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Air-pressure reducing valve
Basic copper
Basic copper carbonate
Basic cupric carbonate
Carbonato
Conduit reducer
Copper
Copper carbonate basic
Copper carbonate hydroxide
Cupric carbonate
Decrease of working quality
Dicopper carbonate dihydroxide
Dicopper dihydroxycarbon
High carbon pre-reduced product
Pipe reducer
Pressure reducing valve
Pressure-reducing valve
Reduced efficiency
Reduced job performance
Reduced rate of performance
Reducer
Reducer bushing
Reducer fitting
Reducer insert
Reducing bushing
Reducing coupling
Reducing fitting
Reducing insert
Reducing sleeve
Reducing valve
Reduction piece
SRB
Socket-ended reducer insert
Socket-welding reducer insert
Socket-welding reducing insert
Sulfate reducer
Sulfate-reducing bacteria
Sulphate reducer
Sulphate-reducing bacteria
Tapered reducer
Water reducing agent
Water-reducing admixture
Water-reducing agent
Water-reducing plasticizer
{µ-
}dihydroxidodicopper

Vertaling van "reduced carbon " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
high carbon pre-reduced product

(produit)préréduit à haut carbone


reducer [ reducer fitting | reducing fitting | reducer bushing | tapered reducer | reducing bushing | reducing sleeve ]

raccord réduit [ réduction | raccord réducteur | raccord de réduction | réduction droite | raccord conique | manchon de réduction | cône de réduction ]


socket-welding reducing insert | reducer insert | reducing insert | socket-ended reducer insert | socket-welding reducer insert

réduction mâle-femelle à emboîtement à souder


conduit reducer | pipe reducer | reducer | reducing coupling | reduction piece

pièce de réduction | raccord de réduction | réducteur | réduction | tuyau de réduction


intervene to reduce poor nutritional status of a person | intervene to reduce poor nutritional status of individuals | interfere to reduce bad nutritional status of individuals | intervene to reduce sub-optimal nutritional status of individuals

intervenir pour améliorer l’état nutritionnel sous-optimal d’un individu


pressure reducing valve | pressure-reducing valve | air-pressure reducing valve | reducing valve

détendeur de pression | détendeur


water-reducing agent [ water reducing agent | water-reducing admixture | water-reducing plasticizer ]

plastifiant-réducteur d'eau [ plastifiant réducteur d'eau | fluidifiant ]


sulphate-reducing bacteria | SRB | sulfate-reducing bacteria | sulphate reducer | sulfate reducer

bactérie sulfatoréductrice | réducteur de sulfates


{µ-[carbonato(2-)-O:O']}dihydroxidodicopper(II) [ copper carbonate basic | copper(II) carbonate hydroxide | dicopper carbonate dihydroxide | basic copper carbonate | basic copper(II) carbonate | basic cupric carbonate | (carbonato)dihydroxydicopper | copper carbonate hydroxide | cupric carbonate | dicopper dihydroxycarbon ]

{µ-[carbonato(2-)-O:O']}dihydroxidodicuivre(II) [ carbonate de cuivre basique | hydroxycarbonate de cuivre(II) | carbonate dihydroxyde de dicuivre | hydroxycarbonate de cuivre (II) ]


decrease of working quality | reduced efficiency | reduced job performance | reduced rate of performance

baisse du rendement | détérioration des performances | détérioration du rendement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Sustainable consumption and production || Reduce, reuse, recycle waste Could include prevention, access to collection schemes, recycling and reduction of landfill || Improve resource productivity Could include ratio of GDP to raw material consumption, reduced carbon dioxide intensity, environmentally performing techniques || Reduce the environmental impacts of consumption Could include environmental footprints, economic instruments, toxic exposure, litter || Ensure the sound management of chemicals throughout their life-cycle Could include life cycle approaches to products, registration and approval of chemicals , hazardous waste, regula ...[+++]

Consommation et production durables || Réduire, réutiliser et recycler les déchets Pourrait inclure la prévention, l’accès aux systèmes de collecte, le recyclage et la réduction de la mise en décharge || Améliorer la productivité des ressources Pourrait inclure le rapport entre le PIB et la consommation de matières premières, la réduction de l’intensité des émissions de dioxyde de carbone, les techniques éco-performantes || Réduire les impacts environnementaux de la consommation Pourrait inclure les empreintes écologiques, les instrum ...[+++]


Recent studies suggest that this capacity can be exploited to reduce energy consumption of buildings in the EU by up to 17% and to reduce carbon emissions in transport logistics by up to 27%[7].

Selon des études récentes, l’exploitation de ces techniques permettrait de réduire de 17 % au maximum la consommation d’énergie des bâtiments dans l’UE et de diminuer de 27 % au maximum les émissions de carbone dans la logistique des transports[7].


(4) In order to reduce carbon dioxide emissions from shipping at Union level the best possible option remains setting up a system for monitoring, reporting and verification (MRV) of CO2 emissions based on the fuel consumption of ships as a first step of a staged approach for the inclusion of maritime transport emissions in the Union's greenhouse gas reduction commitment.

(4) La meilleure solution pour réduire les émissions de dioxyde de carbone du transport maritime à l’échelle de l’Union consiste à mettre en place un système de surveillance, de déclaration et de vérification (monitoring, reporting and verification – MRV) des émissions de CO2, basé sur la consommation de combustible des navires, qui constituerait la première étape d’une approche progressive visant à inclure les émissions du transport maritime dans les engagements pris par l’Union en matière de réduction des gaz à effet de serre.


34. Recalls the existing assessments which indicate that improving energy efficiency and reducing energy use by 20 % compared to 2020 projections is not currently on track; calls for rapid action, greater ambition and stronger political commitment in terms of achieving the 2020 targets and looking beyond 2020, thus attracting appropriate investment; endorses the conclusion in the Commission's roadmap that energy efficiency policies are key to further reducing carbon emissions; considers, therefore, that binding targets should not b ...[+++]

34. rappelle que, selon les évaluations existantes, l'objectif consistant à améliorer l'efficacité énergétique et à réduire l'utilisation d'énergie de 20 % par rapport aux projections établies pour 2020 n'est actuellement pas en passe d'être atteint; appelle à une action rapide, à plus d'ambition et à un engagement politique plus résolu afin d'atteindre les objectifs à l'horizon 2020 et de se projeter au-delà de 2020, en procédant ainsi à des investissements appropriés; approuve la conclusion de la feuille de route de la Commission, selon laquelle les politiques d'efficacité énergétique sont essentielles pour réduire encore les émissions de carbone; estime ...[+++]


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Proposed actions include acceleration of the Union-wide deployment of intelligent energy management systems (smart grids and smart metering) using communication capabilities to reduce energy consumption, and the development of intelligent transport systems and intelligent traffic management to reduce carbon dioxide emissions by the transport sector.

Au nombre des actions proposées figurent l’accélération du déploiement dans toute l’Union de systèmes intelligents de gestion de l’énergie (réseaux et compteurs intelligents) faisant appel aux moyens de communication pour réduire la consommation d’énergie ainsi que le développement de systèmes de transport intelligents et de systèmes de gestion de la circulation intelligents pour réduire les émissions de dioxyde de carbone du secteur des transports.


29. Acknowledges the increasing attention given to carbon capture and storage (CCS) technologies, as a transitional stage on the road to a long-term fossil-free power supply, in reducing carbon emissions, not only in the energy sector, while noting that, in order to be economically viable, the investment in CCS would require substantially higher carbon prices by comparison with today’s levels; stresses that social acceptance is necessary for a comprehensive evaluation of possible CCS projects; highlights the fact that, according to the IEA CCS roadmap, in 2030 half of all CCS projects will be in the industrial manufacturing sector; po ...[+++]

29. prend acte de l'attention croissante portée aux technologies de capture et de stockage du carbone (CSC), en tant qu'étape transitoire sur la voie vers un approvisionnement énergétique à long terme exempt de combustibles fossiles, pour la réduction des émissions de carbone, dans le secteur de l'énergie ainsi que dans d'autres secteurs, tout en observant que, pour être économiquement viables, les investissements dans les technologies CSC requerraient des prix du carbone considérablement plus élevés par rapport aux niveaux d'aujourd'hui; souligne qu'une évaluation globale des éventuels projets CSC doit prendre en compte l'acceptation p ...[+++]


82. Acknowledges the increasing attention being paid to carbon capture and storage (CCS) technologies – as a transitional stage on the road to a long-term fossil-free power supply – in reducing carbon emissions, and not just in the energy sector, while noting that to be economically viable, the investment in CCS would require substantially higher carbon prices by comparison with today’s levels; stresses that social acceptance is necessary for a comprehensive evaluation of possible CCS projects; highlights the fact that, according to the IEA CCS roadmap, in 2030 half of all CCS projects will be in the industrial manufacturing sector; p ...[+++]

82. prend acte de l'attention croissante portée aux technologies de capture et de stockage du carbone (CSC), en tant qu'étape transitoire sur la voie d'un approvisionnement énergétique à long terme exempt de combustibles fossiles, pour la réduction des émissions de carbone, et ce pas seulement dans le secteur de l'énergie, tout en observant que, pour être économiquement viables, les investissements dans les technologies CSC requerraient des prix du carbone considérablement plus élevés par rapport aux niveaux d'aujourd'hui; souligne qu'une évaluation globale des éventuels projets CSC doit prendre en compte l'acceptation par la société; ...[+++]


24. Is deeply concerned that the EU is not on track to meet targets to reduce energy consumption by 20% as compared with the projections for 2020, owing to a lack of commitment, ambition and investment on the part of the Member States and the EU itself; endorses fully the conclusion to be drawn from the recent Commission Communications entitled ‘Energy Efficiency Plan 2011’ and ‘A Roadmap for moving to a competitive low carbon economy in 2050’ that energy-efficiency policies are key to further reducing carbon emissions; calls on the ...[+++]

24. note avec inquiétude que l'Union européenne n'est pas en bonne voie pour réaliser l'objectif consistant à réduire de 20% la consommation énergétique par rapport aux projections pour 2020, en raison du manque d'engagement, d'ambition et d'investissement des États membres et de l'Union elle-même; approuve pleinement la conclusion à tirer des récentes communications de la Commission intitulées "Plan d'efficacité énergétique 2011" et "Une feuille de route vers une économie compétitive à faible intensité de carbone à l'horizon 2050", selon laquelle les politiques d'efficacité énergétique sont essentielles pour réduire encore les émission ...[+++]


There is a readiness at all levels of government to engage in activities to improve energy efficiency and reduce carbon emissions, as evidenced by the public consultation referred to in recital 14.

Comme le prouve la consultation publique visée au considérant 14, la volonté existe, à tous les niveaux de l'administration publique, d'entreprendre des activités pour accroître l'efficacité énergétique et réduire les émissions de carbone.


When it comes to such agreements as have already been made, or are in the process of being made, for reducing carbon dioxide emissions from private cars, the Commission has, on a number of occasions, pointed out that legislation concerning the limits for carbon dioxide emissions will be considered if the car industry does not fulfil its commitments.

En ce qui concerne les accords sur les rejets de dioxyde de carbone émis par les véhicules de tourisme qui ont déjà été conclus ou sont en voie de l'être, la Commission a souligné à plusieurs reprises le fait que la législation sur les seuils de rejets ferait l'objet d'une surveillance, si l'industrie automobile ne remplit pas ses engagements.


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