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Bill of human rights
CDLR
Charter on human rights
Committee for the Defence of Legitimate Rights
Convention on human rights
Declaration of human rights
Doctrine of legitimate expectations
International charter on human rights
Lawful
Legal
Legitimate
Legitimate exercise of civil rights
Legitimate expectation
Legitimate right to go on holidays
Legitimation by acknowledgement
Legitimation by acknowledgment
Legitimation by recognition
Legitimation by subsequent marriage
Legitimation per subsequens matrimonium
Legitimization by acknowledgement
Legitimization by acknowledgment
Legitimization by recognition
Legitimization by subsequent marriage
Legitimization per subsequens matrimonium
Neighboring right
Neighboring rights
Neighbouring right
Neighbouring rights
Principle of legitimate expectations
Principle of protection of legitimate expectations
Principle of the protection of legitimate expectations
Right of access
Right to access
Right to be informed
Right to information
Right to know
Rightful
Rights neighbouring to copyright

Vertaling van "rights and legitimate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
doctrine of legitimate expectations | legitimate expectation | principle of legitimate expectations | principle of protection of legitimate expectations | principle of the protection of legitimate expectations

confiance légitime | principe de la confiance légitime | principe de la protection de la confiance légitime | principe de protection de la confiance légitime | protection de la confiance légitime


legitimation by recognition [ legitimation by acknowledgment | legitimation by acknowledgement | legitimization by recognition | legitimization by acknowledgment | legitimization by acknowledgement ]

légitimation par reconnaissance




legitimation by subsequent marriage [ legitimation per subsequens matrimonium | legitimization by subsequent marriage | legitimization per subsequens matrimonium ]

légitimation par mariage subséquent


legitimate exercise of civil rights

exercice légitime de libertés publiques


Committee for the Defence of Legitimate Rights | CDLR [Abbr.]

Comité pour la défense des droits légitimes | CDDL [Abbr.]


legitimate right to go on holidays

droit légitime à partir en vacances


neighbouring right | neighboring right | rights neighbouring to copyright | neighbouring rights | neighboring rights

droits voisins | droits connexes | droits à rémunération | droits voisins du droit d'auteur | droits voisins au droit d'auteur | droit voisin | droit connexe | droit à rémunération


right of access | right to be informed | right to know | right to access | right to information

droit à l'information | droit d'accès


charter on human rights [ bill of human rights | convention on human rights | declaration of human rights | international charter on human rights ]

charte des droits de l'homme [ charte internationale des droits de l'homme | convention des droits de l'homme | déclaration des droits de l'homme ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
But I think all of us in this House who are people of good faith who are either legitimate gun owners such as the hon. member or those of us who are not gun owners support the right of legitimate gun owners to possess their weapons.

Cependant, je crois que tous les députés à la Chambre, qui sont des gens de bonne foi, et dont certains, comme la députée, possèdent des armes à feu, sont en faveur du droit légitime de posséder une arme à feu.


What the WTO seeks to do is ensure that each government maintains the full, unimpaired right to legitimately look after the consumer interest and the safety interest, whether it's to avoid fraud, to provide legitimate information, to have well-informed consumers and so forth, on the one hand; or on the other hand, not to allow countries, in the name of consumer protection, to abuse that right and turn it into an artificial, disgui ...[+++]

L'OMC veille à ce que chaque gouvernement puisse défendre légitimement et sans entrave l'intérêt des consommateurs et ses intérêts en matière de sécurité, qu'il s'agisse d'éviter les fraudes, de fournir de l'information légitime ou de bien informer les consommateurs. Par contre, il ne permet pas aux pays de se servir de la protection des consommateurs comme prétexte pour abuser de ce droit et de s'en servir comme obstacle artificiel au commerce.


Parliament already called for a Community framework for collective management societies in the field of copyright and neighbouring rights in its resolution of 15 January 2004, then in its resolutions of 13 March 2007 on the Commission Recommendation of 18 October 2005 on collective cross-border management of copyright and related rights for legitimate online music services and of 25 September 2008 on collective cross-border management of copyright and related rights for legitimate ...[+++]

Le Parlement avait déjà demandé l'établissement d'un cadre communautaire pour les sociétés de gestion collective dans le domaine du droit d'auteur et des droits voisins dans sa résolution du 15 janvier 2004, puis dans ses résolutions du 13 mars 2007 sur la recommandation de la Commission du 18 octobre 2005 relative à la gestion collective transfrontière du droit d'auteur et des droits voisins dans le domaine des services licites de musique en ligne, et du 25 septembre 2008 sur la gestion collective transfrontière du droit d'auteur et des droits voisins dans le domaine des services licites de musique en ligne.


– having regard to the Commission's Recommendation of 18 October 2005 on collective cross-border management of copyright and related rights for legitimate online music services (2005/737/EC) (hereinafter "the Recommendation"),

– vu la recommandation de la Commission du 18 octobre 2005 relative à la gestion collective transfrontière du droit d'auteur et des droits voisins dans le domaine des services licites de musique en ligne (2005/737/CE) (ci-après dénommée "la recommandation"),


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on the Commission Recommendation of 18 October 2005 on collective cross-border management of copyright and related rights for legitimate online music services (2005/737/EC)

sur la recommandation de la Commission du 18 octobre 2005 relative à la gestion collective transfrontière du droit d'auteur et des droits voisins dans le domaine des services licites de musique en ligne (2005/737/CE)


on the Commission Recommendation of 18 October 2005 on collective cross-border management of copyright and related rights for legitimate online music services

sur la recommandation de la Commission du 18 octobre 2005 relative à la gestion collective transfrontière du droit d'auteur et des droits voisins dans le domaine des services licites de musique en ligne


where a domain name is identical or confusingly similar to a name in which a right is recognised or established by national and/or Community law, provided that this name; and either: (a) has been registered by its holder without rights or legitimate interest in the name or (b) has been registered or is being used in bad faith.

lorsqu’un nom de domaine est identique ou peut prêter à confusion avec un nom sur lequel un droit est reconnu ou établi par le droit national et/ou communautaire et que ce nom: (a) a été enregistré sans que son titulaire n'ait un droit ou intérêt légitime à faire valoir sur ce nom ou (b) a été enregistré ou utilisé de mauvaise foi.


Recommendation (2005/737/EC ) on collective cross-border management of copyright and related rights for legitimate online music services invites Member States 'to provide for effective dispute resolution mechanisms, in particular in relation to tariffs, licensing conditions, entrustment of online rights for management and withdrawal of online rights’.

La recommandation 2005/737/CE relative à la gestion collective transfrontière du droit d’auteur et des droits voisins dans le domaine des services licites de musique en ligne invite les États membres à «prévoir des mécanismes efficaces de résolution des litiges, en particulier en ce qui concerne les tarifs, les conditions de concession des licences, les mandats pour la gestion de droits en ligne et le retrait de droits en ligne».


It is the position of first nations that aboriginal and treaty rights mean some rights, some legitimate claims, to some sharing of land and resources on their traditional land base, not just the narrow finite boundaries of reserve which are not in any way traditional or naturally occurring.They are constructs of the federal government and the Indian Act.

Selon les premières nations, les droits ancestraux et issus de traités signifient un certain droit, une certaine revendication légitime concernant le partage du territoire et des ressources de leur territoire traditionnel, ne correspondant pas seulement aux limites étroites des réserves qui ne sont aucunement traditionnelles ou naturelles. Ce sont des notions du gouvernement fédéral et de la Loi sur les Indiens.


While the Constitution recognizes aboriginal and treaty rights, it does not say what those aboriginal and treaty rights are (1740) It is the position of first nations that aboriginal and treaty rights mean some right, some legitimate claim to some sharing of land and resources on their traditional land base, not just the narrow, finite boundaries of reserves which are not in any way traditional or naturally occurring.

Bien que la Constitution reconnaisse les droits ancestraux et issus de traités, elle ne dit pas en quoi ils consistent (1740) Selon les premières nations, les droits ancestraux et issus de traités signifient un certain droit, une certaine revendication légitime concernant le partage du territoire et des ressources de leur territoire traditionnel, ne correspondant pas seulement aux limites étroites des réserves qui ne sont aucunement traditionnelles ou naturelles.


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