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Alien Labour Act
Claimant of refugee protection
Claimant to refugee status
IRPA
Immigration Act
Immigration Aid Societies Act
Immigration Appeal Board Act
Immigration and Refugee Protection Act
Person who assisted refugees
Person who claims refugee protection
Person who has claimed refugee protection
Qualification Regulation
Refugee claimant
Refugee protection claimant
Refugee status claimant

Vertaling van "refugees who deliberately " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Agreement relating to the Issue of a Travel Document to Refugees who are the Concern of the Intergovernmental Committee on Refugees

Accord concernant la délivrance d'un titre de voyage à des réfugiés relevant de la compétence du Comité intergouvernemental pour les réfugiés


Final act of the intergovernmental conference on the adoption of a travel document for refugees [ Agreement relating to the issue of a travel document to refugees who are the concern of the Intergovernmental Committee on refugees ]

Acte final de la Conférence intergouvernementale relative à l'adoption d'un titre de voyage pour réfugiés [ Accord concernant la délivrance d'un titre de voyage à des réfugiés relevant de la compétence du Comité intergouvernemental pour les réfugiés ]


refugee claimant [ refugee protection claimant | refugee status claimant | claimant of refugee protection | claimant to refugee status | person who claims refugee protection | person who has claimed refugee protection ]

demandeur d'asile [ demanderesse d'asile | demandeure d'asile | demandeur du statut de réfugié | demanderesse du statut de réfugié | demandeure du statut de réfugié | revendicateur du statut de réfugié | revendicatrice du statut de réfugié | personne qui demande l'asile ]


Immigration and Refugee Protection Act [ IRPA | An Act respecting immigration to Canada and the granting of refugee protection to persons who are displaced, persecuted or in danger | Immigration Act | Immigration Act, 1976 | Immigration Aid Societies Act | Immigration Appeal Board Act | Alien Labour Act ]

Loi sur l'immigration et la protection des réfugiés [ LIPR | Loi concernant l'immigration au Canada et l'asile conféré aux personnes déplacées, persécutées ou en danger | Loi sur l'immigration | Loi sur l'immigration, 1976 | Loi sur les sociétés auxiliatrices de l'immigration | Loi sur la Commission d'appel de l'immigratio ]


Recommendation No R(84)1 on the Protection of Persons satisfying the Criteria in the Geneva Convention who are not formally recognised as Refugees (CE)

Recommandation No R(84)1 relative à la protection des personnes remplissant les conditions de la Convention de Genève qui ne sont pas formellement reconnues comme réfugiés


Qualification Regulation | Regulation on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection and for the content of the protection granted and amending Council Directive 2003/109/EC of 25 November 2003 concerning the status of third-country nationals who are long-term residents

Règlement concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu cette protection | règlement relatif aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


person who assisted refugees

personne ayant aidé des fugitifs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I am deliberately looking at it through the eyes of the citizens in our home countries who are concerned because after residing for five years in a Member State, refugees are then to be granted long-term resident status.

Je le regarde délibérément à travers les yeux des citoyens de nos pays d’origine, qui sont inquiets parce qu’après avoir résidé cinq ans dans un État membre, les réfugiés se verront accorder le statut de résidents de longue durée.


They immediately get a lawyer and can buy two or three years while they go through the process, quite possibly selling drugs and committing other crimes while they wait to be processed, all at the expense of the Canadian taxpayers, and all at the expense and time of genuine refugees who are unable to afford or receive a hearing (1245) For all the examples of where the courts have overturned laws passed by Parliament and failed to reassert its authority, there are examples where this and previous governments have deliberately and with much foret ...[+++]

Il peut immédiatement obtenir les services d'un avocat et retarder l'étude de son cas pendant deux ou trois ans, pendant lesquels il peut très bien vendre de la drogue ou commettre d'autres crimes, tout cela aux dépens des contribuables canadiens ainsi que des réfugiés authentiques, qui n'ont ni les moyens ni l'occasion d'obtenir une audience (1245) Pour toutes les fois où les tribunaux ont renversé des lois adoptées par le Parlement et négligé de réaffirmer l'autorité de ce dernier, il est arrivé également que le présent gouvernement et ceux qui l'ont précédé aient, de façon intentionnelle et préméditée, abdiqué leur responsabilité en r ...[+++]


Mr. Bill Siksay: Back to the health one just quickly, was there a shift in policy about deliberately accepting people who were convention refugees in refugee camps and who had more serious health issues than we have accepted in the past?

M. Bill Siksay: Pour revenir rapidement à la santé, y a-t-il eu un changement de politique tel que l'on accepte délibérément plus facilement des réfugiés venant de camps, et qui présentent donc des problèmes de santé plus graves que les réfugiés admis dans le passé?


The third new component is the use of protected information, a certificate, which again is something we have borrowed from the Immigration and Refugee Protection Act to assist us in presenting cases where we're dealing with individuals who are accused of being involved in terrorism, organized crime, and other activities, where the information is sensitive and protected, having come from a third party, and where we need to protect that information in order to present the evidence to the Federal Court judge who will make the decision and do the deliberations.

Le troisième nouvel élément concerne l'utilisation de renseignements protégés, le dépôt d'un certificat. C'est un élément que nous avons emprunté à la Loi sur l'immigration et la protection des réfugiés pour les cas où nous aurions affaire à des terroristes, des membres du crime organisé ou des personnes accusées d'autres activités délictueuses, lorsqu'il s'agit de renseignements sensibles et protégés fournis par des tiers et lorsque nous devons protéger ces renseignements pour présenter la preuve au juge de la Cour fédérale qui prendra une décision et tiendra les délibérations.


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Regarding the issue, however, that Ms. Jackman raised about undocumented refugees, the issue isn't undocumented refugees; it's undocumented refugees who deliberately try to avoid identifying themselves or identifying the airlines by which they came, who put barriers in the way of our knowing their identity, for very obvious reasons.

En ce qui concerne la question, toutefois, qu'a soulevée Mme Jackman au sujet des réfugiés sans documents, le problème n'est pas tant l'absence de documents que les tentatives délibérées de ces réfugiés en vue d'éviter de s'identifier ou de nommer la compagnie aérienne à bord de laquelle ils ont voyagé, leur refus de dévoiler leur identité, pour des raisons très évidentes.


While I am sure honourable senators are interested in what he meant by this, we cannot at this point tell you much more, because it is too early in the process. We are at the beginning of the deliberations that will focus on four pillars: First, Canada should continue to respect its longstanding commitment to refugees; second, Canada should continue to grant protection to people who are in genuine need; third, Canada should meet ...[+++]

Bien que je sois certain que ceci soit d'intérêt pour vous, il serait prématuré pour moi d'en parler car nous n'en sommes qu'au début de la réflexion qui s'oriente autour de quatre lignes de conduite: premièrement, le Canada devrait continuer à respecter son engagement de longue date à l'égard des réfugiés; deuxièmement, le Canada devrait continuer à accorder l'asile aux personnes qui doivent effectivement être protégées; troisièmement, le Canada devrait pouvoir remplir ses obligations internationales relatives à la protection des réfugiés et quatrièmement, le Canada devrait maintenir sa tradition humanitaire et préserver ses valeurs f ...[+++]




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'refugees who deliberately' ->

Date index: 2021-12-27
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