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Application for release from remand
Grant release from execution
Interim release
Inventory rundown
Pre-trial release
Provisional release
Release a sales order from credit hold
Release an order from credit hold
Release credit holds
Release from credit hold
Release from execution
Release from store
Release from the hump
Release of previous year's provisions
Release of provisions
Release pending trial
Removal from storage
Request for release from detention
Temporary release
Temporary release from custody
Transfer from provision accounts
Transfer from provisions
Tritium released from reactors

Traduction de «release from execution » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
grant release from execution

accorder mainlevée de l'exécution




allocation from provisions and reserves for doubtful accounts | release of previous year's provisions | release of previous year's provisions for possible losses | release of provisions | release of provisions for contingencies and depreciation | transfer from provision accounts | transfer from provisions

virements des comptes de provisions


release an order from credit hold | release a sales order from credit hold | release credit holds | release from credit hold

débloquer une commande suspendue | débloquer une commande suspendue pour dépassement de limite de crédit | débloquer une commande suspendue pour dépassement de crédit


interim release [ release pending trial | pre-trial release | temporary release from custody | temporary release | provisional release ]

mise en liberté provisoire [ libération provisoire | liberté provisoire ]


request for release from detention | application for release from remand

demande de mise en liberté | demande de levée de détention | demande de libération de la détention provisoire


release from bond/to | take from bond/to

sortir de l'entrepôt


inventory rundown | release from store | removal from storage

déstockage




tritium released from reactors

tritium rejeté par les réacteurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I invite all colleagues to join me in calling on President Rouhani to cease and desist from this wanton execution binge and to release these three prisoners threatened with imminent execution, along with other political prisoners, such as the leadership of the Baha'i, and to end Iran's culture of impunity.

J'invite tous mes collègues à demander au président Rouhani de renoncer à cet excès d'exécutions injustifiées; à libérer les trois prisonniers que l'on menace d'exécuter prochainement, ainsi que les autres prisonniers politiques, comme le leader des baha'is; et à mettre fin à la culture d'impunité de l'Iran.


We will finally suggest to you that this legislation gives enormous power to the executive, that is, it centralizes power such that the Attorney General can effectively shut down and prevent the release of information from any body that has the power to compel testimony, including parliamentary committees.

Nous croyons finalement que cette loi accorde d'énormes pouvoirs à l'exécutif, c'est-à-dire qu'elle centralise les pouvoirs de sorte que le procureur général peut empêcher la communication d'informations de la part de tout organe qui est habilité à assigner des témoins à comparaître, comme les comités parlementaires.


Ms. Elizabeth May, Executive Director, Sierra Club of Canada: I appreciate the work of various clerks for coordinating efforts and that Senator Oliver released me from the Agriculture Committee to be with you here this morning.

Mme Elizabeth May, directrice générale, Sierra Club du Canada: J'apprécie le travail de tout le personnel qui coordonne nos efforts et je remercie le sénateur Oliver de m'avoir autorisée à quitter le Comité de l'agriculture pour être avec vous ce matin.


The motion, moved by Committee Vice-Chair Irwin Cotler – who Co-Chaired the All-Party Iran Accountability Week with MPs James Bezan and Paul Dewar – calls on the Iranian regime “to declare a moratorium on wanton executions; to release political prisoners – including the seven imprisoned leaders of the Baha’i community; to cease and desist from the arrest and imprisonment of lawyers, journalists and bloggers; to cease and desist from the persistent and pervasive assault on women’s rights; and to end its systematic criminalization o ...[+++]

La motion, présentée par le vice-président du Comité, Irwin Cotler – qui a coprésidé la Semaine parlementaire de responsabilisation de l’Iran de concert avec les députés James Bezan et Paul Dewar – demande au régime iranien « de déclarer un moratoire sur sa politique d’exécutions gratuites; de libérer les prisonniers politiques – dont les sept chefs bahaïs emprisonnés; de renoncer à l’arrestation et à l’emprisonnement des avocats, des journalistes et des blogueurs; de renoncer à ses attaques persistantes et omniprésentes contre les droits des femmes; et de mettre fin à la criminalisation systématique de la dissidence ».


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Both of them expressed unequivocal support for Mr. Justice Binnie's conclusions”, is “several” used to mean “more than two but not many” as defined by the Canadian Oxford Dictionary (2 ed) and (i) if so, who other than Justice Charron and Prof. Hogg is included in the class of “eminently qualified individuals” who reviewed this opinion, (ii) if not, in what sense was the word " several" used in this context and to convey what; (hh) was Justice Binnie informed that his opinion would be made public and, if so, was this part of the arrangement the government made with him; (ii) can Justice Charron publicly release her opinion that was re ...[+++]

Les deux appuient entièrement les conclusions du juge Binnie », voulait-il entendre par « plusieurs » « plus de deux, mais pas beaucoup » suivant la définition du Canadian Oxford Dictionary (2 éd) et (i) si oui, qui d’autre que la juge Charron et le professeur Hogg faisait partie de ce groupe de « personnes hautement qualifiées » qui ont analysé l’opinion, (ii) si non, dans quel sens et à quel effet le ministre employait-il le mot « plusieurs » dans ce contexte; hh) le gouvernement a-t-il informé le juge Binnie que son opinion serait rendue publique et, si oui, cela faisait-il partie de l’entente conclue avec lui; ii) la juge Charron peut-elle rendre publique l’opinion qu’elle a donnée au gouvernement et, si non, pourquoi; jj) le profess ...[+++]


1. By way of derogation from Article 23(2) and (3), the competent authorities may authorise, under such conditions as they deem appropriate, the release of economic resources or the making available of funds or economic resources, directly or indirectly, to the Ministry of Petroleum as listed in Annex IX, after having determined that those funds or economic resources are necessary for the execution of contracts for the import or pu ...[+++]

1. Par dérogation à l'article 23, paragraphes 2 et 3, les autorités compétentes peuvent autoriser, dans les conditions qu'elles jugent appropriées, le déblocage de certaines ressources économiques ou la mise à disposition de certains fonds ou ressources économiques, directement ou indirectement, au profit du ministère du pétrole énuméré à l'annexe IX, après avoir établi que ces fonds ou ces ressources économiques sont nécessaires à l'exécution de contrats pour l'importation ou l'achat des produits pétrochimiques énumérés à l'annexe V, originaires d'Iran ou ayant été importés d'Iran.


1. For the purposes of fulfilling its mandate, including its executive responsibilities, as set out in Article 3(a) and (d), EULEX KOSOVO shall support re-located judicial proceedings within a Member State, in order to prosecute and adjudicate criminal charges arising from the investigation into the allegations raised in a report entitled “Inhuman treatment of people and illicit trafficking in human organs in Kosovo” released on 12 December 2010 ...[+++]

1. Aux fins de l'exécution de ses missions, y compris ses responsabilités exécutives, énoncées à l'article 3, points a) et d), EULEX KOSOVO apporte un soutien aux procédures judiciaires transférées dans un État membre afin d'engager des poursuites et de statuer sur des accusations en matière pénale découlant de l'enquête menée sur les allégations figurant dans le rapport intitulé “Le traitement inhumain de personnes et le trafic illicite d'organes humains au Kosovo”, publié le 12 décembre 2010 par le rapporteur spécial de la commission des questions juridiques et des droits de l'homme du Conseil de l'Europe.


The fact that the client has given specific instructions which cover one part or aspect of the order should not be treated as releasing the investment firm from its best execution obligations in respect of any other parts or aspects of the client order that are not covered by such instructions.

Le fait que le client ait donné des instructions spécifiques qui couvrent une partie ou un aspect de l'ordre ne doit pas être considéré comme libérant l'entreprise d'investissement de ses obligations de meilleure exécution pour les autres parties ou aspects de l'ordre du client qui ne sont pas couverts par ces instructions.


Before releasing this information, or part of it, the Governing Council shall, acting on a proposal from the Executive Board, assess whether the printing works requesting information are bona fide.

Avant de divulguer ces informations, ou une partie de celles-ci, le conseil des gouverneurs évalue, sur proposition du directoire, la bonne foi des imprimeries demandant des informations.


Without prejudice to the provisions of Directive 91/308/EEC, institutions participating in the execution of a cross-border credit transfer order shall be released from the obligations laid down in this Directive where they can adduce reasons of force majeure, namely abnormal and unforeseeable circumstances beyond the control of the person pleading force majeure, the consequences of which would have been unavoidable despite all efforts to the contrary, which are relevant to its provisions.

Sans préjudice des dispositions de la directive 91/308/CEE, les établissements participant à l'exécution d'un ordre de virement transfrontalier sont libérés des obligations prévues par les dispositions de la présente directive, dans la mesure où ils peuvent invoquer des raisons de force majeure, à savoir des circonstances étrangères à celui qui l'invoque, anormales et imprévisibles, dont les conséquences n'auraient pu être évitées malgré toutes les diligences déployées, pertinentes au regard de ces dispositions.


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