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4.7
Community initiative
Council of Europe Resettlement Fund
EU Resettlement Framework
EU initiative
European Union initiative
Farm resettlement
Farm resettlement scheme
Initiative of the European Union
Land resettlement scheme
Population relocation
Population resettlement
Power of initiative
Re-establishment allowance
Reestablishment allowance
Relocation of people
Relocation of persons
Resettlement
Resettlement allowance
Resettlement grant
Resettlement of people
Resettlement of persons
Resettlement policy
Resettling
Right of initiative
Union Resettlement Framework

Vertaling van "resettlement initiatives " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
resettlement of persons [4.7] [ population relocation | population resettlement | relocation of people | relocation of persons | resettlement of people | [http ...]

réinstallation de personnes [4.7] [ réinstallation de populations | relocalisation de personnes | relocalisation de populations ]


EU Resettlement Framework | Union Resettlement and Humanitarian Admission Framework | Union Resettlement Framework

cadre de l'Union pour la réinstallation | cadre de l'Union pour la réinstallation et l'admission humanitaire


Resettling Cities: Canadian Residential Intensification Initiatives

Le repeuplement des villes : initiatives canadiennes de densification résidentielle


farm resettlement scheme | land resettlement scheme

programme de réinstallation


farm resettlement | resettling

réinstallation | transplantation


reestablishment allowance [ re-establishment allowance | resettlement allowance | resettlement grant ]

allocation de réinstallation [ indemnité de réinstallation ]


Council of Europe Resettlement Fund [ Resettlement Fund for National Refugees and Over-Population in Europe ]

Fonds de développement social du Conseil de l'Europe [ Fonds de réétablissement du Conseil de l'Europe ]


A rare mitochondrial disease due to a defect in mitochondrial protein synthesis with a variable phenotype that includes onset in infancy or early childhood of failure to thrive and psychomotor regression (after initial normal development), as well as

déficit combiné de la phosphorylation oxydative type 7


EU initiative [ Community initiative | European Union initiative | initiative of the European Union ]

initiative de l'UE [ initiative communautaire | initiative de l'Union européenne ]


power of initiative [ right of initiative ]

pouvoir d'initiative [ droit d'initiative ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
70. Calls for a real and ambitious EU-wide refugees resettlement programme which ensures the quality and effectiveness of resettlement, containing specific guidelines on a new model of priority-setting, incentives to attract more Member States to resettle refugees, consistency of resettlement with other EU asylum policies, and standards of reception conditions and follow-up measures to be taken in each resettlement initiative;

70. plaide en faveur d'un programme effectif et ambitieux de réinstallation des réfugiés qui assure la qualité et l'efficacité de la réinstallation, assorti d'orientations spécifiques pour la définition d'un nouveau modèle d'établissement des priorités et d'incitations propres à encourager davantage les États membres à réinstaller les réfugiés, d'une harmonisation de la réinstallation avec les autres politiques de l'Union en matière d'asile, ainsi que de normes applicables aux conditions d'accueil et de mesures de suivi à prendre lors de chaque initiative de réinstallation;


Stresses the need to establish a structured cooperation framework through measures to gather expertise and enable information collecting and sharing; stresses also that an effective EU Resettlement Programme must provide the Member States (those already participating in the programme and those that wish to participate) with access to human resources, expert advice and shared information that may be useful in any phase of the resettlement initiative; recognises that all those involved in resettlement, and especially resettled refugees, are a valuable source of information for the evaluation of resettlement initiatives;

souligne la nécessité d'établir un cadre structuré de coopération conjuguant expertise et facilitation tant de la collecte que du partage des informations; souligne également qu'un véritable programme de réinstallation de l'Union européenne doit fournir aux États membres (ceux d'entre eux qui participent déjà au programme et ceux qui souhaitent y participer) un accès à des ressources humaines, à des conseils d'experts et à un partage d'informations qui peuvent être utiles à n'importe quelle phase de l'initiative de réinstallation; reconnaît que toutes les parties impliquées dans la réinstallation et notamment les réfugiés réinstallés c ...[+++]


14. Stresses the need to establish a structured cooperation framework through measures to gather expertise and enable information collecting and sharing; stresses also that an effective EU Resettlement Programme must provide the Member States (those already participating in the programme and those that wish to participate) with access to human resources, expert advice and shared information that may be useful in any phase of the resettlement initiative; recognises that all those involved in resettlement, and especially resettled refugees, are a valuable source of information for the evaluation of resettlement initiatives;

14. souligne la nécessité d'établir un cadre structuré de coopération conjuguant expertise et facilitation tant de la collecte que du partage des informations; souligne également qu'un véritable programme de réinstallation de l'Union européenne doit fournir aux États membres (ceux d'entre eux qui participent déjà au programme et ceux qui souhaitent y participer) un accès à des ressources humaines, à des conseils d'experts et à un partage d'informations qui peuvent être utiles à n'importe quelle phase de l'initiative de réinstallation; reconnaît que toutes les parties impliquées dans la réinstallation et notamment les réfugiés réinstall ...[+++]


14. Stresses the need to establish a structured cooperation framework through measures to gather expertise and enable information collecting and sharing; stresses also that an effective EU Resettlement Programme must provide the Member States (those already participating in the programme and those that wish to participate) with access to human resources, expert advice and shared information that may be useful in any phase of the resettlement initiative; recognises that all those involved in resettlement, and especially resettled refugees, are a valuable source of information for the evaluation of resettlement initiatives;

14. souligne la nécessité d'établir un cadre structuré de coopération conjuguant expertise et facilitation tant de la collecte que du partage des informations; souligne également qu'un véritable programme de réinstallation de l'Union européenne doit fournir aux États membres (ceux d'entre eux qui participent déjà au programme et ceux qui souhaitent y participer) un accès à des ressources humaines, à des conseils d'experts et à un partage d'informations qui peuvent être utiles à n'importe quelle phase de l'initiative de réinstallation; reconnaît que toutes les parties impliquées dans la réinstallation et notamment les réfugiés réinstall ...[+++]


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14. Stresses the need to establish a structured cooperation framework through measures to gather expertise and enable information collecting and sharing; stresses also that an effective EU Resettlement Programme must provide the Member States (those already participating in the programme and those that wish to participate) with access to human resources, expert advice and shared information that may be useful in any phase of the resettlement initiative; recognises that all those involved in resettlement, and especially resettled refugees, are a valuable source of information for the evaluation of resettlement initiatives;

14. souligne la nécessité d'établir un cadre structuré de coopération conjuguant expertise et facilitation tant de la collecte que du partage des informations; souligne également qu'un véritable programme de réinstallation de l'Union européenne doit fournir aux États membres (ceux d'entre eux qui participent déjà au programme et ceux qui souhaitent y participer) un accès à des ressources humaines, à des conseils d'experts et à un partage d'informations qui peuvent être utiles à n'importe quelle phase de l'initiative de réinstallation; reconnaît que toutes les parties impliquées dans la réinstallation et notamment les réfugiés réinstall ...[+++]


Calls for a more ambitious programme which ensures the quality and effectiveness of the resettlement, containing specific guidelines on a new model of priority-setting, incentives to attract more Member States to resettle refugees, consistency of resettlement with other EU asylum policies and standards of reception conditions and follow-up measures to be taken in each resettlement initiative;

plaide en faveur d'un programme plus ambitieux, qui, en intégrant des orientations spécifiques qui redéfinissent les priorités, assure la qualité et l'efficacité de la réinstallation; prône des incitations propres à encourager davantage les États membres à réinstaller les réfugiés et recommande l'harmonisation des politiques de réinstallation et d'asile de l'Union, des normes applicables aux conditions d'accueil et des mesures de suivi qui doivent être adoptées dans le cadre de chaque initiative de réinstallation;


Insists also that the Resettlement Unit could play an important role in the monitoring and evaluation of the effectiveness and quality of the Resettlement Programme at EU level by issuing annual reports on all the activities, based on information gathered by the institutions/authorities involved in the resettlement initiatives in the Member States;

insiste également pour que le service de réinstallation puisse jouer un rôle important dans le suivi et l'évaluation de l'efficacité et de la qualité du programme de réinstallation au niveau de l'Union européenne, en publiant des rapports annuels couvrant l'ensemble de ses activités sur la base des informations recueillies par les institutions/autorités impliquées dans les initiatives nationales de réinstallation;


6. Calls for a more ambitious programme which ensures the quality and effectiveness of the resettlement, containing specific guidelines on a new model of priority-setting, incentives to attract more Member States to resettle refugees, consistency of resettlement with other EU asylum policies and standards of reception conditions and follow-up measures to be taken in each resettlement initiative;

6. plaide en faveur d'un programme plus ambitieux, qui, en intégrant des orientations spécifiques qui redéfinissent les priorités, assure la qualité et l'efficacité de la réinstallation; prône des incitations propres à encourager davantage les États membres à réinstaller les réfugiés et recommande l'harmonisation des politiques de réinstallation et d'asile de l'Union, des normes applicables aux conditions d'accueil et des mesures de suivi qui doivent être adoptées dans le cadre de chaque initiative de réinstallation;


whereas cooperation with third countries which have already carried out several programmes of resettlement should be fostered, in order to benefit, through exchange of best practices, from their experience of reception and integration measures and the general quality of resettlement initiatives,

considérant que la coopération avec les pays tiers qui ont déjà réalisé plusieurs programmes de réinstallation doit être encouragée afin de bénéficier de leur expérience par l'échange de meilleures pratiques en termes de mesures d'accueil et d'intégration et de qualité générale des initiatives de réinstallation,


Underlines once again the role of the EASO as an entity which could raise awareness of certain shortcomings in the resettlement initiatives, assisting the Member States in finding specific solutions, and encourage better practices if provided with a permanent Resettlement Unit;

souligne, une fois encore, le rôle que peut jouer l'EASO en s'affirmant comme une entité qui favorise la prise de conscience de certaines lacunes dans les initiatives de réinstallation, qui aide les États membres à trouver des solutions spécifiques, et qui encourage l'utilisation des meilleures pratiques, à la condition que cet organisme se voit doter d'un service permanent chargé de la réinstallation;


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