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Aid to refugees
Asylum systems
Beggar-my-neighbour policy
Beggar-thy-neighbor policy
Beggar-thy-neighbour policy
CEAR
HCR
High Commissioner for Refugees
Immigration and refugee protection policy
Office of the UN High Commissioner for Refugees
Refugee
Refugee Protection Policy Division
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
Spanish Commission for Refugee Assistance
Spanish Commission for Refugees
Spanish Commission to Support Refugees
UN High Commissioner for Refugees
UNHCR
United Nations High Commissioner for Refugees

Traduction de «refugees this policy » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Refugee Protection Policy Division

Division de la politique de protection des réfugiés


immigration and refugee protection policy

orientation touchant à l'immigration et à l'asile


UNHCR [ HCR | High Commissioner for Refugees | Office of the UN High Commissioner for Refugees | Office of the United Nations High Commissioner for Refugees | UN High Commissioner for Refugees | United Nations High Commissioner for Refugees ]

HCR [ Haut-commissaire des Nations unies pour les réfugiés | Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés | HCNUR ]


Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status | Handbook and Guidelines on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status under the 1951 Convention and the 1967 Protocol relating to the Status of Refugees | Handbook on Procedures and Criteria for Determining Refugee Status

Guide des procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut de réfugié | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés | Guide et principes directeurs sur les procédures et critères à appliquer pour déterminer le statut des réfugiés au regard de la Convention de 1951 et du protocole de 1967 relaifs au statut des réfugiés




Spanish Commission for Refugee Assistance | Spanish Commission for Refugees | Spanish Commission to Support Refugees | CEAR [Abbr.]

Commission espagnole d'aide aux réfugiés | CEAR [Abbr.]


National Commission for Refugees, Returnees and Displaced Persons | National Commission for Repatriates, Refugees and Displaced Persons | National Committee for Aid to Refugees, Returnees and Displaced Persons

commission nationale pour les réfugiés




refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile


beggar-thy-neighbour policy [ beggar-thy-neighbor policy | beggar-my-neighbour policy ]

politique d'égoïsme sacré [ politique de chacun pour soi ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- asylum policy, as is already the case under the European Refugee Fund[7] in order to support the development and implementation of a common European asylum policy based on solidarity between Member States and promote a balance in the efforts made by Member States in bearing the consequences of receiving refugees and displaced persons.

- la politique d'asile, comme c'est déjà le cas au titre du Fonds européen pour les réfugiés[7], en vue d'aider à la définition et à la mise en œuvre d'une politique européenne commune en matière d'asile fondée sur la solidarité entre les États membres et de rechercher un meilleur équilibre entre les efforts consentis par ces derniers pour supporter les conséquences de l'accueil des réfugiés et des personnes déplacées.


Opening up legal admission policies for labour migration will not completely prevent this, however, and they should be accompanied by both appropriate anti-smuggling measures and effective asylum adjudication systems which are capable of identifying refugees expeditiously and accurately thereby balancing refugee protection with immigration control.

Favoriser le développement de politiques d'admission légale de travailleurs migrants n'écartera toutefois pas totalement le risque d'abus; ces politiques devraient donc s'accompagner de mesures adéquates de lutte contre les activités des passeurs et de mécanismes effectifs d'octroi du droit d'asile permettant d'identifier les réfugiés rapidement et avec précision; il sera ainsi possible de trouver un juste équilibre entre protection des réfugiés et contrôle de l'immigration.


Johannes Hahn, Commissioner for European Neighbourhood Policy and Enlargement Negotiations, said: "With the recent signatures of contracts worth over €100 million, the EU Facility for Refugees in Turkey continues to deliver its commitment in supporting refugees and host communities.

M. Johannes Hahn, commissaire chargé de la politique européenne de voisinage et des négociations d'élargissement, a déclaré à ce propos: «Avec les contrats signés récemment pour un montant de plus de 100 millions d'euros, la facilité de l'UE en faveur des réfugiés en Turquie continue d'honorer son engagement à soutenir les réfugiés et les communautés qui les accueillent.


10 (1) The Minister may consult with the governments of the provinces on immigration and refugee protection policies and programs, in order to facilitate cooperation and to take into consideration the effects that the implementation of this Act may have on the provinces.

10 (1) Le ministre peut consulter les gouvernements des provinces sur les orientations et programmes touchant à l’immigration et à l’asile en vue de faciliter la coopération avec ceux-ci et de prendre en considération les effets que la mise en oeuvre de la présente loi peut avoir sur les provinces.


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The RDPPs can include actions such as: support to legislative and policy framework, building up an administrative structure, training for professionals dealing with refugee issues, support to refugee status determination, improvement of reception conditions, support to vulnerable groups of migrants and refugees, awareness raising on the perils of irregular migration, providing possibilities for local integration and self-reliance, supporting refugees and refugee hosting communities with improved livelihood and education opportunities, ...[+++]

Les programmes régionaux de développement et de protection peuvent comprendre les actions suivantes: soutien à l’élaboration d’un cadre législatif et d'élaboration des politiques, mise en place d’une structure administrative, formation des personnes traitant des questions relatives aux réfugiés, aide à la détermination du statut de réfugié, amélioration des conditions d'accueil, soutien aux groupes de migrants et de réfugiés vulnérables, sensibilisation aux périls de la migration irrégulière, fourniture de possibilités d'intégration locale et d'autosuffisance, soutien aux réfugiés et aux populations accueillant des réfugiés par l'amélior ...[+++]


A common refugee and asylum policy requires further approximation of asylum policies after refugee status is granted.

Une politique commune en matière de réfugiés et d’asile nécessite une harmonisation plus poussée des politiques d’asile après l'octroi du statut de réfugié.


EUROVOC descriptor: immigration third country migratory movement political asylum refugee political refugee cooperation policy admission of aliens right of asylum financial aid

Descripteur EUROVOC: immigration pays tiers courant migratoire asile politique réfugié réfugié politique politique de coopération admission des étrangers droit d'asile aide financière


At its plenary session of 15-16 May, the Committee of the Regions adopted the opinion drawn up by Ruth Bagnall (UK/PES) on the common policy on immigration, asylum and refugee status. The opinion was produced in response to four Commission documents and two Council documents, in particular the Communication from the Commission on a common policy on illegal immigration and the Proposal for a Council Decision on minimum standards to fulfil in order to qualify for refugee status.

En fait, l'avis porte sur quatre documents de la Commission et deux du Conseil, notamment la Communication de la Commission concernant une politique commune en matière d'immigration clandestine et la proposition de décision du Conseil relative aux conditions à remplir pour pouvoir prétendre au statut de réfugié.


(11) The mandate of the United Nations High Commissioner for Refugees regarding refugees and other persons in need of international protection should be respected, and effect should be given to Declaration No 17, annexed to the Final Act to the Treaty of Amsterdam, on Article 63 of the Treaty establishing the European Community which provides that consultations are to be established with the United Nations High Commissioner for Refugees and other relevant international organisations on matters relating to asylum policy.

(11) Il convient que le mandat du Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés concernant les réfugiés et d'autres personnes ayant besoin d'une protection internationale soit respecté et qu'il soit donné effet à la déclaration n° 17, annexée à l'acte final du traité d'Amsterdam, relative à l'article 63 du traité instituant la Communauté européenne, aux termes de laquelle il est procédé à des consultations sur les questions touchant à la politique d'asile avec le Haut-Commissariat des Nations unies pour les réfugiés et avec d'autres organisations internationales concernées.


This mechanism has five aims: support for refugees from relief to development better prevention of refugee flows links with the asylum and immigration policies of the Commission creation of a Permanent Inter-Service Group to help the Commission formulate policy on refugees to ensure the Commission speaks with one voice vis-a-vis UNHCR and other operators in the field.

Le mécanisme comporte cinq objectifs: - soutien des actions en faveur des réfugiés, de l'aide humanitaire jusqu'au développement, - meilleure prévention des flux de réfugiés, - établissement d'un lien entre les politiques d'immigration et d'asile de la Commission, - création d'un groupe permanent interservices chargé d'aider la Commission à formuler sa politique d'aide aux réfugiés, - faire en sorte que la Commission parle d'une seule voix vis-à-vis du HCR et des autres acteurs sur le terrain.


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