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COHSR
Canada Boiler and Pressure Vessel Regulations
Canada Building Safety Regulations
Canada Confined Spaces Regulations
Canada Dangerous Substances Regul
Canada Occupational Health and Safety Regulations
Canada Occupational Safety and Health Regulations
ENSREG
Electrical power safety regulations
European Nuclear Safety Regulators Group
Motor Vehicle Tire Safety Regulations
Regulation safety distance
Safety codes for warehouses
Safety measures about electrical power
Safety measures regarding electrical power
Safety regulation
Safety regulations
Safety regulations about electrical power
Safety regulations for warehouses
Safety specification
Safety standard
Warehouse health and safety codes
Warehouse safety regulations

Vertaling van "regulation safety " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
regulation safety distance

distance de protection | distance réglementaire de protection


safety measures about electrical power | safety regulations about electrical power | electrical power safety regulations | safety measures regarding electrical power

réglementation sur la sécurité électrique


warehouse health and safety codes | warehouse safety regulations | safety codes for warehouses | safety regulations for warehouses

règles de sécurité applicables aux entrepôts


safety regulation | safety specification

instruction de surete | mesure de surete | reglement de surete


Canada Occupational Health and Safety Regulations [ COHSR | Canada Occupational Safety and Health Regulations | Canada Accident Investigation and Reporting Regulations | Canada Boiler and Pressure Vessel Regulations | Canada Building Safety Regulations | Canada Confined Spaces Regulations | Canada Dangerous Substances Regul ]

Règlement canadien sur la santé et la sécurité au travail [ RCSST | Règlement canadien sur la sécurité et la santé au travail | Règlement du Canada sur l'hygiène et la sécurité au travail | Règlement du Canada sur les enquêtes et les rapports sur les accidents | Règlement du Canada sur les chaudières et récipients soumis à une ]


enforce health and safety regulations for a bread product | enforce the health and safety regulations for bread products | carry out health and safety regulations for bread products | enforce health and safety regulations for bread products

appliquer les règles de santé et de sécurité aux produits panifiés


Safety and Health Committees and Representatives Regulations [ Regulations Respecting Safety and Health Committees and Safety and Health Representatives ]

Règlement sur les comités de sécurité et de santé et les représentants [ Règlement concernant les comités de sécurité et de santé et les représentants à la sécurité et à la santé | Règlement sur les comités d'hygiène et de sécurité et les représentants | Règlements concernant les comités d'hygiène et de sécurité et les représentan ]


Motor Vehicle Tire Safety Regulations, 1995 [ Motor Vehicle Tire Safety Regulations ]

Règlement de 1995 sur la sécurité des pneus de véhicule automobile [ Règlement sur la sécurité des pneus de véhicule automobile ]


safety standard [ safety regulations(UNBIS) ]

norme de sécurité


European High Level Group on Nuclear Safety and Waste Management | European Nuclear Safety Regulators Group | ENSREG [Abbr.]

groupe des régulateurs européens dans le domaine de la sûreté nucléaire | groupe européen de haut niveau sur la sûreté nucléaire et la gestion des déchets | ENSREG [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Recommendation 29 demanded that a new independent and stand-alone safety regulator be established to regulate safety in the CNL offshore.

La recommandation 29 préconisait la création d'un organisme de réglementation indépendant et autonome pour réglementer la sécurité dans la zone extracôtière Canada—Terre-Neuve-et-Labrador.


In so doing, this bill further ensures the safety of offshore workers. However, I want to reiterate that this bill would be an even better fit if it implemented Justice Wells' recommendation number 29 or if it would at least call for a review, in five years, of how the bill is being enforced to determine whether the creation of a new, independent and stand-alone organization to regulate safety issues in the offshore is warranted.

Néanmoins, je répète que ce projet de loi serait encore mieux adapté à la situation s'il mettait en application la recommandation 29 du juge Wells ou si, au moins, il acceptait de réviser l'application de ce projet de loi dans cinq ans afin de déterminer si la création d'un nouvel organisme autonome et distinct chargé de réglementer les questions de sécurité dans la zone extracôtière est nécessaire.


The number one recommendation from the Wells inquiry into that crash was for the creation of an independent safety regulator to regulate safety in the offshore, separate from the Canada-Newfoundland and Labrador Offshore Petroleum Board and the industry, an independent safety regulator.

La principale recommandation du rapport Wells, issu de l'enquête sur cette catastrophe, était la création d'un organisme indépendant, tant de l'Office Canada—Terre-Neuve-et-Labrador des hydrocarbures extracôtiers que de l'industrie, qui serait chargé de réglementer la sécurité en zone extracôtière.


make organisational arrangements which allow for the duties assigned to the competent authority in this Directive to be effectively discharged, including arrangements for regulating safety and environmental protection in an equitable manner.

établir des mécanismes organisationnels qui permettent l’exécution efficace des tâches assignées à l’autorité compétente par la présente directive, notamment des mécanismes pour réguler de manière équitable la sécurité et la protection de l’environnement.


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Question No. 835 Mr. Peter Julian: With regard to government monitoring of the working and labour conditions in oil sands areas: (a) what is the total amount of injuries reported or registered by the responsible government departments from 2006 to date; (b) what departments, agencies and commissions are responsible for monitoring working safety conditions in the oil sands; (c) how many inspections of the work safety conditions in oil sand production sites were conducted by each department, agency or commission from 2006 to date; (d) what are the major issues associated with working conditions at the oil sands production sites; (e) wh ...[+++]

Question n 835 M. Peter Julian: En ce qui concerne la surveillance par le gouvernement des conditions de travail et de main-d’œuvre dans les zones des sables bitumineux: a) quel le montant total des blessures signalées ou consignées par les ministères gouvernementaux chargés de ces questions de 2006 à ce jour; b) quels sont les ministères, organismes et commissions chargés de la surveillance des conditions de la sécurité dans les sables bitumineux; c) combien d’inspections des conditions de la sécurité du travail sur les sites de production des sables bitumineux ont été réalisées par ministère, organisme ou commission de 2006 à ce jour; d) quelles sont les principales questio ...[+++]


2. The authority of a Member State which has had the responsibility for the safety oversight of organisations for which the Agency is the competent authority in accordance with Article 3 shall transfer to the Agency the safety oversight function of these organisations 12 months after the date of entry into force of this Regulation, except in the case of the safety oversight of the Network Manager where the transfer, if any, to the Commission, assisted by the Agency, shall be made on the date of entry into force of this Regulation.

2. L’autorité d’un État membre qui était chargée de superviser la sécurité d’organismes ayant l’Agence pour autorité compétente en vertu de l’article 3, transfère à l’Agence la fonction de supervision de la sécurité de ces organismes 12 mois après la date d’entrée en vigueur du présent règlement, à l’exception de la supervision de la sécurité du gestionnaire de réseau pour laquelle le transfert, le cas échéant, à la Commission, aidée de l’Agence, est effectué à la date d’entrée en vigueur du présent règlement.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R1034 - EN - Commission Implementing Regulation (EU) No 1034/2011 of 17 October 2011 on safety oversight in air traffic management and air navigation services and amending Regulation (EU) No 691/2010 Text with EEA relevance // COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) No 1034/2011 // of 17 October 2011 // on safety oversight in air traffic management and air navigation services and amending Regulation (EU) No 691/2010 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R1034 - EN - Règlement d’exécution (UE) n o 1034/2011 de la Commission du 17 octobre 2011 sur la supervision de la sécurité dans la gestion du trafic aérien et les services de navigation aérienne et modifiant le règlement (UE) n o 691/2010 Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT D’EXÉCUTION (UE) N - 1034/2011 DE LA COMMISSION // du 17 octobre 2011 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


Part II provides guidance intended to prevent accidents, injuries and work-related illnesses by describing the measures employers and employees can take and regulating safety standards to minimize occupational health and safety risks.

La partie II offre donc des lignes directrices visant à prévenir les accidents, les blessures ainsi que les maladies associées au travail, en décrivant les mesures que les employeurs et les employés peuvent utiliser, tout en régissant les normes de sécurité afin de minimiser les risques pour la santé et la sécurité des employés.


When implementing this Regulation and Regulations (EC) No 550/2004, (EC) No 551/2004, (EC) No 552/2004 and Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council of 20 February 2008 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency , Member States and the Commission, in accordance with their respective roles as provided for by this Regulation, shall coordinate as appropriate with the European Aviation Safety Agency to ensure that all safety aspects are properly address ...[+++]

Pour la mise en œuvre du présent règlement, des règlements (CE) no 550/2004, (CE) no 551/2004 et (CE) no 552/2004 et du règlement (CE) no 216/2008 du Parlement européen et du Conseil du 20 février 2008 concernant des règles communes dans le domaine de l’aviation civile et instituant une Agence européenne de la sécurité aérienne , les États membres et la Commission assurent, conformément à leur rôle respectif prévu par le présent règlement, une coordination appropriée avec l’Agence européenne de la sécurité aérienne afin de garantir que tous les aspects de sécurité sont dûment pris en compte.


1. This Regulation establishes a safety oversight function concerning air navigation services, air traffic flow management (ATFM) and air space management (ASM) for general air traffic by identifying and adopting the relevant mandatory provisions of the Eurocontrol Safety Regulatory Requirement on safety oversight in air traffic management (ATM) (ESARR 1) issued on 5 November 2004.

1. Le présent règlement établit une fonction de supervision de la sécurité concernant les services de navigation aérienne, la gestion des courants de trafic aérien (ATFM) et la gestion de l’espace aérien (ASM) pour la circulation aérienne générale, en identifiant et en adoptant les dispositions obligatoires pertinentes de l’exigence réglementaire de sécurité d’Eurocontrol relative à la supervision de la sécurité de la gestion de l’espace aérien (ATM) (ESARR 1), publiée le 5 novembre 2004.


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