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European integration in university studies
ICAM
ICM
ICZM
Integrated action area
Integrated approach
Integrated coastal area management
Integrated coastal management
Integrated coastal zone management
Integrated development
Integrated development operation
Integrated development programme
Integrated management of coastal zones
Integrated truss structure S1
Integrated truss structure-S1
Integrated truss structure-starboard one
Jean Monnet programme
Jean Monnet project
Regional integration
Relevant audit evidence
Relevant evidence
S-1 truss
S-1 truss segment
S1
S1 integrated truss segment
S1 integrated truss structure
S1 truss

Vertaling van "relevant to integrated " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
implementing relevant technical skills to perform at the highest level in sport | utilise relevant technical skills to perform at the highest level in sport | implement relevant technical skills to perform at the highest level in sport | integrate relevant technical skills to perform at the highest level in sport

mettre en œuvre les compétences techniques pertinentes pour atteindre le plus haut niveau en sport


interpret diagnostic procedure relevant to vascular surgeries | interpret diagnostic procedure relevant to vascular surgery | analyse diagnostic procedures relevant to vascular surgery | interpret diagnostic procedures relevant to vascular surgery

interpréter des procédures de diagnostic en chirurgie vasculaire


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

installer son offre artistique à des endroits adaptés pour des employeurs/contractants potentiels


integrated development programme [ integrated action area | integrated development operation ]

programme de développement intégré [ opération intégrée de développement | zone d'action intégrée ]


European integration in university studies | Jean Monnet programme | Jean Monnet programme for understanding European integration | Jean Monnet project | Jean Monnet project 'European Integration in University Studies' | Jean Monnet project on European integration in university studies

programme Jean Monnet | projet Jean Monnet | projet Jean Monnet Enseignement universitaire sur l'intégration européenne


integrated development [ Integrated approach(ECLAS) ]

développement intégré


integrated coastal area management | integrated coastal management | integrated coastal zone management | integrated management of coastal zones | ICAM [Abbr.] | ICM [Abbr.] | ICZM [Abbr.]

aménagement intégré des zones côtières | aménagement intégré du littoral | gestion intégrée des zones côtières | Programme de gestion intégrée de la zone côtière | AIZC [Abbr.] | GIZC [Abbr.]




relevant audit evidence | relevant evidence

information probante pertinente | pertinence des informations probantes


S1 truss [ S1 | S-1 truss | integrated truss structure S1 | integrated truss structure-S1 | S1 integrated truss structure | integrated truss structure-starboard one | S1 integrated truss segment | S-1 truss segment ]

poutre S1 [ S1 | segment de poutre intégrée S1 | poutrelle S1 ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Common European 'indicators' have been identified in four areas of relevance for integration: employment, education, social inclusion and active citizenship[27].

Des «indicateurs» européens communs ont été identifiés dans quatre domaines importants pour l’intégration: l’emploi, l’éducation, l’inclusion sociale et la citoyenneté active[27].


The global partnership should recognise the importance of reducing barriers to north-south, south-south and regional trade, which are all equally relevant to integration into the global economy.

Le partenariat mondial devrait reconnaître la nécessité de réduire les barrières aux échanges Nord-Sud, Sud-Sud et régionaux, qui revêtent tous la même importance pour l’intégration dans l’économie mondiale.


The coordination between the different EU modules on the ground, and where relevant their integration into the UN cluster system, will be ensured by the EU experts (Commission and Member States) deployed by the Emergency Response Centre.

La coordination entre les modules de l'UE sur le terrain et, le cas échéant, leur intégration dans le système en grappes des Nations unies seront assurées par des experts de l'UE (Commission et États membres) déployés par le Centre de réaction d'urgence.


Establishing a monitoring and risk analysis centre with the capacity to monitor migratory flows towards and within the European Union and to carry out risk analysis which is to be applied by Member States and which covers all aspects relevant to integrated border management, in particular, border control, return, irregular secondary movements of third-country nationals with the European Union, the prevention of cross-border crime including facilitation of irregular immigration, trafficking in human beings and terrorism, as well as the situation at neighbouring third countries with a view to developing a pre-warning mechanism which analys ...[+++]

Création d'un centre de surveillance et d'analyse des risques ayant pour mission de suivre les flux migratoires à destination et à l'intérieur de l'Union européenne et d'effectuer une analyse des risques qui doit être appliquée par les États membres et qui couvre tous les aspects pertinents d'une gestion intégrée des frontières, notamment le contrôle des frontières, le retour, les mouvements secondaires irréguliers de ressortissants de pays tiers au sein de l'Union européenne, la prévention de la criminalité transfrontière y compris la facilitation de l'immigration clandestin ...[+++]


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4. The support to OCTs’ participation in relevant regional integration organisations shall focus in particular on:

4. Le soutien en faveur de la participation des PTOM aux organisations d’intégration régionale pertinentes est concentré sur:


12. Emphasises the role of teachers and trainers in fostering the gender perspective in VET, and calls for the development of mobility programmes, such as the Leonardo da Vinci programme and the project for apprentices, with specific actions addressing women, in order to facilitate the lifelong acquisition of skills relevant for integration or reintegration into the labour market;

12. met l'accent sur le rôle des enseignants et des formateurs dans la promotion de la dimension de genre en matière d'enseignement et de formation professionnels et demande l'insertion de mesures s'adressant particulièrement aux femmes dans les programmes de mobilité tels que le programme Leonardo da Vinci ou le projet dédié aux apprentis, afin de faciliter l'acquisition, tout au long de la vie des intéressées, des qualifications qui leur permettront d'intégrer ou de réintégrer le marché du travail;


93. Emphasises the role of teachers and trainers in fostering the gender perspective in VET, and calls for the development of mobility programmes, such as the Leonardo da Vinci Programme and the project for apprentices, with specific actions addressing women, in order to facilitate the lifelong acquisition of skills relevant for integration or reintegration into the labour market;

93. met l'accent sur le rôle des enseignants et des formateurs dans la promotion de la dimension de genre dans l'enseignement et la formation professionnel et demande l'extension des programmes de mobilité, tels que le programme Leonardo da Vinci ou le projet dédié aux apprentis, ainsi que la mise en place de mesures s'adressant tout particulièrement aux femmes pour leur faciliter l'acquisition, tout au long de leur vie, des qualifications qui leur permettront d'intégrer ou de réintégrer le marché du travail;


93. Emphasises the role of teachers and trainers in fostering the gender perspective in VET, and calls for the development of mobility programmes, such as the Leonardo da Vinci Programme and the project for apprentices, with specific actions addressing women, in order to facilitate the lifelong acquisition of skills relevant for integration or reintegration into the labour market;

93. met l'accent sur le rôle des enseignants et des formateurs dans la promotion de la dimension de genre dans l'enseignement et la formation professionnel et demande l'extension des programmes de mobilité, tels que le programme Leonardo da Vinci ou le projet dédié aux apprentis, ainsi que la mise en place de mesures s'adressant tout particulièrement aux femmes pour leur faciliter l'acquisition, tout au long de leur vie, des qualifications qui leur permettront d'intégrer ou de réintégrer le marché du travail;


76. Stresses the need for proper and timely involvement of SMEs in policy making; therefore, believes that the Commission's consultation period should be extended to at least 12 weeks from the date on which the consultation is available in all Community languages; recognises the essential and valuable role of representative business organisations, therefore, calls on the Commission wherever relevant, to integrate SMEs and their representative organisations directly into advisory expert committees and high level groups;

76. souligne la nécessité de faire participer les PME à l'élaboration des politiques de façon adéquate et en temps utile; estime par conséquent que le délai de consultation de la Commission devrait être étendu à au moins douze semaines à partir de la date à laquelle la consultation est disponible dans toutes les langues de la Communauté; reconnaît le rôle essentiel et précieux des organisations représentatives des entreprises et, partant, invite la Commission, lorsqu'il y a lieu, à intégrer directement les PME et leurs organisations représentatives dans les comités consultatifs d'experts et les groupes de travail de haut niveau;


76. Stresses the need for proper and timely involvement of SMEs in policy making; therefore, believes that the Commission’s consultation period should be extended to at least 12 weeks from the date on which the consultation is available in all Conmmunity languages; recognises the essential and valuable role of representative business organisations, therefore, calls on the Commission wherever relevant, to integrate SMEs and their representative organisations directly into advisory expert committees and high level groups;

76. souligne la nécessité de faire participer les PME à l'élaboration des politiques de façon adéquate et en temps utile; estime par conséquent que le délai de consultation de la Commission, actuellement de huit semaines, devrait être étendu à au moins douze semaines à partir de la date à laquelle la consultation est disponible dans toutes les langues de l'Union; reconnaît le rôle essentiel et précieux des organisations représentatives des entreprises et, partant, invite la Commission, lorsqu'il y a lieu, à intégrer systématiquement les PME et leurs organisations représentatives dans les comités d'experts consultatifs et les groupes de ...[+++]


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