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ARQ
Automatic repeat request
Automatic request for repetition
Automatic request repeat system
Call request signal
Cancellation request signal
Clear request signal
ERFP
ERFQ
Electronic request for proposal
Electronic request for quotation
Electronic request for quote
Energy-request signal
Error-detecting-and feedback system
Handle a request for new product items
Handle requests for new product items
Handling requests for new product items
Identification and energy-request signal
On-line request for proposal
On-line request for quotation
On-line request for quote
RRS
Request signal
Retransmission request signal
Work on requests for new product items

Traduction de «request signal » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
energy-request signal | identification and energy-request signal

scification des besoins en énergie










retransmission request signal | RRS [Abbr.]

signal de demande de retransmission


cancellation request signal

signal de demande d'annulation


handle a request for new product items | work on requests for new product items | handle requests for new product items | handling requests for new product items

rer les demandes de nouveaux produits


on-line request for quote | electronic request for quote | eRFQ | on-line request for quotation | electronic request for quotation | on-line request for proposal | electronic request for proposal | eRFP

appel d'offres en ligne | appel d'offres électronique | demande de prix en ligne


automatic request for repetition | ARQ | automatic request repeat system | automatic repeat request | error-detecting-and feedback system

système détecteur d'erreurs avec demande de répétition | RQ automatique | demande automatique de répétition
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
a common information-exchange platform, providing the Agency and national safety authorities with information about requests for approvals by the Agency in accordance with Article 19 of Directive (EU) 2016/797 and applications for authorisations of trackside control-command and signalling subsystems involving European Train Control System (ETCS) and/or Global System for Mobile Communications – Railway (GSM-R) equipment, the stages of these procedures and their outcome, and, where applicable, the requests and decisions of the Board of ...[+++]

une plateforme commune d'échange d'informations fournissant à l'Agence et aux autorités nationales de sécurité des informations sur les demandes d'approbation par l'Agence conformément à l'article 19 de la directive (UE) 2016/797 et les demandes d'autorisation de sous-systèmes contrôle-commande et signalisation au sol faisant intervenir l'équipement du système européen de contrôle des trains (ETCS) et/ou l'équipement du système global de communication mobile — Rail (GSM-R), l'état d'avancement de ces procédures et leur issue et, le cas échéant, sur les demandes et décisions de la chambre de recours.


If any instructions received by radio from any sources conflict with those given by the intercepting aircraft by visual signals, the intercepted aircraft shall request immediate clarification while continuing to comply with the visual instructions given by the intercepting aircraft.

Si des instructions reçues par radio et émanant d’une source quelconque sont contraires à celles qui ont été données par l’aéronef intercepteur au moyen de signaux visuels, l’aéronef intercepté demandera immédiatement des éclaircissements, tout en continuant de se conformer aux instructions visuelles données par l’aéronef intercepteur.


4.1.10. In the case of a failure in the electric control transmission of a towed vehicle, electrically connected via an electric control line only, according to point 2.1.4.1.3 of Annex I, braking of the towed vehicle shall be ensured according to point 2.2.1.17.3.1 of Annex I. This shall be the case whenever the towed vehicle provides the ‘supply line braking requestsignal via the data communication part of the electric control line or in the event of the continuous absence of this data communication.

4.1.10. en cas de défaillance de la transmission de commande électrique d'un véhicule tracté, raccordé au moyen d'une ligne de commande électrique seulement, conformément au point 2.1.4.1.3 de l'annexe I, le freinage du véhicule tracté doit être assuré conformément au point 2.2.1.17.3.1 de l'annexe I. Il doit en être ainsi chaque fois que le véhicule tracté émet le signal de «demande de freinage par la ligne d'alimentation» par l'intermédiaire de la voie communication de données sur la ligne de commande électrique ou en cas d'absence prolongée de communication de données.


For towed vehicles, electrically connected via an electric control line only, according to point 2.1.4.1.3 of Annex I, and fulfilling 2.2.1.17.3.2 of Annex I with the performance prescribed in point 3.2.3 of Annex II, it is sufficient that the provisions of point 4.1.10 are invoked, when a braking performance of at least 30 % of the prescribed performance for the service braking system of the towed vehicle can no longer be ensured, by either providing the ‘supply line braking requestsignal via the data communication part of the electric control line or by the continuous absence of this data com ...[+++]

Pour les véhicules tractés raccordés au moyen d'une ligne de commande électrique seulement, conformément au point 2.1.4.1.3 de l'annexe I, et satisfaisant aux prescriptions du point 2.2.1.17.3.2 de l'annexe I avec l'efficacité prescrite au point 3.2.3 de l'annexe II, il suffit de se fonder sur les dispositions du point 4.1.10 lorsqu'au moins 30 % de l'efficacité prescrite du système de freinage de service du véhicule tracté ne peut plus être assurée, en émettant le signal de «demande de freinage par la ligne d'alimentation» par l'intermédiaire de la voie de communication de données sur la ligne de commande électrique ou en cas d'absence ...[+++]


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At the request of the applicant the Notified Body shall carry an ‘EC’ verification of a Control-Command and Signalling On-board or Track-side Subsystem in accordance with Annex VI to the Railway Interoperability Directive.

À la requête du demandeur, l’organisme notifié réalise la vérification CE d’un sous-système de contrôle-commande et de signalisation «bord» ou «sol» conformément à l’annexe VI de la directive sur l’interopérabilité ferroviaire.


6.6.3. On a request from a diagnostic tool, the diagnostic signals for the vehicle operating on petrol shall be transmitted on one source address and the diagnostic signals for the vehicle operating on gas shall be transmitted on another source address.

6.6.3. À la mise en oeuvre d'un outil de diagnostic, les signaux de diagnostic pour le véhicule fonctionnant à l'essence sont transmis à une adresse source et les signaux de diagnostic pour le véhicule fonctionnant au gaz sont transmis à une autre adresse source.


On a request from a diagnostic tool, the diagnostic signals for the vehicle operating on petrol shall be transmitted on one source address and the diagnostic signals for the vehicle operating on gas shall be transmitted on another source address.

À la mise en oeuvre d'un outil de diagnostic, les signaux de diagnostic pour le véhicule fonctionnant à l'essence sont transmis à une adresse source et les signaux de diagnostic pour le véhicule fonctionnant au gaz sont transmis à une autre adresse source.


3.4. Where EC component type approval is requested for a type of lighting and light-signalling device comprising a parking lamp and other lamps, a single EC component type-approval number may be assigned provided that the parking lamp complies with the requirements of this Directive and that each of the other lamps forming part of the lighting and light-signalling device for which EC component type approval is requested complies with the separate Directive applying to it.

3.4. Lorsque la réception CE est demandée pour un type de dispositif d'éclairage et de signalisation lumineuse comprenant un feu-brouillard arrière ainsi que d'autres feux, un numéro de réception CE unique peut être attribué, à condition que le feu-brouillard arrière réponde aux prescriptions de la présente directive et que chacun des autres feux faisant partie du dispositif d'éclairage et de signalisation lumineuse pour lequel la réception CE est demandée soit conforme aux dispositions de la directive particulière qui lui est applicable.


3.4. Where EC component type approval is requested for a type of lighting and light-signalling device comprising a front fog lamp and other lamps, a single EC component type-approval number may be assigned provided that the front fog lamp complies with the requirements of this Directive and that each of the other lamps forming part of the lighting and light-signalling device for which EC component type approval is requested complies with the separate Directive applying to it.

3.4. Lorsque la réception CE est demandée pour un type de dispositif d'éclairage et de signalisation lumineuse comprenant un feu-brouillard avant ainsi que d'autres feux, un numéro de réception CE unique peut être attribué, à condition que le feu-brouillard avant réponde aux prescriptions de la présente directive et que chacun des autres feux faisant partie du dispositif d'éclairage et de signalisation lumineuse pour lequel la réception CE est demandée soit conforme aux dispositions de la directive particulière qui lui est applicable.


3.3. Where EEC component type-approval is requested for a type of lighting and light-signalling device comprising a front fog lamp and other lamps, a single EEC component type-approval mark may be issued provided that the front fog lamp complies with the requirements of this Directive and each of the other lamps forming part of the type of lighting and light-signalling device for which EEC type-approval is requested, complies with the specific Directive applying to it.

3.3. Lorsque l'homologation CEE est demandée pour un type de dispositif d'éclairage et de signalisation lumineuse comprenant un feu-brouillard avant et d'autres feux, une marque d'homologation CEE unique peut être accordée à condition que le feu-brouillard avant corresponde aux prescriptions de la présente directive et que chacun des autres feux faisant partie du type de dispositif d'éclairage et de signalisation lumineuse pour lequel l'homologation CEE est demandée corresponde à la directive particulière qui lui est applicable.


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