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Bioversity International
Grosvenor International Holdings Limited
Holdings
IBPGR
ICWRS
IPGRI
ITPGRFA
International Board for Plant Genetic Resources
International Commission on Water Resources Systems
International Plant Genetic Resources Institute
International Seed Treaty
International Union for Conservation of Nature
International holding company
International holding structure
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Library holdings
Library resources
Resources and Internal Services Directorate
UICN
World Conservation Union

Vertaling van "resources international holdings " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


international holding structure

structure de holding internationale


Grosvenor International Holdings Limited

Grosvenor International Holdings Limited


Bioversity International | International Board for Plant Genetic Resources | International Plant Genetic Resources Institute | IBPGR [Abbr.] | IPGRI [Abbr.]

Conseil international des ressources phytogénétiques | CIRPG [Abbr.]


library collection [ library holdings | library resources | holdings ]

ressources documentaires [ fonds documentaire | fonds de bibliothèque ]


IAHS International Commission on Water Resources Systems [ ICWRS | International Commission on Water Resources Systems ]

IAHS International Commission on Water Resource Systems [ ICWRS | International Commission on Water Resources Systems ]


International Treaty on Plant Genetic Resources for Food and Agriculture | International Seed Treaty [ ITPGRFA ]

Traité international du 3 novembre 2001 sur les ressources phytogénétiques pour l'alimentation et l'agriculture | Traité sur les semences


International Union for Conservation of Nature (1) | World Conservation Union (2) | International Union for the Conservation of Nature and Natural Resources (3) [ UICN ]

Union internationale pour la conservation de la nature (1) | Union internationale pour la conservation de la nature et de ses ressources (2) [ UICN ]


Resources and Internal Services Directorate

Unité de direction Ressources et services internes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
International sectoral agreements for energy intensive industries hold out a significant potential to set global benchmarks for energy and resource efficiency and foster technologies that are meeting these benchmarks.

Les accords sectoriels internationaux applicables aux industries à haute intensité énergétique ont un potentiel significatif en vue d'établir les références mondiales en matière d'efficacité énergétique et des ressources et de promouvoir les technologies qui sont conformes à ces références.


In Addis, the international community acknowledged that for development efforts to take hold, Official development Assistance (ODA) would have to be complemented by changes in countries practices (i.a. domestic resource mobilisation) and global practices (also in order to generate investments and to promote affordable and stable access to credit).

À Addis-Abeba, la communauté internationale a reconnu que la réussite de l'action en faveur du développement dépendait non seulement de l’aide publique au développement (APD), mais aussi d'une évolution des pratiques dans les pays (notamment la mobilisation des ressources nationales) et à l'échelle de la planète (afin également de générer des investissements et de promouvoir un accès stable et abordable au crédit).


45. Is concerned at the resurgence of violence in Jonglei state in South Sudan, which is jeopardising the progress made on re-establishing peace and security in the region; supports the investigation requested by UNMISS, and calls for those responsible for the violence to be punished; calls on the Government of South Sudan to: (i) take the necessary steps to strengthen its international and national human rights framework, including by reconfirming its obligations under the international human rights treaties to which Sudan was party at the time of South Sudan’s independence, while withdrawing any reservations to them, and becoming par ...[+++]

45. s'inquiète de la résurgence des violences dans l'État de Jonglei au Soudan du Sud, violences qui menacent les avancées réalisées dans le rétablissement de la paix et de la sécurité dans la région; soutient l'enquête demandée par la Minuss et réclame des sanctions contre les auteurs de violences; invite le gouvernement du Soudan du Sud: i) à prendre les mesures nécessaires pour renforcer son cadre national et international en matière de droits de l'homme, notamment en confirmant à nouveau ses obligations au titre des traités inte ...[+++]


25. Emphasises the need to ensure greater responsibility and accountability on the part of the fishing industry in order to achieve the sustainable use of marine resources; considers that improving transparency in all aspects of the fishing industry and its activities, including agreeing on international criteria to establish the real beneficial owners of vessels and the fishing rights they hold, and conditions for their publicati ...[+++]

25. insiste sur la nécessité de garantir une responsabilité et une transparence accrues de la part de l'industrie de la pêche aux fins d'une utilisation durable des ressources marines; estime qu'il est crucial de renforcer la transparence dans tous les aspects de l'industrie de la pêche et activités connexes, à travers notamment l'adoption de critères internationaux établissant en permanence et en ligne la propriété effective des navires ainsi que les autorisations ou les permis dont ces derniers disposent pour leurs activités maritimes, et les conditions de leur publication, ainsi que la surveillance des navires de pêche dans ...[+++]


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28. Holds the view that informal networks, such as Solvit and the European Consumer Centres Network (ECC-Net), are an important complement to the formal and legal tools available to citizens and enterprises; welcomes the initiative to establish the Internal Market information network (IMI - Internal Market Information system); calls on the Commission to increase its staff resources and improve its information strategy so that the public and businesse ...[+++]

28. estime que les réseaux informels, tels que Solvit et le réseau des Centres européens des consommateurs (réseau CEC), constituent un complément important aux instruments formels et juridiques qui sont à la disposition des citoyens et des entreprises; se félicite de l'initiative visant à établir le réseau d'information du marché intérieur (IMI-Internal Market Information System); invite instamment la Commission à augmenter ses ressources en personnel et à améliorer sa stratégie de l'information pour que les citoyens et les entrepr ...[+++]


28. Holds the view that informal networks, such as Solvit and the European Consumer Centres Network (ECC-Net), are an important complement to the formal and legal tools available to citizens and enterprises; welcomes the initiative to establish the Internal Market information network (IMI - Internal Market Information system); calls on the Commission to increase its staff resources and improve its information strategy so that the public and businesse ...[+++]

28. estime que les réseaux informels, tels que Solvit et le réseau des Centres européens des consommateurs (réseau CEC), constituent un complément important aux instruments formels et juridiques qui sont à la disposition des citoyens et des entreprises; se félicite de l'initiative visant à établir le réseau d'information du marché intérieur (système d'information du marché intérieur ou IMI); invite instamment la Commission à augmenter ses ressources en personnel et à améliorer sa stratégie de l'information pour que les citoyens et l ...[+++]


International sectoral agreements for energy intensive industries hold out a significant potential to set global benchmarks for energy and resource efficiency and foster technologies that are meeting these benchmarks.

Les accords sectoriels internationaux applicables aux industries à haute intensité énergétique ont un potentiel significatif en vue d'établir les références mondiales en matière d'efficacité énergétique et des ressources et de promouvoir les technologies qui sont conformes à ces références.


38. Welcomes deliberations on continuing the Petersberg Process beyond the elections and the international community's related plans to hold a further Afghanistan conference during 2004; is convinced that the processes of peacekeeping and economic reconstruction, which have so far run in parallel, must be more closely coordinated; calls accordingly for the conclusion of a multiannual framework programme to safeguard the international community's commitment to security, democratisation and reconstruction in Afghanistan; considers it essential to draw up a practical programm ...[+++]

38. se félicite des réflexions portant sur la poursuite du processus de Petersberg après les élections, ainsi que des plans que forme à cet égard la communauté internationale, qui compte organiser courant 2004 une nouvelle conférence sur l'Afghanistan; est convaincu qu'il convient de coordonner plus étroitement les processus de pacification et de reconstruction économique qui ont été menés jusqu'ici parallèlement; demande en l'occurrence la conclusion d'un programme-cadre pluriannuel pour garantir l'engagement de la communauté internationale en faveur de la sécurité, de la démocratisation et de la reconstruction en Afghanistan; juge à ...[+++]


- Need for Community financial assistance, with particular regard for the principle of subsidiarity. In accordance with the exclusive competence it holds in fisheries policy matters, the Community is responsible for dealings with non-Community countries and for maintaining a presence within international organisations, in order to defend the interests of the Community fleet and manifest its commitment to the conservation of resources.

- Nécessité de l'intervention budgétaire communautaire, au regard en particulier du principe de subsidiarité: La Communauté, au titre de sa compétence exclusive dans le domaine de la pêche doit exercer cette compétence externe et être présente au sein de ces organisations, de manière à défendre les intérêts de la flotte communautaire ainsi qu'à marquer son attachement à la préservation des ressources.


Bearing in mind this advice and with the conviction that duplicating similar activities can bind unnecessary resources and therefore even be counterproductive, the Commission holds the view that, at this stage of policy development, mainly those measures should be strengthened and supported at EU level, which are not already substantively covered, or not with the same degree of mandatory character as EU instruments, by international organisations ...[+++]

Soucieuse de se conformer à cette recommandation et convaincue du fait que le chevauchement d'activités peut mobiliser inutilement des ressources, voire se révéler contre-productif, la Commission considère qu'au stade actuel de l'évolution politique, il convient principalement de renforcer et de soutenir au niveau de l'UE les mesures qui ne sont pas déjà amplement couvertes, ou ne le sont pas avec un degré de coercition équivalent à celui des instruments de l'UE, par les organisations internationales.




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Date index: 2022-06-11
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