Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APCA
Accident Prevention Contribution Act
Accident prevention
Alcohol and Fatal Road Accidents in Canada
CARE
Carry out investigations of automobile accidents
Community Road Accident Database
Community database on road accidents
Conduct road accident investigations
European Road Accident Database
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Highway accident
International Prevention of Road Accidents
International Road Safety Organisation
Investigate car accidents
Investigate road accidents
PRI
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road accident
Road accident prevention
Road accident victim
Road traffic accident
Road traffic accident victim
TA
Traffic accident

Vertaling van "road accidents still " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

participer aux secours dans des accidents de la route


Community database on road accidents | Community Road Accident Database | European Road Accident Database | CARE [Abbr.]

banque de données communautaire sur les accidents de la circulation routière | CARE [Abbr.]


conduct road accident investigations | investigate car accidents | carry out investigations of automobile accidents | investigate road accidents

enquêter sur des accidents de la route


road accident | road traffic accident | traffic accident

accident de la circulation | accident de la circulation routière | accident de la route | accident de trafic


accident prevention | road accident prevention

prévention des accidents | prévention des accidents de la circulation


Alcohol and Fatal Road Accidents in Canada: a statistical look at its magnitude and persistence [ Alcohol and Fatal Road Accidents in Canada ]

Alcool et accidents mortels de la route au Canada : un coup d'œil d'ordre statistique sur leur ampleur et leur persistance [ Alcool et accidents mortels de la route au Canada ]


traffic accident [ TA | road accident | highway accident ]

accident de la circulation [ accident de la route | accident routier ]


road traffic accident victim | road accident victim

victime d'accident de la circulation | victime d'accident de la route


International Road Safety Organisation [ PRI | International Prevention of Road Accidents ]

La Prévention routière internationale [ PRI | Commission de liaison des associations et organismes de prévention routière ]


Federal Act of 25 June 1976 on a Financial Contribution towards the Prevention of Road Traffic Accidents | Accident Prevention Contribution Act [ APCA ]

Loi fédérale sur une contribution financière à la prévention des accidents de la route | Loi sur une contribution à la prévention des accidents
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nevertheless, the number of road accidents and the number of road victims are still unacceptably high in the European Union.

Le nombre d'accidents de la route et le nombre de victimes de la route dans l'Union européenne reste cependant inacceptable.


Although the situation has improved thanks to the road safety action programmes[5], there are still over 40.000 fatalities on the Euro 25 roads every year, with 1.4 million accidents with a cost of around 200 billion €/year representing 2% of the EU GDP[6].

Bien que la situation se soit améliorée grâce aux programmes d’action pour la sécurité routière[5], il y a encore chaque année plus de 40 000 morts sur les routes des 25 États membres et 1,4 millions d’accidents représentant un coût d’environ 200 milliards d’euros par an, soit 2 % du PIB de l’UE[6].


Intelligent Vehicle Safety Systems use Information and Communications Technologies for providing solutions for improving road safety in particular in the pre-crash phase when the accident can still be avoided or at least its severity significantly reduced.

Les systèmes de sécurité automobile intelligents utilisent les technologies de l'information et des communications pour fournir des solutions de nature à améliorer la sécurité routière, notamment au cours de la phase qui précède l'accident, quand il est encore possible de l'éviter ou, tout au moins, d'en atténuer sensiblement la gravité.


According to EuroNCAP[15], 4,000 lives each year on Europe’s roads could be saved if all cars had Electronic Stability Control, and 100,000 serious accidents could be avoided.[16] The challenge currently in Europe is that availability of ESC in new cars is still low, 40% in EU-25 in 2005, and varies greatly from market to market due to the differing commercial strategies amongst manufacturers and varied support from authorities (85 ...[+++]

D'après l'EuroNCAP[15], si toutes les voitures étaient équipées de l’ESC, 4 000 vies pourraient être épargnées chaque année en Europe, et 100 000 accidents graves évités[16]. La difficulté réside actuellement dans le fait que la disponibilité de l'ESC dans les voitures neuves est encore limitée (40% dans l'UE-25 en 2005) et varie considérablement d’un marché à l’autre (85% en Suède, mais 31% en Italie) étant donné que les constructeurs ont des stratégies commerciales différentes et que les autorités ont des politiques d'appui diverses.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
E. whereas social acceptance of road accidents is still relatively high in the EU, and whereas the number of people killed each year is equivalent to the toll which would result from 250 crashes involving medium-sized airliners,

E. considérant qu'au sein de l'Union européenne, la tolérance de la société face aux accidents de la route est toujours relativement élevée et que chaque année, le nombre des victimes de la circulation routière correspond à 250 avions de ligne de taille moyenne qui s'écraseraient au sol avec leurs passagers à bord,


While progress is being made, EU road accidents still cause at present around 40.000 victims and 1.7 million injuries per year.

Malgré les progrès accomplis, le nombre de morts sur les routes européennes avoisine encore les 40 000, et celui des blessés 1,7 million par an. Les accidents de la route sont la principale cause de décès chez les moins de 45 ans.


Road accidents are still the biggest single killer of children, young people and young adults, while persons aged over 65 are over-represented among the pedestrians killed in road accidents.

Les accidents de la route continuent d'être la principale cause de mortalité chez les enfants, les adolescents et les jeunes adultes, tandis que les personnes de plus de 65 ans sont surreprésentées parmi les piétons victimes d'un accident de la route mortel.


To come back to the subject being dealt with today, there is an urgent need – and on this point I agree with Mr Savary – to harmonise the working conditions for road hauliers and the rules to be applied in relation to rest periods and driving times. The aim of these measures is to cut the number of road accidents caused by driver fatigue, even if there is still much to be done, and to improve the safety of everyone in Europe.

Pour revenir au sujet qui nous occupe aujourd’hui, il est urgent, et je rejoins M. Savary, d’harmoniser les conditions de travail des conducteurs routiers, les règles applicables aux temps de repos et aux temps de conduite, le but étant de réduire les accidents de la route dus à la fatigue des conducteurs, même s’il reste beaucoup à faire, et d’améliorer la sécurité de tous en Europe.


Nevertheless, 40 000 people still die in road accidents each year which are the main cause of death for people under the age of 45 in Europe.

Pourtant, les accidents de la route font encore 40 000 victimes par an et représentent la principale cause de mortalité des moins de 45 ans en Europe.


D. whereas, according to the above-mentioned document, for each death on the road there are still 8-9 people who are seriously injured, despite the fact that the number of those seriously injured in road accidents in Europe went down by around 13% between 2010 and 2014;

D. considérant, d'après le document mentionné ci-dessus, que pour chaque victime de la route, on compte entre 8 et 9 blessés graves, même si le nombre de blessés graves dans les accidents de la route en Europe a baissé de 13 % entre 2010 et 2014;


w