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Align business development efforts
Align effort towards business development
Align efforts towards business development
Aligning efforts towards business development
Business Development Bank of Canada Act
Business developer
Business developers
Business development
Business development director
Business development executive
Business development manager
Business development strategist
Business with a social conscience
Deputy Minister's Committee on IBD
Deputy Ministerial Committee on IBD
Director of new business
Enterprise development
Federal Business Development Bank Act
IBD DMC
IBDA
ICT business development manager
ICT commercial development manager
IT business development manager
IT commercial development manager
International Business Development Program
Socially responsible business conduct
Socially responsible business practice

Traduction de «responsible business development » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
align effort towards business development | aligning efforts towards business development | align business development efforts | align efforts towards business development

faire converger les efforts en faveur du développement d’une entreprise


business development executive | business development strategist | business developer | business developers

responsable de la prospection | responsable du marketing opérationnel


Business Development Bank of Canada Act [ An Act to continue the Federal Business Development Bank under the name Business Development Bank of Canada | Federal Business Development Bank Act | An Act to incorporate the Federal Business Development Bank ]

Loi sur la Banque de développement du Canada [ Loi visant à maintenir la Banque fédérale de développement sous la dénomination de Banque de développement du Canada | Loi sur la Banque fédérale de développement | Loi établissant la Banque fédérale de développement ]


Canada-Atlantic Provinces Agreement on International Business Development [ IBDA | Canada/Atlantic Provinces International Business Development Agreement | Canada/Atlantic Provinces COOPERATION Agreement on International Business Development | International Business Development Program ]

Entente Canada-provinces de l'Atlantique sur la promotion du commerce extérieur [ EPCE | Entente de COOPÉRATION Canada-provinces de l'Atlantique sur la promotion du commerce extérieur | Programme de promotion du commerce extérieur ]


ICT commercial development manager | IT commercial development manager | ICT business development manager | IT business development manager

directeur du développement de l'activité informatique | directrice du développement de l'activité informatique | responsable du développement de l'activité technologies de l'information et de la communication | responsable informatique du développement commercial


business with a social conscience | socially responsible business conduct | socially responsible business practice

entrepreneuriat responsable


Deputy Ministerial Committee for International Business Development [ IBD DMC | Deputy Ministerial Committee on International Business Development | Deputy Ministerial Committee on IBD | Deputy Minister's Committee on International Business Development | Deputy Minister's Committee on IBD ]

Comité des sous-ministres chargé du développement du commerce international [ CSM DCI | Comité de sous-ministres chargé de la promotion du commerce international | Comité de sous-ministres chargé de la PCI ]


business developer | business development director | business development manager

responsable du développement


business development | enterprise development

développement des entreprises


business development manager | director of new business

chef du service de prospection commerciale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
.we believe that in this time of finite resources, both human and financial, and given the state of environmental knowledge, there is a unique opportunity to take some of the regulatory burden off the regulated community, and promote responsible business development and innovation without having to compromise environmental protection.

« .nous croyons fermement que, compte tenu de la disponibilité limitée des ressources humaines et financières et de l'état des connaissances en environnement, nous avons une occasion unique d'alléger quelque peu le fardeau réglementaire imposé à un secteur déjà bien réglementé, et de promouvoir le développement économique responsable et l’innovation sans compromettre la protection de l'environnement».


24. Stresses that the thematic scope of different CSR implementation schemes is often selective, a comment which also applies to social and environmental issues; considers such a fragmented approach to be detrimental to an assessment of the overall sustainable performance of a company; considers that while those general frameworks have developed a common understanding and language for CSR principles, they should also form the basis for common industry-wide international standards on what constitutes responsible business practices; ...[+++]

24. souligne que le domaine thématique des différents systèmes de mise en œuvre de la RSE est souvent sélectif, ce qui est également vrai pour les questions sociales et environnementales; estime que cette approche fragmentée nuit à l'évaluation de la performance durable globale d'une entreprise; estime que, s'il est vrai que ces cadres généraux ont permis d'arriver à une interprétation commune des principes de la RSE et à une terminologie commune, ils devraient également former la base de normes internationales communes à l'ensemble du secteur définissant ce qui constitue des pratiques commerciales ...[+++]


17. Emphasises the role played by the World Bank Group in developing responsible business practices; draws attention to the need to improve the way knowledge about the establishment of institutions which place greater emphasis on integrity is shared and applied and to make information and resources available to ordinary people, so that their governments are forced to be more effective and to take greater account of their needs;

17. met en avant le rôle du Groupe de la Banque mondiale dans le développement de pratiques commerciales responsables; insiste sur la nécessité d'améliorer la manière dont les connaissances sur la création d'institutions qui mettent davantage l'accent sur l'intégrité sont partagées et mises en application, et de mettre l'information et les moyens d'action à la portée des citoyens pour que leurs gouvernements soient forcés d'être plus efficaces et de prendre mieux en compte leurs besoins;


on promoting development through responsible business practices, including the role of extractive industries in developing countries

sur la promotion du développement par des pratiques responsables dans les affaires, notamment en ce qui concerne le rôle des industries extractives dans les pays en développement


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17. Emphasises the role played by the World Bank Group in developing responsible business practices; draws attention to the need to improve the way knowledge about the establishment of institutions which place greater emphasis on integrity is shared and applied and to make information and resources available to ordinary people, so that their governments are forced to be more effective and to take greater account of their needs;

17. met en avant le rôle du Groupe de la Banque mondiale dans le développement de pratiques commerciales responsables; insiste sur la nécessité d'améliorer la manière dont les connaissances sur la création d'institutions qui mettent davantage l'accent sur l'intégrité sont partagées et mises en application, et de mettre l'information et les moyens d'action à la portée des citoyens pour que leurs gouvernements soient forcés d'être plus efficaces et de prendre mieux en compte leurs besoins;


9. Calls on the Commission to ensure that all companies operating in the single market, including those transnational corporations the subsidiaries or supply chains of which are located in the EU, comply with all their legal obligations at both the national and EU level in order to ensure fair competition and maximise the benefits for EU consumers; calls on the Commission actively to promote responsible business conduct amongst EU companies operating abroad, with special focus given to ensuring strict compliance with all their legal obligations, stemming from either domestic laws or any bilateral or international le ...[+++]

9. demande à la Commission de veiller à ce que toutes les entreprises présentes sur le marché unique, y compris les sociétés transnationales dont les filiales ou les chaînes d'approvisionnement se trouvent dans l'Union, respectent l'ensemble de leurs obligations légales, tant au niveau national qu'à celui de l'Union, afin de garantir une concurrence équitable et d'en maximiser les avantages pour les consommateurs européens; demande également à la Commission d'encourager activement les entreprises de l'Union présentes à l'étranger à faire preuve d'un comportement responsable dans leur activité, en mettant tout particulièrement l'accent s ...[+++]


(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government underta ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont é ...[+++]


The minister responsible for implementing the act can ask the Business Development Bank of Canada to support Canadian entrepreneurship by carrying out duties or functions currently assigned to other federal departments or agencies (1650) Bill C-91 seeks to ensure that the Federal Office of Regional Development-Quebec, better known as the FORD-Q, will be the provider of federal services and programs to small and medium size businesses.

Je vous fais remarquer que le ministre responsable de l'application de la loi pourra demander à la Banque de développement du Canada de soutenir l'esprit d'entreprise au Canada, en remplissant des fonctions présentement assumées par d'autres ministrères ou d'autres organismes fédéraux (1650) En fait, il faut bien le voir, le projet de loi C-91 est mis de l'avant dans un contexte où le Bureau fédéral de développement du Québec, mieux connu sous l'acronyme BFDRQ, se définit maintenant et dorénavant comme le bras livreur de services et d ...[+++]


I do not think it is fiscally responsible to incur costs of making all of those changes from the Federal Business Development Bank to the Business Development Bank of Canada.

Je crois que nous ne faisons pas preuve de responsabilité financière en engageant les coûts liés au changement du nom de la Banque fédérale de développement en Banque de développement du Canada.


Bullock, member of the National Research Council of Canada; P.C. 1993-1163 Dennis H. Freeman, director of the Board of Directors of the Federal Business Development Bank; Members of the National Aboriginal Economic Development Board: P.C. 1993-1187 Winnifred Giesbrecht; P.C. 1993-1367 John J. Kime; P.C. 1993-1378 Ron Rivard; P.C. 1993-1188 Leah B. Inutig, member of the Western Aboriginal Economic Development Board; Members of the Eastern Aboriginal Economic Development ...[+++]

Bullock, conseiller du Conseil national de recherches du Canada; C.P. 1993-1163 Dennis H. Freeman, administrateur du conseil d'administration de la Banque fédérale de développement; Membres de l'Office national de développement économique des autochtones : C.P. 1993-1187 Winnifred Giesbrecht; C.P. 1993-1367 John J. Kime; C.P. 1993-1378 Ron Rivard; C.P. 1993-1188 Leah B. Inutig, membre de l'Office national de développement économique des autochtones de l'Ouest; Membres de l'Office national de développement économique des autochtones de l'Est : C.P. 1993-1189 John Hickes, vice-président; C.P. 1993-1368 Charles S. Coffey; C.P. 1993- ...[+++]


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