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Alcoholic hallucinosis
Analyse work-related written reports
Australian Transaction Reports and Analysis Centre
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conduct analysis of written reports
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Evaluate job-related written reports
Evaluate work-related written reports
FINTRAC Annual Report
Jealousy
MELANI
Message centre
Paranoia
Preliminary analysis report
Prepare stress analysis reports
Produce stress analysis reports
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Provide cost benefit analysis reports
Provide reports on cost benefit analysis
Providing cost benefit analysis reports
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Report collection point
Reporting and Analysis Centre for Information Assurance
Reporting centre
Write reports on stress analysis
Write stress analysis reports

Traduction de «reports analysis centre » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
FINTRAC Annual Report [ Financial Transactions and Reports Analysis Centre Annual Report ]

Rapport annuel de CANAFE


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


prepare stress analysis reports | produce stress analysis reports | write reports on stress analysis | write stress analysis reports

rédiger des rapports d’analyse des contraintes


provide cost benefit analysis report | provide reports on cost benefit analysis | provide cost benefit analysis reports | providing cost benefit analysis reports

fournir des rapports d’analyse coût-bénéfice


Financial Transactions and Reports Analysis Centre of Canada

Centre d'analyse des opérations et déclarations financières du Canada


Reporting and Analysis Centre for Information Assurance [ MELANI ]

Centrale d'enregistrement et d'analyse pour la sûreté de l'information [ MELANI ]


Australian Transaction Reports and Analysis Centre

Australian Transaction Reports and Analysis Centre


conduct analysis of written reports | evaluate work-related written reports | analyse work-related written reports | evaluate job-related written reports

analyser les rapports écrits liés au travail


message centre | report collection point | reporting centre

poste collecteur de rapports


preliminary analysis report

rapport d'analyse préliminaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regulation (EC) No 2729/2000 establishes an analysis databank at the Joint Research Centre (JRC) for the purpose of contributing to the harmonisation of analytical controls throughout the Community and bringing together analysis samples and reports from Member States.

Dans le but de contribuer à l’harmonisation des contrôles analytiques dans l’ensemble de la Communauté, le règlement (CE) no 2729/2000 établit auprès du Centre commun de recherche (CCR) une banque de données analytiques destinée à rassembler les échantillons et les bulletins d’analyse reçus des États membres.


[14] Conte (2014), 'Efficiency of RD Spending at national and regional level', Technical Report, Joint Research Centre, European Commission, presents a comprehensive analysis of the options and methodological approaches to compute scores to measure the efficiency of RD systems. The efficiency scores in Figure 3 are calculated using a statistical technique (Stochastic Frontier Analysis), which computes an efficiency frontier using total RD intensity as input measure and patents per capita as output measure, over the period 2005-2011.

[14] Conte (2014), «Efficiency of RD Spending at national and regional level», rapport technique, Centre commun de recherche, Commission européenne, présente une analyse complète des options et des approches méthodologiques pour le calcul des valeurs permettant de mesurer l'efficience des systèmes de RD. Les indicateurs d'efficience de la figure 3 sont calculés à l'aide d'une technique statistique (Stochastic Frontier Analysis), qui calcule une courbe d'efficience sur la base de l'intensité en ...[+++]


[14] Conte (2014), 'Efficiency of RD Spending at national and regional level', Technical Report, Joint Research Centre, European Commission, presents a comprehensive analysis of the options and methodological approaches to compute scores to measure the efficiency of RD systems. The efficiency scores in Figure 3 are calculated using a statistical technique (Stochastic Frontier Analysis), which computes an efficiency frontier using total RD intensity as input measure and patents per capita as output measure, over the period 2005-2011.

[14] Conte (2014), «Efficiency of RD Spending at national and regional level», rapport technique, Centre commun de recherche, Commission européenne, présente une analyse complète des options et des approches méthodologiques pour le calcul des valeurs permettant de mesurer l'efficience des systèmes de RD. Les indicateurs d'efficience de la figure 3 sont calculés à l'aide d'une technique statistique (Stochastic Frontier Analysis), qui calcule une courbe d'efficience sur la base de l'intensité en ...[+++]


[19] OECD, Fiscal Impact of Migration, in OECD International Migration Outlook 2013, [http ...]

[19] OCDE, L’impact fiscal de l’immigration, dans Perspectives des migrations internationales 2013 de l'OCDE, [http ...]


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The second national/FAB safety KPI for the first reference period shall be the application of the severity classification below based on the Risk Analysis Tool methodology to the reporting of, as a minimum, three categories of occurrences: Separation Minima Infringements, Runway Incursions and ATM-specific occurrences at all Air Traffic Control Centres and at airports.

Le deuxième KPI national/FAB en matière de sécurité pour la première période de référence est l’application de la classification par degré de gravité ci-dessous basée sur la méthode utilisant l’outil d’analyse des risques pour rendre compte, au minimum, de trois catégories d'incidents: non-respect des minimums de séparation, incursions sur piste et incidents spécifiques à l’ATM dans tous les centres de contrôle du trafic aérien et les aéroports.


The second national/FAB safety KPI for the first reference period shall be the application of the severity classification below based on the Risk Analysis Tool methodology to the reporting of, as a minimum, three categories of occurrences: Separation Minima Infringements, Runway Incursions and ATM-specific occurrences at all Air Traffic Control Centres and at airports.

Le deuxième KPI national/FAB en matière de sécurité pour la première période de référence est l’application de la classification par degré de gravité ci-dessous basée sur la méthode utilisant l’outil d’analyse des risques pour rendre compte, au minimum, de trois catégories d'incidents: non-respect des minimums de séparation, incursions sur piste et incidents spécifiques à l’ATM dans tous les centres de contrôle du trafic aérien et les aéroports.


The second national/FAB safety KPI shall be the application of the severity classification of the Risk Analysis Tool to allow harmonised reporting of severity assessment of Separation Minima Infringement, Runway Incursions and ATM Specific Technical Events at all Air Traffic Control Centres and airports with more than 150 000 commercial air transport movements per year within the scope of this Regulation (yes/no value).

Le deuxième KPI national/FAB en matière de sécurité est l’application de la classification par degré de gravité de l’outil d’analyse des risques afin de permettre un compte rendu harmonisé de l’évaluation de la gravité du non-respect des minimums de séparation, des incursions sur piste et des événements techniques spécifiques à l’ATM dans tous les centres de contrôle du trafic aérien et les aéroports comptant plus de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par a ...[+++]


The second national/FAB safety KPI shall be the application of the severity classification of the Risk Analysis Tool to allow harmonised reporting of severity assessment of Separation Minima Infringement, Runway Incursions and ATM Specific Technical Events at all Air Traffic Control Centres and airports with more than 150 000 commercial air transport movements per year within the scope of this Regulation (yes/no value).

Le deuxième KPI national/FAB en matière de sécurité est l’application de la classification par degré de gravité de l’outil d’analyse des risques afin de permettre un compte rendu harmonisé de l’évaluation de la gravité du non-respect des minimums de séparation, des incursions sur piste et des événements techniques spécifiques à l’ATM dans tous les centres de contrôle du trafic aérien et les aéroports comptant plus de 150 000 mouvements de transport aérien commerciaux par a ...[+++]


(10) with reference to the 2002 annual report from the European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction, in particular the supply reduction measures, among which it is a priority for Member States to combat organised drug trafficking through the improvement of database systems and crime analysis techniques, together with increased development of international cooperation.

(10) rappelant le rapport annuel 2002 de l'Observatoire européen des drogues et des toxicomanies, et notamment les mesures visant à la réduction de l'offre, parmi lesquelles la lutte contre le trafic organisé de drogue grâce à de meilleures bases de données et à des techniques améliorées d'analyse de la criminalité, ainsi qu'au renforcement de la coopération internationale, constitue une priorité pour les États membres.


Whereas the second subparagraph of Article 16 (2) of Council Regulation (EEC) No 2048/89 of 19 June 1989 laying down general rules on controls in the wine sector (3), provides that each Member State must forward to the Joint Research Centre, hereinafter called the 'JRC', samples and analysis reports to be determined for the establishment of an analytical databank for wine products;

considérant que l'article 16 paragraphe 2 deuxième alinéa du règlement (CEE) no 2048/89 du Conseil, du 19 juin 1989, portant règles générales relatives aux contrôles dans le secteur viti-vinicole (3) prévoit que chaque État membre adresse au Centre commun de recherche, ci-après dénommé « CCR », les échantillons et les bulletins d'analyse à déterminer pour la constitution d'une banque de données analytiques des produits du secteur viti-vinicole;


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