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Bar code scanner
CAT whole-body scanner
CT whole-body scanner
CZCS
Coastal zone color scanner
Coastal zone colour scanner
Colour scanner operator
Computed tomography whole-body scanner
Computerized axial tomography whole-body scanner
Control scanner
Differences between microchip scanners
Employ body scanners for clothing
Handle scanner
Laser beam colour scanner operator
Limitations of microchip scanners
Micro-chip scanners
Microchip scanners
Operate 3D body scanners for clothing
Operate scanner
Optical bar-code scanner
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Scanner operator
Scanning machine operator
Use 3D body scanners for wearing apparel
Use 3D scanners for clothing
Whole-body CT scanner
Whole-body computed tomography scanner
Whole-body scanner

Vertaling van "scanner operator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


scanner operator [ scanning machine operator ]

scanneriste [ scanneuriste | opérateur de scanner | opératrice de scanner ]


colour scanner operator

opérateur de scanner couleur [ opératrice de scanner couleur ]


handle scanner | run scanner | control scanner | operate scanner

utiliser un scanner


laser beam colour scanner operator

opérateur de scanner couleur au laser [ opératrice de scanner couleur au laser ]


employ body scanners for clothing | use 3D body scanners for wearing apparel | operate 3D body scanners for clothing | use 3D scanners for clothing

utiliser des scanners 3D pour la confection d’articles d’habillement


whole-body computed tomography scanner | whole-body CT scanner | computerized axial tomography whole-body scanner | CAT whole-body scanner | computed tomography whole-body scanner | CT whole-body scanner | whole-body scanner

tomodensitomètre pour corps entier | tomodensitomètre corps entier | scanner corps entier | scanographe corps entier


limitations of microchip scanners | micro-chip scanners | differences between microchip scanners | microchip scanners

lecteurs de puce électronique


coastal zone color scanner | coastal zone colour scanner | CZCS [Abbr.]

analyseur couleur des zones côtières | scanner couleur des zones côtières


bar code scanner | optical bar-code scanner

lecteur de code à barres
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Understandably, the people operating the scanners, operating the security systems, don't have this information in front of them on a ready and available basis.

Que penseriez-vous de l'idée d'afficher, à vos postes de contrôle de sécurité, la photo de terroristes recherchés—autrement dit, de personnes recherchées dans le monde entier? À ce que je comprends, les gens qui utilisent les scanneurs, qui sont chargés de faire fonctionner les systèmes de sécurité, n'ont pas cette information devant eux et n'y ont pas non plus accès instantanément.


Mr. Lefebvre: Our judgment is that with 11 scanners — and I think you may add the one purchased by the Port of Vancouver that we are operating — we feel that we have a scanner in all the major places where we have large volumes.

M. Lefebvre: Selon nous, avec 11 appareils — si l'on ajoute celui qu'a acheté le port de Vancouver, dont nous assurons le fonctionnement —, nous estimons couvrir les principaux endroits où l'achalandage est considérable.


Body scanners - Operation of intelligence services in the context of counter-terrorism strategies (debate)

Scanners corporels - Fonctionnement des services de renseignements dans le cadre des stratégies antiterroristes (débat)


35. Takes the view that people undergoing checks should receive comprehensive information in advance, particularly regarding the operation of the scanner concerned, the conditions in place to protect the right to dignity, privacy and data protection and the option of refusing to pass through the scanner;

35. considère que les personnes contrôlées doivent au préalable recevoir des informations complètes, en particulier sur le fonctionnement du scanner de sûreté, sur les conditions de protection des droits à la dignité, à la vie privée et à la protection des données et sur la liberté de refuser cette méthode d'inspection/de filtrage;


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21. Stresses that any proposal to allow the deployment and use of body scanners as a permissible screening method should be extensively justified in an impact assessment covering, inter alia, the fundamental rights aspect of body scanners, the proportionality and necessity, taking into account the added value for the fight against terrorism, the costs incurred as a result of the acquisition, installation and operation of body scanners and the possible health risks to passengers and staff members, in particular vulnerable passengers an ...[+++]

21. souligne que toute proposition visant à autoriser l'installation et l'utilisation de scanners corporels en tant que méthode d'inspection admissible devrait faire l'objet d'une justification détaillée dans le cadre d'une évaluation d'impact portant entre autres sur les aspects des scanners corporels liés aux droits fondamentaux, la proportionnalité et la nécessité y afférentes, compte tenu de la valeur ajoutée qui en découle pour la lutte contre le terrorisme, les coûts résultant de l'acquisition, de l'installation et du fonctionnement des scanners corporels et les éventuels risques pour la santé des passagers et des membres du person ...[+++]


7. Notes that a range of body scanners using different technologies are already in operation, believes that each must be assessed on its own merits and supports the view of the European Commission, as expressed in its recent Communication, that a common level of protection for European citizens could be ensured by way of technical standards and operational conditions that would have to be laid down in EU legislation;

7. observe que toute une gamme de scanners corporels utilisant diverses technologies sont d'ores et déjà en service et que chacun d'eux doit être évalué quant à ses mérites, et partage l'avis de la Commission tel qu'elle l'a exprimé dans sa récente communication selon lequel un niveau de protection identique pour tous les citoyens européens doit être garanti par l'établissement de normes techniques et de conditions d'exploitation dans le cadre d'une législation de l'Union;


(Return tabled) Question No. 195 Mr. Glenn Thibeault: With respect to full body scanners: (a) what is the approximate cost of each unit; (b) what is the total cost for all scanners purchased or slated to be purchased between 2009 and 2013; (c) what is the average cost of installing a full body scanner in an airport; (d) what proportion of passengers screened in Canadian airports is expected to be scanned by full body scanners; (e) how many passengers does this amount to in a year; (f) what is the average time needed to scan a single passenger using a full body scanner; (g) what is the average time needed to scan a passenger using c ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 195 M. Glenn Thibeault: En ce qui concerne les scanners corps entier: a) quel est le coût approximatif de chaque unité; b) quel est le coût total de tous les scanners déjà achetés ou qu’on prévoit acheter entre 2009 et 2013; c) combien coûte en moyenne l’installation d’un scanner corps entier dans un aéroport; d) quelle proportion de passagers contrôlés dans les aéroports canadiens prévoit-on passer au scanner corps entier; e) combien de passagers cela fait-il dans une année; f) combien de temps faut-il compter en moyenne pour passer un passager au scanner corps entier; g) combien de temps faut-i ...[+++]


The next item is the joint debate on combating terrorism and the statements by the Council and the Commission on body scanners and the operation of intelligence services in the context of counter-terrorism strategies.

- L’ordre du jour appelle le débat sur la lutte contre le terrorisme et les déclarations du Conseil et de la Commission concernant les scanners corporels et le fonctionnement des services de renseignements dans le cadre des stratégies antiterroristes.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


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