(13) In order to reflect the continuous technological progress in engine and airframe technologies and the methods used to map noise contours, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission with respect to regularly
updating the noise standards for aircraft referred to in this
Regulation and the reference to the associated certification methods; amending the definitions of marginally compliant aircraft and of civil aircraft accordingl
...[+++]y, and updating the reference to the method to computing noise contours method and technical report relating to the assessment of the noise situation at an airport .(13) Pour rendre compte de l’évolution permanen
te des technologies relatives aux moteurs et cellules d’aéronefs, ainsi que des méthodes utilisées pour établir des courbes isopsophiques, il convient de déléguer à la Commission la compétence pour l’adoption d’actes conformément à l’article 290 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne en ce qui concerne l’actualisation régulière des normes sonores des aéronefs visés dans le prés
ent règlement et la référence aux méthodes de certification connexes ainsi que, par conséquent, la
...[+++] modification des définitions des aéronefs présentant une faible marge de conformité et des aéronefs civils et la mise à jour de la référence à la méthode de calcul des courbes isopsophiques de la méthode et du rapport technique concernant l'évaluation des nuisances sonores sur un aéroport .