33. Calls on the Commission to continue its efforts to offer citizen
s and businesses an integrated virtual package of information and help services, particularly by fur
ther developing the Your Europe portal as the single online gateway to all information and help; notes, however, the importance of direct human contact and in this regard suggests complementing these efforts with a single live point of contact for citizens and consumers via the Commission's representative offices in each Member State;
takes the view that ...[+++]bringing liaison officers from SOLVIT, Your Europe Advice, the Enterprise Europe Network, European Consumer Centres and the European Employment Service together within the representative offices would meet this aim, as well as resulting in better coordination and cohesion; 33. demande
à la Commission de poursuivre ses efforts pour offrir aux citoyens et aux entreprises un
ensemble cohérent d'informations et de services d'aide en ligne, notamment en développant le portail du service d'orientation pour les citoyens comme seul point
d'accès en ligne à toutes les inform
ations et à toute l'aide; note toutefois l' ...[+++]importance des relations humaines directes et suggère à cet égard de compléter ces efforts par un seul point de contact direct pour les citoyens et pour les consommateurs via les bureaux de représentation de la Commission de chaque État membre; estime que réunir des agents de liaison de SOLVIT, du service d'orientation pour les citoyens, du réseau de soutien européen aux entreprises, des centres européens des consommateurs et du réseau européen de services de l'emploi au sein des bureaux de représentation répondrait à cet objectif tout en se traduisant par une meilleure coordination et une meilleure cohésion;