businesses in Canada

Stratégie d'allégement du fardeau de la paperasserie pour les petites entreprises du Canada


burden of adducing evidence | burden of evidence | burden of going forward | burden of going forward with the evidence | burden of producing evidence

charge de présentation | fardeau de présentation


burden of proof rule | burden of evidence rule

règle sur le fardeau de la preuve


burden of proof | burden of evidence

fardeau de la preuve | charge de la preuve
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This will make it possible to adapt the control frequency, through delegated acts to be adopted in accordance with Regulation (EU) No XX/XXX (Official Controls Regulation, so that operators with a low risk profile may be physically inspected less than annually and/or subject to reduced annual physical inspections, while higher risk operators would be more closely targeted. There will thus be a fairer balance of the control pressure on operators, with a reduced burden on those with a proven track record of compliance with the rules, an ...[+++]

Il deviendra ainsi possible, au moyen d'actes délégués à adopter conformément au règlement (UE) n° XX/XXX (règlement sur les contrôles officiels), d'adapter la fréquence des contrôles, de sorte que les opérateurs présentant un niveau de risque faible pourront être soumis à des contrôles physiques plus espacés (intervalles de plus d'un an) et/ou moins exhaustifs, alors que les opérateurs à haut niveau de risque feront l'objet d'une surveillance plus étroite. Cette approche permettra de rendre plus équitable la pression exercée sur les opérateurs en matière de contrôles, puisque ceux qui ont de bons antécédents sur le plan du respect des r ...[+++]


New and ongoing initiatives to reduce burdens.

Initiatives nouvelles et en cours visant à réduire les charges.


However, the Commission is already working actively to reduce burdens in areas such as:

Néanmoins, la Commission s'emploie déjà à réduire les charges dans des domaines tels que:


new actions to reduce burdens in areas such as public procurement, for example, by creating a standard data form for small and medium-sized businesses in place of the current complex procurement documentation.

de nouvelles actions pour réduire les charges dans des domaines tels que les marchés publics, par exemple en créant un formulaire de données standard pour les petites et moyennes entreprises au lieu de la documentation complexe actuelle sur la passation de marchés publics.


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It will become more targeted, looking at the most serious sources of inefficiency and unnecessary burden, and will also quantify the costs and benefits of actions wherever possible. The Commission is already working actively to reduce burdens in areas such as VAT, public procurement, business statistics and chemicals; comprehensive evaluations in other fields are also under way.

La Commission travaille déjà activement à la réduction des charges dans des domaines tels que la TVA, les marchés publics, les statistiques commerciales et la chimie; des évaluations complètes d'autres secteurs sont en cours.


57. Acknowledges the Commission’s smart regulation drive designed to reduce burdens to industry without undermining the effectiveness of legislation, which includes impact assessments, competitiveness proofing, fitness checks and the SME test, in particular with regards to microenterprises and SMEs, and recognises the need for regulatory stability in order to encourage investment; believes that bureaucratic burden and conflicting policies are often a barrier to improving the competitiveness of industrial companies and considers that work to reduce such burdens should be high on the political agenda, and looks forward to proposals from t ...[+++]

57. reconnaît les efforts déployés par la Commission pour une réglementation intelligente, afin de réduire la charge bureaucratique sans nuire à l'efficacité de la législation, qui recouvrent les analyse d'impact, les analyse de la compétitivité, les bilans de qualité et le test PME, notamment en ce qui concerne les microentreprises et les PME, et reconnaît la nécessité de stabilité réglementaire si l'on veut encourager les investissements; estime que la charge bureaucratique et les politiques contradictoires constituent souvent un obstacle à l'amélioration de la compétitivité des entreprises industrielles et estime que les efforts visa ...[+++]


34. Welcomes the Commission's adoption of Parliament's recommendation on publication of information concerning implementation, thus addressing the problem of ’gold-plating’; reminds the Commission and the Council that in order to ensure that existing and future programmes to reduce burdens are successful, active cooperation between the Commission and the Member States is necessary, so as to avoid discrepancies in the interpretation and implementation of legislation; urges Member States to reduce their administrative burden by a further 25% by 2015;

34. se félicite que la Commission ait adopté la recommandation du Parlement relative à la publication d'informations concernant la mise en œuvre, s'attaquant ainsi au problème de surréglementation (’gold-plating’); rappelle à la Commission et au Conseil que, pour assurer la réussite des programmes actuels et futurs d'allègement des charges, une collaboration active entre la Commission et les États membres est nécessaire afin d'éviter toute divergence dans l'interprétation et l'application de la législation; invite instamment les États membres à réduire encore leur charge administrative de 25 % d'ici 2015;


34. Welcomes the Commission’s adoption of Parliament’s recommendation on publication of information concerning implementation, thus addressing the problem of ‘gold-plating’; reminds the Commission and the Council that in order to ensure that existing and future programmes to reduce burdens are successful, active cooperation between the Commission and the Member States is necessary, so as to avoid discrepancies in the interpretation and implementation of legislation; urges Member States to reduce their administrative burden by a further 25% by 2015;

34. se félicite que la Commission ait adopté la recommandation du Parlement relative à la publication d’informations concernant la mise en œuvre, s’attaquant ainsi au problème de surréglementation ("gold-plating"); rappelle à la Commission et au Conseil que, pour assurer la réussite des programmes actuels et futurs d’allègement des charges, une collaboration active entre la Commission et les États membres est nécessaire afin d’éviter toute divergence dans l’interprétation et l’application de la législation; invite instamment les États membres à réduire encore leur charge administrative de 25 % d'ici 2015;


34. Strongly endorses the proposal that, where new laws impose a cost on businesses, equivalent cost offsets should be identified, which would reduce as far as possible the regulatory burden elsewhere; considers this to be a key aspect of future programmes which will reduce burdens and improve the regulatory framework for businesses as a whole;

34. appuie fermement la proposition selon laquelle lorsque de nouvelles législations imposent un coût aux entreprises, une compensation équivalente devrait être identifiée, qui réduirait autant que possible la charge réglementaire ailleurs; estime qu'il s'agit là d'un élément clé des programmes futurs qui devront alléger les charges et améliorer le cadre réglementaire pour l'ensemble des entreprises;


35. Strongly endorses the proposal that, where new laws impose a cost on businesses, equivalent cost offsets should be identified, which would reduce as far as possible the regulatory burden elsewhere; considers this to be a key aspect of future programmes which will reduce burdens and improve the regulatory framework for businesses as a whole;

35. appuie fermement la proposition selon laquelle lorsque de nouvelles législations imposent un coût aux entreprises, une compensation équivalente devrait être identifiée, qui réduirait autant que possible la charge réglementaire ailleurs; estime qu'il s'agit là d'un élément clé des programmes futurs qui devront alléger les charges et améliorer le cadre réglementaire pour l'ensemble des entreprises;


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