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ARS
ATS route
Agricultural tariff
Air Traffic Service route
Air route
Air-traffic route
Automatic route selection
Community farm price
Cost
Cost price
EC farm price
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Farm prices
First price
Flexible route selection
LCR
Least cost routing
MERS
Market prices
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Most economical route selection
Net price
Price change
Price fluctuation
Price for the marketing year
Price gyration
Price movement
Price system
Price variation
Price-level change
Prices policy
Prime price
Route
Route average pricing
Route optimisation
Route optimization
Route pricing
Self price

Traduction de «route prices » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


route average pricing

tarification basée sur la moyenne du prix d'acheminement


farm prices [ Community farm price | EC farm price | price for the marketing year | Agricultural tariff(STW) ]

prix agricole [ prix agricole CE | prix agricole communautaire | prix de campagne ]


prices policy [ price system ]

politique des prix [ régime de prix ]




automatic route selection | flexible route selection | least cost routing | most economical route selection | route optimisation | route optimization | ARS [Abbr.] | LCR [Abbr.] | MERS [Abbr.]

sélection de la route la moins chère | sélection de l'opérateur le plus économique


air route | Air Traffic Service route | air-traffic route | route | ATS route [Abbr.]

itinéraire aérien | route aérienne | route aérienne balisée | route ATS | route de services de la circulation aérienne | voie aérienne


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


cost | cost price | first price | net price | prime price | self price

prix coûtant | prix de revient


price fluctuation [ price-level change | price movement | price change | price variation | price gyration ]

fluctuation des prix [ variation des prix | variation de prix | mouvement de prix ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission had concerns that the extensive cooperation between the parties, involving profit-sharing and the joint management of schedules, pricing and capacity, might result in higher prices on the Paris-New York route (for premium passengers), Amsterdam-New York and Rome-New York routes (for premium and non-premium passengers).

La Commission craignait que cette coopération poussée entre les parties, qui prévoyait un partage des bénéfices et une gestion conjointe des horaires, des tarifs et des capacités, ne puisse entraîner une hausse des prix sur la liaison Paris-New York (pour les passagers premium) et sur les liaisons Amsterdam-New York et Rome-New York (pour les passagers premium et non premium).


All EU airlines will be able to freely operate direct flights to anywhere in Brazil from anywhere in Europe as the agreement will remove all restrictions on routes, prices, and the number of weekly flights between Brazil and the EU.

Toutes les compagnies aériennes de l'UE auront la possibilité d'exploiter librement des vols directs vers n'importe quelle destination au Brésil à partir de n'importe quel aéroport en Europe car l'accord lèvera toutes les restrictions concernant les itinéraires, les tarifs et le nombre de vols hebdomadaires entre le Brésil et l'UE.


They have complained, for example, that access to the network or to a favourable route cannot be granted because this route has already been allocated to the rail undertaking belonging to the dominant group, that their wishes cannot be met since points have previously been extended or passing loops dismantled by the State undertaking, that low-speed stretches of route (speed limits) have been ordered – for no good reason – in order to frustrate the wishes of the new rail freight operators, that route prices have been drastically increased when State railway undertakings have been sold to another undertaking, that cross-subsidisation is n ...[+++]

Elles déplorent, par exemple, l’impossibilité d’accéder au réseau ou d’obtenir un sillon favorable, celui-ci ayant été cédé à l’entreprise ferroviaire appartenant au groupe en place, l’impossibilité de réaliser leurs projets parce que préalablement, des appareils de voie ont été déposés ou des voies d’évitement ont été démontées par l’entreprise publique. Elles se plaignent également de l’installation de limitations de vitesse, sans motif valable, pour porter atteinte aux projets des nouveaux opérateurs de transport ferroviaire, de l’ ...[+++]


They have complained, for example, that access to the network or to a favourable route cannot be granted because this route has already been allocated to the rail undertaking belonging to the dominant group, that their wishes cannot be met since points have previously been extended or passing loops dismantled by the State undertaking, that low-speed stretches of route (speed limits) have been ordered – for no good reason – in order to frustrate the wishes of the new rail freight operators, that route prices have been drastically increased when State railway undertakings have been sold to another undertaking, that cross-subsidisation is n ...[+++]

Elles déplorent, par exemple, l’impossibilité d’accéder au réseau ou d’obtenir un sillon favorable, celui-ci ayant été cédé à l’entreprise ferroviaire appartenant au groupe en place, l’impossibilité de réaliser leurs projets parce que préalablement, des appareils de voie ont été déposés ou des voies d’évitement ont été démontées par l’entreprise publique. Elles se plaignent également de l’installation de limitations de vitesse, sans motif valable, pour porter atteinte aux projets des nouveaux opérateurs de transport ferroviaire, de l’ ...[+++]


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2. Considers that the "Eurovignette 2" Directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without an internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a proposal for a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 amending Directive 1999/62/EC on the charging of ...[+++]

2. estime que la directive "eurovignette 2" constitue un premier pas vers une concurrence intermodale loyale, toute concurrence équitable étant rendue impossible par l'application obligatoire de redevances sur tous les tronçons ferrés et sur tous les trains de l'ensemble de l'Union, alors que les péages routiers, au montant plafonné, et sans internalisation des coûts externes, sont facultatifs et ne s'appliquent le plus souvent qu'aux autoroutes et aux poids lourds; invite dès lors la Commission à présenter une proposition de directive d'ici 2008 (voir l'article 1, paragraphe 9, de la directive 2006/38/CE du Parlement européen et du Con ...[+++]


Since in many cases there is no effective separation between network and operation, it is no surprise that many rail undertakings which are in competition with the state railways complain of unequal treatment and obstacles. These relate, inter alia, to access to routes and route pricing, the purchase of used locomotives and trucks, cross-subsidising within dominant rail groups and the licensing of rolling stock.

Dans la mesure où il n'y a pas de séparation effective entre réseau et exploitation, il n'y a dès lors rien de surprenant à ce que de nombreuses entreprises se trouvant en concurrence avec des établissements publics se plaignent de discriminations et d'obstructions, notamment en ce qui concerne l'accès aux sillons et la tarification des infrastructures, l'acquisition de locomotives et de wagons d'occasion, les subventions croisées au sein des groupes et l'agrément du matériel roulant.


2. Considers that the “Eurovignette 2” directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC) in which the Eurovignette is adjusted in line with the rail route pricing ...[+++]

2. estime que la directive "Eurovignette 2" constitue un premier pas vers une concurrence intermodale loyale, toute concurrence équitable étant rendue impossible par l'application obligatoire de péages sur tous les tronçons ferrés et sur tous les trains de l'ensemble de l'Union européenne, alors que les péages routiers, au montant plafonné, et sans internalisation des coûts externes, sont facultatifs et ne s'appliquent le plus souvent qu'aux autoroutes et aux poids lourds; invite dès lors la Commission à présenter une directive d'ici 2008 (voir l'article 1, paragraphe 9, de la directive 2006/38/CE), visant à aligner l'eurovignette sur l ...[+++]


We've been looking for pricing trends that are unique to non-competitive routes. We have found no price increases that apply only to non-competitive routes, although Air Canada did institute a 6% fuel-cost-related price increase on January 1 on all its domestic routes.

Nous avons examiné les tendances en matière de prix qui sont propres aux routes non concurrentielles, et nous n'avons découvert aucune augmentation de prix qui ait été imposée uniquement aux routes non concurrentielles, même si Air Canada a effectivement imposé le 1er janvier une augmentation de 6 p. 100 sur le prix de tous les vols intérieurs en réponse à l'augmentation du prix du carburant.


Such price differences are all the more unacceptable since, as the representatives of the relevant undertakings emphasized during the proceeding, competition from other means of transport is much fiercer on the western routes than on the northern routes, so that in overall terms prices should be lower on the western routes, contrary to the situation that actually applies.

Ces différences tarifaires sont d'autant plus inacceptables que, comme l'ont souligné les représentants des entreprises au cours de la procédure, la concurrence des autres modes de transport est beaucoup plus vive sur les itinéraires de l'Ouest que sur ceux du Nord, et devrait donc se traduire par la pratique de prix globalement plus bas sur les itinéraires de l'Ouest, contrairement à ce qui est observé.


Twenty-three are active, eight were dismissed for different reasons, seven were withdrawn, and we have issued one decision on non-competitive routes, on Air Canada's prices between Prince Rupert and Vancouver, British Columbia, where we found the prices to be unreasonable when compared with prices on a similar route between Winnipeg and Saskatoon.

Vingt-trois de ces dossiers sont encore ouverts, huit de ces plaintes n'ont pas été accueillies pour différentes raisons, sept plaintes ont été retirées et nous avons rendu une décision concernant une ligne sans concurrence, à savoir les prix pratiqués par Air Canada entre Prince Rupert et Vancouver (Colombie-Britannique), lorsque nous avons découvert que les tarifs étaient déraisonnables par rapport aux tarifs pratiqués par Air Canada sur une ligne similaire, soit entre Winnipeg et Saskatoon.




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'route prices' ->

Date index: 2024-11-18
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