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AAR
After Action Review
Corrective action
Corrective measure
Remedial Action Programme
Remedial action
Remedial action level
Remedial measure
Remediation
Remedy
Right of action
Safety Oversight Remedial Action Programme
Soil Cleaning

Vertaling van "remedial action after " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
remedial measure | corrective action | corrective measure | remedial action

mesure corrective | mesure de redressement | action corrective | mesure correctrice


Safety Oversight Remedial Action Programme [ Remedial Action Programme ]

Programme des mesures correctives de supervision de la sécurité [ programme de mesures correctives | programme des mesures correctives ]


corrective action [ corrective measure | remedial action | remedial measure ]

mesure corrective [ mesure correctrice | action corrective | correctif | mesure de redressement | mesure rectificative ]


corrective action [ remedial action | remediation ]

correctif [ correction des erreurs | redressement d'erreurs ]






Act containing temporary regulations concerning remedial action in cases of soil contamination | Soil Cleaning(Interim)Act

Loi intérimaire sur l'assainissement du sol


remedial action

mesures correctives | mesures prises pour remédier


right of action | remedy

action en justice | action | recours


After Action Review [ AAR ]

processus d'évaluation de l'action
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. Each TSO shall ensure that remedial actions are taken into account in capacity calculation under the condition that the available remedial actions remaining after calculation, taken together with the reliability margin referred to in Article 22, are sufficient to ensure operational security.

4. Chaque GRT veille à ce que les actions correctives prises en compte dans le calcul de la capacité le soient à la condition que les actions correctives disponibles après le calcul, associées à la marge de fiabilité définie à l'article 22, soient suffisantes pour garantir la sécurité d'exploitation.


Unless the beneficiary has taken immediate remedial action putting an end to the non-compliance found within the meaning of Article 97(3) of Regulation (EC) No 1306/2013, the beneficiary concerned shall be informed, at the latest within one month after the decision not to apply the administrative penalty provided for in that Article, that remedial action shall be taken.

Sauf si le bénéficiaire a mis en œuvre une action corrective immédiate mettant fin à la non-conformité constatée au sens de l’article 97, paragraphe 3, du règlement (UE) no 1306/2013, il est informé, au plus tard dans un délai d’un mois à compter de la décision de ne pas appliquer la sanction administrative prévue audit article, que des mesures correctives doivent être prises.


Unless the beneficiary has taken immediate remedial action putting an end to the non-compliance found within the meaning of Article 97(3) of Regulation (EC) No 1306/2013, the beneficiary concerned shall be informed, at the latest within one month after the decision not to apply the administrative penalty provided for in that Article, that remedial action shall be taken.

Sauf si le bénéficiaire a mis en œuvre une action corrective immédiate mettant fin à la non-conformité constatée au sens de l’article 97, paragraphe 3, du règlement (UE) no 1306/2013, il est informé, au plus tard dans un délai d’un mois à compter de la décision de ne pas appliquer la sanction administrative prévue audit article, que des mesures correctives doivent être prises.


Therefore Regulation (EC) No 391/2009 empowers the Commission to apply periodic penalty payments where a recognised organisation has failed to undertake the preventive and remedial actions required by the Commission, after a reasonable period and until such time as the required actions have been taken by the recognised organisation concerned.

Par conséquent, le règlement (CE) no 391/2009 habilite la Commission, lorsqu'un organisme agréé n'a pas pris les mesures préventives et correctives qu'elle a requises, à appliquer des astreintes après un délai raisonnable et ce jusqu'à ce que l'organisme agréé en cause ait pris les mesures requises.


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If a control body or a control authority fails to take appropriate and timely remedial action after request by the Commission within a period which the Commission shall determine according to the severity of the problem and which generally may not be less than 30 days, the Commission shall withdraw it from the list without delay in accordance with the procedure referred to in Article 37(2) of Regulation (EC) No 834/2007.

Si un organisme ou une autorité de contrôle ne prend pas de mesures correctrices appropriées et en temps voulu, à la suite d’une demande de la Commission effectuée dans un délai que celle-ci détermine en fonction de la gravité du problème et qui ne peut généralement pas être inférieur à trente jours, l’organisme ou l’autorité de contrôle en cause peut être retiré(e) de la liste, conformément à la procédure visée à l’article 37, paragraphe 2, du règlement (CE) no 834/2007.


41. Calls on national competent authorities to collate, share and publicise information from incident-reporting, with due regard for commercial sensitivities, so that lessons can be learned; recognises that consolidation and extra coordination of existing practices and incident-reporting could help to ensure transparency and consistency across the EU; this information should be shared as promptly as is feasible after an incident has occurred and include, inter alia, personnel incidents, machinery failure, hydrocarbon releases and other incidents of concern; welcomes international initiatives, including the G20 working group, to assist ...[+++]

41. demande aux autorités nationales compétentes de compiler, de partager et de publier les informations sur les incidents, en tenant dûment compte des sensibilités commerciales, de façon à ce que les enseignements nécessaires puissent en être tirés; reconnaît que la consolidation et la coordination accrue des pratiques existantes et de la notification des incidents pourraient contribuer à assurer la transparence et la cohérence dans toute l'UE; cette information devrait être partagée aussi rapidement que possible après la survenue de l'incident et inclure, entre autres, les incidents concernant le personnel, les défaillances de machin ...[+++]


42. Calls on national competent authorities to collate, share and publicise information from incident-reporting, with due regard for commercial sensitivities, so that lessons can be learned; recognises that consolidation and extra coordination of existing practices and incident-reporting could help to ensure transparency and consistency across the EU; this information should be shared as promptly as is feasible after an incident has occurred and include, inter alia, personnel incidents, machinery failure, hydrocarbon releases and other incidents of concern; welcomes international initiatives, including the G20 working group, to assist ...[+++]

42. demande aux autorités nationales compétentes de compiler, de partager et de publier les informations sur les incidents, en tenant dûment compte des sensibilités commerciales, de façon à ce que les enseignements nécessaires puissent en être tirés; reconnaît que la consolidation et la coordination accrue des pratiques existantes et de la notification des incidents pourraient contribuer à assurer la transparence et la cohérence dans toute l'UE; cette information devrait être partagée aussi rapidement que possible après la survenue de l'incident et inclure, entre autres, les incidents concernant le personnel, les défaillances de machin ...[+++]


After having examined the relevant provisions of the applicable legislation (i.e. Directive 2004/35/EC on environmental liability with regard to the prevention and remedying of environmental damage, Directive 2000/60/EC establishing a framework for Community action in the field of water policy and Directive 2006/12/EC on waste), the Commission concluded that, given the specific circumstances, it was not possible to establish a breach of the provisions in question.

Après examen des dispositions pertinentes de la législation applicable (à savoir la directive 2004/35/CE sur la responsabilité environnementale en ce qui concerne la prévention et la réparation des dommages environnementaux, la directive 2000/60/CE établissant un cadre pour une politique communautaire dans le domaine de l’eau et la directive 2006/12/CE relative aux déchets), la Commission est parvenue à la conclusion que, compte tenu des circonstances particulières, il n’était pas possible de déterminer l’existence d’une violation des dispositions en question.


By giving the Union the capacity to act preventively in the event of a clear threat of a serious breach of the common values, Nice greatly enhanced the operational character of the means already available under the Amsterdam Treaty, which allowed only remedial action after the serious breach had already occurred.

En donnant à l'Union la capacité d'intervenir préventivement en cas de risque clair de violation grave des valeurs communes, le Traité de Nice a rendu beaucoup plus opérationnels les moyens déjà posés par le Traité d'Amsterdam, qui ne permettent qu'une intervention a posteriori à un moment où la violation grave est déjà réalisée.


By giving the Union the capacity to act preventively in the event of a clear threat of a serious breach of the common values, Nice greatly enhanced the operational character of the means already available under the Amsterdam Treaty, which allowed only remedial action after the serious breach had already occurred.

En donnant à l'Union la capacité d'intervenir préventivement en cas de risque clair de violation grave des valeurs communes, le Traité de Nice a rendu beaucoup plus opérationnels les moyens déjà posés par le Traité d'Amsterdam, qui ne permettent qu'une intervention a posteriori à un moment où la violation grave est déjà réalisée.




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'remedial action after' ->

Date index: 2022-08-07
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