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Abnormal risk
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Company-specific risk
Credit risk
Cross currency exchange risk
Currency exposure
Currency risk
Default risk
Diversifiable risk
ERM
Enterprise risk management
Exchange rate risk
Exchange risk
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Foreign currency exposure
Foreign currency risk
Foreign exchange rate risk
Foreign exchange risk
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Sovereign bond partial risk participation
Sovereign partial risk participation
Sovereign partial risk protection
Sovereign risk
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Substandard life
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Systemic risk
Technological risk
Toxic hazard
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Train-set that cannot be divided
Train-set that cannot be split up
Ultimate audit risk
Ultimate risk
Under average life
Under average risk
Unique risk
Unsystematic risk

Traduction de «risks cannot » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
train-set that cannot be divided | train-set that cannot be split up

élément indéformable | rame indéformable | train indéformable


financial risk [ credit risk | default risk | exchange risk | foreign exchange rate risk | interest rate risk | liquidity risk | loan risk | macroprudential risk | market risk | sovereign risk | systematic risk | systemic risk ]

risque financier [ risque de change | risque de crédit | risque de défaillance | risque de liquidité | risque de marché | risque de taux d'intérêt | risque macroprudentiel | risque souverain | risque systématique | risque systémique ]


risk management [ enterprise risk management | ERM | risk analysis | risk assessment | risk assessment(UNBIS) ]

gestion du risque [ analyse du risque | évaluation du risque | gestion des risques | gestion du risque d’entreprise ]


industrial hazard [ explosion hazard | explosion risk | fire danger | fire hazard | fire risk | risk of explosion | technological risk | toxic hazard | toxic risk ]

risque industriel [ risque d'explosion | risque d'incendie | risque technologique | risque toxique ]


company-specific risk | diversifiable risk | idiosyncratic risk | residual risk | unsystematic risk

risque résiduel


substandard risk [ impaired risk | under average risk | abnormal risk | impaired life | increased risk | substandard life | under average life | bad risk | aggravated risk ]

risque aggravé


audit risk [ overall audit risk | ultimate audit risk | absolute risk | overall risk | ultimate risk | joint risk ]

risque d'audit [ risque de mission de vérification | risque lié à la vérification | risque global | risque ultime | risque de révision ]


unsystematic risk | diversifiable risk | firm-specific risk | idiosyncratic risk | residual risk | specific risk | unique risk

risque spécifique | risque non systématique | risque intrinsèque | risque idiosyncratique | risque diversifiable


partial risk protection | sovereign bond partial risk participation | sovereign partial risk participation | sovereign partial risk protection

participation partielle au risque des obligations d'État | protection partielle du risque


foreign exchange risk [ foreign currency risk | foreign currency exposure | exchange rate risk | exchange risk | currency risk | currency exposure | cross currency exchange risk ]

risque de change [ risque de cours de change | risque de cours ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Non-delta risks related to options and warrants can include, but are not limited to, risks arising from changes in the instrument's gamma referred to as ‘gamma risk’ or ‘convexity risk’ as set out in Article 4(1)(a) of this Regulation, risks arising from changes in its vega referred to as ‘vega risk’ or ‘volatility risk’ as set out in Article 4(1)(b) of this Regulation, risks arising from changes in interest rates referred to as ‘interest rate risk’ or ‘rho risk’, nonlinearities which cannot be captured by gamma risk and the risk of implied correlation on ...[+++]

Les risques non-delta liés aux options et warrants peuvent inclure, mais pas exclusivement, les risques résultant des changements du gamma de l'instrument, dits «risques gamma» ou «risques de convexité» énoncés à l'article 4, paragraphe 1, point a), du présent règlement, les risques résultant des changements de son vega, dits «risques vega» ou «risques de volatilité» énoncés à l'article 4, paragraphe 1, point b), du présent règlement, les risques résultant des changements de taux d'intérêt, dits «risques de taux d'intérêt» ou «risques rho», les non-linéarités qui ne peuvent être capturées par le risque gamma et le risque de corrélation implicite sur les opti ...[+++]


In a situation like the present, in which Member States are asked, on the one hand, to implement severe budget policies to reduce deficits and debts and, on the other, to pay contributions to participate in the stabilisation fund, there is a real risk of collapse and a risk of States no longer being able to finance themselves. The European economy cannot be revitalised unless, at the same time, we use the strength of the euro on international markets and the resulting improved credit rating for its recovery.

Je fais référence, par exemple, à la question des euro-obligations. Dans une situation comme celle-ci, où l’on demande aux États membres, d’une part, de mettre en œuvre des politiques budgétaires d’austérité pour réduire les déficits et les dettes et, d’autre part, de payer des contributions pour participer au fonds de stabilisation, il y a un risque réel d’effondrement et un risque que les États ne soient plus capables de se financer eux-mêmes.


1. Where the Commission, of its own initiative or at the request of at least two Member States, identifies a situation involving a direct, indirect or potential serious risk to the common fisheries policy, and the risk cannot be prevented, eliminated or reduced by existing means or cannot adequately be managed, the Agency shall be immediately notified.

1. Lorsque, sur sa propre initiative ou à la demande d’au moins deux États membres, la Commission découvre une situation qui représente un risque grave direct, indirect ou potentiel pour la politique commune de la pêche et que ledit risque ne peut pas être évité, écarté ou réduit par les moyens existants ou ne peut pas être géré convenablement, l’agence en est immédiatement informée.


1. Where the Commission, on its own initiative or at the request of a number of Member States, identifies a situation involving a direct, indirect or potential serious risk to the Common Fisheries Policy, and the risk cannot be prevented, eliminated or reduced by existing means or cannot adequately be managed, the Agency shall be immediately notified.

1. Lorsque, de sa propre initiative ou à la demande de plusieurs États membres, la Commission découvre une situation qui représente un risque grave direct, indirect ou potentiel pour la politique commune de la pêche et que ledit risque ne peut pas être évité, écarté ou réduit par les moyens existants ou ne peut pas être géré convenablement, l'agence en est immédiatement informée.


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is that the risk assessment shows that risks cannot be excluded for all exposure scenarios, as the substance is identified as a non-threshold carcinogen, however, the risk assessment indicates that risks are already low.

est que les risques, quoique faibles, ne peuvent pas être exclus, puisque la substance est reconnue comme cancérigène sans valeur seuil.


(28) In those contaminated sites where the polluter cannot be found, cannot be held liable for the pollution under national or Community legislation or cannot be made to bear the costs of remediation, also known as orphan sites, responsibility for reducing risk to human health and the environment should fall on the Member States.

(28) Dans les sites contaminés où le pollueur ne peut être retrouvé, ne peut être tenu responsable de la pollution en vertu de la législation nationale ou communautaire, ou ne peut être astreint à supporter les coûts de l'assainissement, dénommés «sites orphelins», c’est aux États membres qu’il devrait incomber de réduire les risques pour la santé humaine et pour l’environnement.


Not to do so would be to give up, and that is something we cannot do. There is a new risk. There is data that cannot be ignored from both the World Health Organisation and our national health bodies, showing that the number of cancers linked to exposure to the sun is on the increase.

Nous ne pouvons le faire, il y a un risque nouveau, il y a des données que l’on ne peut ignorer, des données de l’Organisation mondiale de la santé, de nos organismes de santé nationaux: le nombre de cancers liés à l’exposition solaire augmente.


On the one hand, one cannot deny that there are of course such things as radioactive risks and that these are transnational in nature, but, on the other, we refuse to acknowledge that these transnational risks need to be managed on a European basis. These directives do nothing to resolve that contradiction, but we have, all the same, moved on a bit.

D’une part, l’on ne peut pas contester le fait que les risques radioactifs - et ces risques existent, bien sûr -, ont un caractère transfrontalier, mais, d’autre part, nous refusons de reconnaître que ces risques transfrontaliers doivent être gérés sur une base européenne. Ces directives ne font rien pour remédier à ce paradoxe.


I would stress that it is an issue whose facets and characteristics vary greatly according to the country of origin and reception, but the risk of our societies becoming fragmented is a risk we cannot take.

Il s'agit d'un sujet qui, je le répète, se présente pour l'Europe sous des facettes et selon des caractéristiques fort différentes selon le pays d'origine et le pays d'accueil, mais nous ne pouvons pas courir le risque d'une fragmentation de nos sociétés.


21. Opposes proposals to calculate a capital charge for other risks based on crude indicators such as size of firm, income, turnover, etc, as such measurements are inappropriate proxies which bear no obvious relationship with “other risks”; believes that a charge based on such proxies would penalise successful companies and encourage banks to manage the capital charge rather than manage risk; is particularly concerned at the impact of such a charge on high-volume, low-risk investment businesses such as index funds; believes that, in the event that a charge for other risks is introduced, transitional provisions should be devised to ensure that ba ...[+++]

21. est hostile aux propositions visant à calculer une exigences de capital pour d'"autres risques” reposant sur des indicateurs sommaires tels que la taille de l'entreprise, ses revenus, son chiffre d'affaires, étant donné qu'ils n'ont pas de rapport évident avec les "autres risques”; estime qu'une exigence basée sur de tels éléments pénaliserait les entreprises prospères et encouragerait les banques à gérer l'exigence de fonds propres plutôt qu'à gérer le risque; est particulièrement préoccupé par l'incidence d'une telle exigence sur les investissements à volume élevé et à risque faible tels que les fonds indiciels; estime que, dans ...[+++]




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'risks cannot' ->

Date index: 2023-08-22
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