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ABB
Activity-based budgeting
Alcoholic hallucinosis
BFOR
Budget focused on results
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
OBA
Output-based aid
PBB
PPBS
Paranoia
Performance budgeting
Performance-based aid
Performance-based budgeting
Programme budgeting
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RBB
RBF
Rationalisation of budget choices
Result-based budgeting
Results-based financing
Results-based performance information

Vertaling van "results-based performance information " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
results-based performance information

information sur le rendement axée sur les résultats


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


output-based aid | performance-based aid | results-based financing | OBA [Abbr.] | RBF [Abbr.]

aide axée sur les réalisations | aide basée sur les résultats | OBA [Abbr.]


Implementing Results-Based Management and Performance-Based Budgeting: Lessons from the Literature

Mise en œuvre de la gestion axée sur les résultats et de la budgétisation axée sur le rendement : Leçons tirées des documents publiés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· Launch U-Multirank: a new performance-based ranking and information tool for profiling higher education institutions, aiming to radically improve the transparency of the higher education sector, with first results in 2013.

· lancera l’outil U-Multirank: un nouvel outil de classement et d’information fondé sur les performances, dont le but est d’établir le classement des établissements d’enseignement supérieur et d’améliorer radicalement la transparence du secteur de l’enseignement supérieur. Les premiers résultats sont attendus pour 2013.


(a)allow for the computerised handling and exchange of information, data and documents necessary for the performance of official controls, resulting from the performance of official controls or the recording of the performance or outcome of official controls in all cases where this Regulation, the rules referred to in Article 1(2) or the delegated and implementing acts provided for in Articles 16 to 27 provide for the exchange among competent authorities, between the competent authorities and the Commission, and where appropriate with other authorities and the operators, of s ...[+++]

a)permet le traitement et l’échange informatisés des données, informations et documents nécessaires à la réalisation des contrôles officiels et résultant de la réalisation des contrôles officiels ou de l’enregistrement de la réalisation ou des résultats des contrôles officiels dans tous les cas où le présent règlement, les règles visées à l’article 1er, paragraphe 2, ou les actes délégués et les actes d’exécution prévus aux articles 16 à 27 prévoient l’échange de ces données, informations et documents entre autorités compétentes, entre les autorités compétentes et la Commission et, s’il y a lieu, avec d’autres autorités et les opérateurs ...[+++]


4. Recalls also that the Interinstitutional Agreement accompanying the Multiannual Financial Framework (MFF) 2014-2020 specifies that ‘the Commission will distinguish the internal policies, focused on the Europe 2020 strategy, from the external ones and will use more performance information, including performance audit results, to evaluate the EU’s finances based on the results achieved’;

4. rappelle également que l'accord interinstitutionnel accompagnant le cadre financier pluriannuel (CFP) 2014-2020 stipule que «la Commission distinguera les politiques internes, centrées sur la stratégie Europe 2020, des politiques externes, et utilisera davantage d'informations sur les performances, notamment les résultats des audits de performance, pour évaluer les finances de l'UE sur la base des résultats obtenus»;


The IIA MFF specifies that “with regard to the evaluation report foreseen by Article 318 which the Commission will distinguish the internal policies, focused on the Europe 2020 Strategy, from the external ones and will use more performance information including performance audit results to evaluate the EU’s finances based on the results achieved”;

Le CFP annexé à l'AII stipule que "dans le rapport d'évaluation prévu à l'article 318 du TFUE, la Commission distinguera les politiques internes, centrées sur la stratégie Europe 2020, des politiques externes, et utilisera davantage d'informations sur les performances, notamment les résultats des audits de performance, pour évaluer les finances de l'UE sur la base des résultats obtenus".


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4. Recalls also that the interinstitutional agreement accompanying the Multiannual Financial Framework (MFF) 2014-2020 specifies that ‘the Commission will distinguish the internal policies, focused on the Europe 2020 strategy, from the external ones and will use more performance information, including performance audit results, to evaluate the EU’s finances based on the results achieved’;

4. rappelle également que l'accord interinstitutionnel accompagnant le cadre financier pluriannuel (CFP) 2014-2020 stipule que "la Commission distinguera les politiques internes, centrées sur la stratégie Europe 2020, des politiques externes, et utilisera davantage d'informations sur les performances, notamment les résultats des audits de performance, pour évaluer les finances de l'UE sur la base des résultats obtenus";


In the evaluation report provided for by Article 318 TFEU, the Commission shall distinguish between internal policies, focused on the Europe 2020 strategy, and the external policies and shall use more performance information, including performance audit results, to evaluate the finances of the Union based on the results achieved.

Dans le rapport d'évaluation prévu à l'article 318 du TFUE, la Commission distingue entre les politiques internes, centrées sur la stratégie Europe 2020, et les politiques externes, et utilise davantage d'informations sur les performances, notamment les résultats des audits de performance, pour évaluer les finances de l'Union sur la base des résultats obtenus.


where remuneration is performance related, the total amount of remuneration is based on a combination of the assessment of the performance of the individual and of the business unit or AIF concerned and of the overall results of the AIFM, and when assessing individual performance, financial as well as non-financial criteria are taken into account.

lorsque la rémunération varie en fonction des performances, son montant total est établi en combinant l’évaluation des performances de la personne et de l’unité opérationnelle ou du FIA concernés avec celle des résultats d’ensemble du gestionnaire; par ailleurs, l’évaluation des performances individuelles prend en compte aussi bien des critères financiers que non financiers.


where remuneration is performance related, the total amount of remuneration is based on a combination of the assessment of the performance of the individual and of the business unit concerned and of the overall results of the credit institution and when assessing individual performance, financial and non-financial criteria are taken into account.

lorsque la rémunération varie en fonction des performances, son montant total est établi en combinant l’évaluation des performances de la personne et de l’unité d’exploitation concernées avec celle des résultats d’ensemble de l’établissement de crédit l’évaluation des performances individuelles prend en compte et des critères financiers et non financiers.


17. Considers that ex-ante and ex-post performance indicators are integral tools in implementing activity based management (ABM) and activity-based budgeting (ABB); requests that performance indicators should play a stronger role in ex post performance evaluation; is of the opinion that the data provided in activity statements should be better integrated with the annual activity reports of each Directorate-General in order to better evaluate the efficiency and results of management; considers that this would assist the Budgetary Au ...[+++]

17. voit dans les indicateurs de performance ex-ante et ex-post des instruments essentiels du point de vue de la mise en œuvre de la GPA ainsi que de l'établissement du budget par activités (EBA); demande que ces indicateurs jouent un rôle accru dans l'évaluation des performances ex-post; est d'avis que les informations contenues dans les fiches d'activité devraient être mieux intégrées dans les rapports d'activité annuels des différentes directions générales afin de permettre une meilleure évaluation de l'efficacité et des résultat ...[+++]


17. Considers that ex-ante and ex-post performance indicators are integral tools in implementing activity based management (ABM) and activity-based budgeting (ABB); requests that performance indicators should play a stronger role in ex post performance evaluation; is of the opinion that the data provided in activity statements should be better integrated with the annual activity reports of each Directorate-General in order to better evaluate the efficiency and results of management; considers that this would assist the Budgetary Au ...[+++]

17. voit dans les indicateurs de performance ex-ante et ex-post des instruments essentiels du point de vue de la mise en œuvre de la gestion par activités ainsi que de l'établissement du budget par activités; demande que ces indicateurs jouent un rôle accru dans l'évaluation des performances ex-post; est d'avis que les informations contenues dans les fiches d'activité devraient être mieux intégrées dans les rapports d'activité annuels des différentes directions générales afin de permettre une meilleure évaluation de l'efficacité et ...[+++]


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