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Act on behalf of the production company
Back other national representatives
EU Representative on Non Proliferation and Disarmament
EU Special Representative for Human Rights
EUSR for Human Rights
Encourage other countries representatives
Medical representative
Medical service representative
PSR - ethical products
Personal Representative on Human Rights
Pharmaceutical sales representative - ethical products
Promote other countries representatives
Provide legal counsel in courts
Represent artistic company
Represent artistic production
Represent client in court
Represent clients in court
Represent clients in courts
Represent the artistic production
Representative in pharmaceutical products
Support other national representatives

Vertaling van "representing human " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Personal Representative of the Secretary General/High Representative on Human Rights in the area of CFSP | Personal Representative on Human Rights | PR/HR [Abbr.]

représentant personnel du Secrétaire général/Haut Représentant pour les droits de l'homme dans le domaine de la PESC | représentant personnel du SG/HR pour les droits de l'homme dans le domaine de la PESC


EU Special Representative for Human Rights | European Union Special Representative for Human Rights | EUSR for Human Rights

représentant spécial de l'UE pour les droits de l'homme | représentant spécial de l'Union européenne pour les droits de l'homme | RSUE pour les droits de l'homme


EU Representative on Non Proliferation and Disarmament | Personal Representative of the High Representative on non-proliferation of Weapons of Mass Destruction | Secretary General/High Representative’s Personal Representative for non-proliferation of weapons of mass destruction

représentant de l'UE pour la non-prolifération et le désarmement | Représentant personnel du Secrétaire général/Haut Représentant pour la Politique étrangère et de sécurité commune - Non-prolifération des armes de destruction massive | Représentant personnel pour la non-prolifération des armes de destruction massive


encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives

aider d'autres représentants nationaux


Human Rights Coordination Centre of the Office of the High Representative

Centre de coordination des droits de l'homme du Bureau du Haut-Représentant


Air Force Support Capability, Human Resources, Finance and Reserves Representative

Capacité de soutien de la Force aérienne - Représentant des ressources humaines, des finances et de la Réserve


Committee of Permanent Representatives to the United Nations Centre for Human Settlements

Comité des représentants permanents auprès du Centre des Nations Unies pour les établissements humains


pharmaceutical sales representative - ethical products | PSR - ethical products | representative in pharmaceutical products | medical service representative | medical representative

représentant pharmaceutique | représentante pharmaceutique | représentant médical | représentante médicale | délégué médical | déléguée médicale | visiteur pharmaceutique | visiteuse pharmaceutique | visiteur médical | visiteuse médicale


provide legal counsel in courts | represent clients in court | represent client in court | represent clients in courts

représenter des clients en justice


represent artistic company | represent the artistic production | act on behalf of the production company | represent artistic production

représenter une production artistique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(6) The accounting rules should accurately represent human-induced changes in emissions and removals.

(6) Les règles comptables devraient représenter de manière précise les variations des émissions et des absorptions qui sont dues aux activités humaines.


11. Welcomes the adoption of human rights country strategies for individual countries to implement policies in the most appropriate and effective way; recognises the key role played by the local EU delegations in developing and following up on the country strategies tailored for the specific circumstances, but stresses the coordinating responsibility of the EEAS in ensuring the coherent application of EU human rights policy priorities set out in the human rights strategic framework and in the EU Guidelines; stresses the importance of completing the network of focal points on human rights and democracy in EU Delegations and CSDP missions and operations; urges the VP/HR and the EEAS and the Member States to adopt as best practice the metho ...[+++]

11. se félicite de l'adoption de stratégies nationales en faveur des droits de l'homme afin que les pays puissent mettre en œuvre les politiques de l'Union de la manière la plus adéquate et efficace possible; reconnaît le rôle clé joué par les délégations locales de l'Union dans l'élaboration et le suivi des stratégies nationales adaptées à des conditions spécifiques, mais souligne la responsabilité de coordination du SEAE pour veiller à l'application cohérente des priorités de la politique de l'Union en matière de droits de l'homme telles que fixées dans le cadre stratégique en faveur des droits de l'homme et dans les lignes directrices de l'Union; souligne qu'il importe de compléter le réseau de points de contact relatifs aux droits de ...[+++]


11. Welcomes the adoption of human rights country strategies for individual countries to implement policies in the most appropriate and effective way; recognises the key role played by the local EU delegations in developing and following up on the country strategies tailored for the specific circumstances, but stresses the coordinating responsibility of the EEAS in ensuring the coherent application of EU human rights policy priorities set out in the human rights strategic framework and in the EU Guidelines; stresses the importance of completing the network of focal points on human rights and democracy in EU Delegations and CSDP missions and operations; urges the VP/HR and the EEAS and the Member States to adopt as best practice the metho ...[+++]

11. se félicite de l'adoption de stratégies nationales en faveur des droits de l'homme afin que les pays puissent mettre en œuvre les politiques de l'Union de la manière la plus adéquate et efficace possible; reconnaît le rôle clé joué par les délégations locales de l'Union dans l'élaboration et le suivi des stratégies nationales adaptées à des conditions spécifiques, mais souligne la responsabilité de coordination du SEAE pour veiller à l'application cohérente des priorités de la politique de l'Union en matière de droits de l'homme telles que fixées dans le cadre stratégique en faveur des droits de l'homme et dans les lignes directrices de l'Union; souligne qu'il importe de compléter le réseau de points de contact relatifs aux droits de ...[+++]


B.25.060 (1) Where the manufacturer of a human milk substitute or of a food that is represented as containing a human milk substitute is requested in writing by the Director to submit on or before a specified day evidence with respect to the human milk substitute, the manufacturer shall make no further sales of that human milk substitute or food that is represented as containing human milk substitute after that day unless he has submitted the evidence requested.

B.25.060 (1) Lorsque le Directeur demande par écrit au fabricant de succédané de lait humain ou d’aliment présenté comme contenant ce succédané de fournir dans un délai précis des preuves concernant le succédané de lait humain, le fabricant, s’il n’a pas répondu à la demande dans le délai fixé, doit cesser, après l’expiration du délai, de vendre ce succédané ou cet aliment.


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(5) The label of or advertisement for a formulated liquid diet, a human milk substitute, a food represented as containing a human milk substitute, a meal replacement, a nutritional supplement or a food represented for use in a very low energy diet shall not contain a nutrition facts table or the phrase “nutrition facts”, “valeur nutritive” or “valeurs nutritives”.

(5) L’étiquette ou l’annonce d’une préparation pour régime liquide, d’un succédané de lait humain ou d’un aliment présenté comme contenant un succédané de lait humain, d’un substitut de repas, d’un supplément nutritif ou d’un aliment présenté comme étant conçu pour un régime à très faible teneur en énergie ne peut comporter un tableau de la valeur nutritive ou les expressions « valeur nutritive », « valeurs nutritives » ou « nutrition facts ».


(4) Subsection (1) does not apply to a formulated liquid diet, a human milk substitute, a food represented as containing a human milk substitute, a meal replacement, a nutritional supplement or a food represented for use in a very low energy diet.

(4) Le paragraphe (1) ne s’applique pas à une préparation pour régime liquide, à un succédané de lait humain ou à un aliment présenté comme contenant un succédané de lait humain, à un substitut de repas, à un supplément nutritif ou à un aliment présenté comme étant conçu pour un régime à très faible teneur en énergie.


Another positive point in this document is that it contains interesting suggestions for developing the idea of reinvesting work with its function of representing humanity’s right to progress, rather than being merely a means of survival.

Ce document contient un autre point positif, en ce sens qu’il formule des suggestions intéressantes pour développer l’idée de rendre au travail sa fonction de représentation du droit de l’humanité à progresser, et non pas d’être un simple moyen de subsistance.


On a proposal by Catherine Ashton, EU High Representative for Foreign Affairs and Security Policy/Vice President of the European Commission, the Council today appointed Stavros Lambrinidis as EU Special Representative (EUSR) for Human Rights.

Sur proposition de Mme Catherine Ashton, Haute Représentante de l'UE pour les affaires étrangères et la politique de sécurité et vice-présidente de la Commission européenne, le Conseil a nommé ce jour M. Stavros Lambridinis au poste de Représentant spécial de l'UE (RSUE) pour les droits de l'homme.


We should also not forget that workers represent human capital for a company.

Il convient également de ne pas oublier que les travailleurs constituent le «capital humain» d’une entreprise.


This week, representatives of the Invisible Popular Struggles Tour in Colombia brought their witness testimony to Canada and to parliament, putting a tragic human face on this horrific situation, including the following: the number of human rights defenders, trade unionists, journalists and other representatives of civil society targeted for assassinations and disappearance is increasing; most of the victims of the political violence are unarmed black, indigenous, Campesino, women, labour and other popular leaders and civilians; and worst of all, there is total impunity for political violence.

Cette semaine, des représentants de la Lutte populaire invisible en Colombie ont fait entendre leur témoignage au Canada et au Parlement, ce qui a permis de mettre un visage humain sur cette situation horrible, en évoquant notamment les faits suivants: le nombre des défenseurs des droits de la personne, des syndicalistes, des journalistes et d'autres représentants de la société civile assassinés et disparus augmente; la plupart des victimes de violence politique sont des civils sans armes: des noirs, des indigènes, des paysans, des femmes, des travailleurs et d'autres leaders ou civils populaires. Le pire, c'est que la violence politique s'exerce en toute impunité.


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