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Bank Act
Complete revision of the Federal Constitution
MFF revision
Rationalisation of the CAP
Reform of the CAP
Revision
Revision of lists
Revision of the CAP
Revision of the EC Treaty
Revision of the MFF
Revision of the Multiannual Financial Framework
Revision of the Treaty
Revision of the lists of electors
Revision of the voters list
Revision of the working plan
Total revision of the Federal Constitution
Working plan revision

Vertaling van "revise the eurovignette " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Friends of the Presidency Group (MFF Review/Revision) | Friends of the Presidency Group (Multiannual Financial Framework Review/Revision) | Friends of the Presidency Group (Multiannual Financial Framework Review/Revision/Omnibus financial regulation) | Friends of the Presidency Group (Multiannual Financial Framework)

groupe des Amis de la présidence (Cadre financier pluriannuel) | groupe des Amis de la présidence (Réexamen/révision du cadre financier pluriannuel (CFP) et règlement financier Omnibus) | groupe des Amis de la présidence (Réexamen/révision du cadre financier pluriannuel) | groupe des Amis de la présidence (Réexamen/révision du CFP)


MFF revision | revision of the MFF | revision of the Multiannual Financial Framework

vision du cadre financier pluriannuel | révision du CFP


revision of the Treaty (EU) [ revision of the EC Treaty ]

révision de traité (UE) [ révision de traité CE ]


popular initiative for the total revision of the Federal Constitution | popular initiative requesting the total revision of the Federal Constitution | popular initiative for the complete revision of the Federal Constitution

initiative populaire visant à la révision totale de la Constitution | initiative populaire tendant à la révision totale de la Constitution


Revised Agreement of 20 November 1963 relating to the revised Mannheim Convention for the navigation of the Rhine and Additional Protocol of 25 October 1972

convention du 20 novembre 1963 portant amendement à la convention révisée de Mannheim pour la navigation sur le Rhin et protocole additionnel du 25 octobre 1972


revision of the lists of electors [ revision of lists | revision of the voters list | revision ]

révision des listes électorales [ révision des listes | révision ]


Banks and Banking Law Revision Act, 1980 [ An Act to revise the Bank Act, to amend the Quebec Savings Banks Act and the Bank of Canada Act, to establish the Canadian Payments Association and to amend other Acts in consequence thereof | Bank Act ]

Loi de 1980 remaniant la législation bancaire [ Loi remaniant la Loi sur les banques, modifiant la Loi sur les banques d'épargne de Québec et la Loi sur la Banque du Canada, instituant l'Association canadienne des paiements et apportant à certaines autres lois des modifications corrélatives | Loi sur les ]


reform of the CAP [ rationalisation of the CAP | revision of the CAP ]

réforme de la PAC [ rationalisation de la PAC | révision de la PAC ]


total revision of the Federal Constitution | complete revision of the Federal Constitution

révision totale de la Constitution | révision totale de la Constitution fédérale


revision of the working plan | working plan revision

révision du plan de gestion
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In parallel, the Commission adopted a proposal in July to revise the Eurovignette Directive on the pricing of infrastructure and to link charges to users more closely to costs.

Parallèlement, la Commission a adopté en juillet une proposition de révision de la Directive Eurovignette relative à la tarification des infrastructures et d'une liaison plus étroite entre les sommes payées par les usagers et les coûts.


As part of the first Mobility package, the Commission revised the 'Eurovignette' Directive to, among other things, promote charges based on emissions performance of vehicles.

Dans le cadre du premier train de mesures en matière de mobilité, la Commission a révisé la directive «Eurovignette», entre autres, pour promouvoir une fiscalité basée sur les performances des véhicules en matière d'émissions.


Measures identified in the Green Paper on the security of energy supply and the White Paper on Transport Policy such as infrastructure charging, the revision of the Eurovignette Directive and measures encouraging a modal rebalancing towards rail and waterborne transport, such as those included in the Transeuropean Transport Network policy, need to be fully implemented.

Les mesures recensées dans le Livre vert sur la sécurité de l'approvisionnement énergétique et dans le Livre blanc sur la politique des transports, telles la facturation des infrastructures ou la révision de la directive sur l'Eurovignette, ainsi que les mesures encourageant à rééquilibrer les modes de transport en faveur du chemin de fer et de la navigation, telles les mesures inscrites dans la politique en matière de réseaux transeuropéens de transport, doivent être intégralement mises en oeuvre.


Fair and efficient pricing for sustainable transport – revision of the Eurovignette Directive and framework to promote European electronic tolling || Commission || 2016 || || || X || X ||

Tarification équitable et efficace pour des transports durables – révision de la directive 1999/62/CE «Eurovignette» et cadre destiné à promouvoir les systèmes de télépéage à l'échelle européenne || Commission || 2016 || || || X || X ||


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The proposal discussed by Transport Ministers to revise the "Eurovignette" Directive would :

La proposition de révision de la directive «Eurovignette» examinée par les ministres des transports vise à :


The Council adopted by a qualified majority – with the Belgian, Estonian, Maltese and Portuguese delegations stating that they would vote against and the Finnish and Greek delegations that they would abstain – a political agreement on the revision of Directive 1999/62/EC (Eurovignette) on the charging of heavy goods vehicles for the use of road transport infrastructures.

Le Conseil a adopté à la majorité qualifiée, les délégations belge, estonienne, maltaise et portugaise ont annoncé qu'elles voteront contre, et les délégations finlandaise et grecque qu'elles s'abstiendront, un accord politique sur la révision de la Directive 1999/62/CE "Eurovignette" relative à la tarification des poids lourds de l'utilisation des infrastructures de transport routier.


-The reform of charging for infrastructure use by heavy vehicles as part of the ongoing revision of the "Eurovignette" Directive, which will allow a greater transparency in the use of the proceeds from this charging system for the benefit of the transport sector, which will benefit industry as a user.

-La réforme de la tarification de l'usage des infrastructures par les poids lourds dans le cadre de la révision en cours de la directive «Eurovignette» permettra par ailleurs une plus grande transparence dans l'utilisation des recettes de redevances au profit du secteur des transports, ce dont l'industrie bénéficiera en tant qu'usager.


By 2005 conditions for road transport in Switzerland would be broadly comparable to those in the EU since over that same time period the EU will itself introduce a revised system of charging within the EU -(the proposed Eurovignette directive).

En 2005, les conditions des transports routiers seront devenues globalement comparables à celles de l'UE puisque, dans la même période, l'UE aura elle-même modifié son système de tarification sur son territoire (proposition de directive sur l'Eurovignette).


EU Transport Commissioner Siim Kallas welcomed the vote by European Parliament today, giving its final approval to proposals for new EU rules to allow Member States to charge heavy lorries, not only for the costs of infrastructure which is currently the case, but also to levy an additional charge to cover the cost or air and noise pollution The revision of the current "Eurovignette Directive" will also enable Member States to better manage problems of congestion, with a new flexibility to vary the charge for heavy lorries (by up to 175%) at different times of the day.

Bruxelles, le 1er juin 2011 – M. Siim Kallas, membre de la Commission responsable des transports, a salué l'issue favorable du vote de ce jour au Parlement européen, qui a donné son approbation finale aux propositions de nouvelles règles européennes autorisant les États membres à taxer les poids lourds pour couvrir, outre le coût des infrastructures comme c'est le cas à l'heure actuelle, le coût de la pollution atmosphérique et sonore. La nouvelle «directive Eurovignette» permettra également aux États membres de mieux gérer les problèmes d'encombrement, en leur donnant dorénavant la possibilité de moduler les péages appliqués aux poids l ...[+++]


The Commissioner also points to its proposal for a revision of the so-called Eurovignette Directive in which it is proposed to allow Member States to levy a supplementary toll charge of up to 0.5 ECU/KM on sensitive routes, provided certain criteria are met.

Le Commissaire fait également référence à sa proposition de révision de la directive "Eurovignette" dans laquelle on propose d'autoriser les États membres à lever un droit supplémentaire pouvant aller jusqu'à 0,5 écu par kilomètre sur des routes sensibles, à condition de remplir certains critères.




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'revise the eurovignette' ->

Date index: 2024-11-17
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