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Balance with banks at sight
Banks'account on term
Compile styling schedule
Comprehensive records schedule
Deposit with banks at sight
Disposal schedule
Draft styling schedule
Draw up styling schedule
Due from banks on demand
Due from banks on sight
Due from banks-at sight or within one month
Due from banks-one month or less
Due to bank at term
Due to banks at fixed dates
Due to banks on time
Due to banks-more than one month
Due to banks-term
Foreign-owned Schedule II bank
Itemize styling schedule
Records disposition schedule
Records retention schedule
Retention schedule
Schedule 1 bank
Schedule 2 bank
Schedule A bank
Schedule A chartered bank
Schedule B bank
Schedule B chartered bank
Schedule C bank
Schedule I bank
Schedule II bank
Schedule III bank
Schedule one bank
Schedule two bank
Sight-deposit with banks
Time deposit from banks
Transfer schedule

Vertaling van "schedule ii bank " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Schedule II bank [ Schedule 2 bank | Schedule two bank | Schedule B bank ]

banque de l'annexe II [ banque de l'annexe 2 | banque de l'annexe deux | banque de l'annexe B ]


schedule B chartered bank | schedule B bank | Schedule II bank

banque de l'annexe B | banque de l'annexe II


foreign-owned Schedule II bank

banque de l'annexe II de propriété étrangère


Schedule I bank [ Schedule 1 bank | Schedule one bank | Schedule A bank ]

banque de l'annexe I [ banque de l'annexe 1 | banque de l'annexe un | banque de l'annexe A ]


schedule A chartered bank | schedule A bank | Schedule I bank

banque de l'annexe A | banque de l'annexe I


Schedule III bank | Schedule C bank

banque de l'annexe III | banque de l'annexe C


comprehensive records schedule | disposal schedule | records disposition schedule | records retention schedule | retention schedule | transfer schedule

tableau de gestion


compile styling schedule | itemize styling schedule | draft styling schedule | draw up styling schedule

établir un programme de stylisme


balance with banks at sight | balance with banks-payable on demand or for periods up to one month | deposit with banks at sight | due from banks on demand | due from banks on sight | due from banks-at sight or within one month | due from banks-one month or less | sight-deposit with banks

avoir en banque à vue


banks'account on term | due to bank at term | due to banks at fixed dates | due to banks on time | due to banks-more than one month | due to banks-term | liabilities to banks for periods of more than one month | time deposit from banks

engagement en banque à terme | engagement envers les banques à terme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The " big six" banks - Bank of Montreal, Bank of Nova Scotia, CIBC, National Bank, Royal Bank, and Toronto-Dominion Bank - are Schedule I banks. ABN AMRO Bank Canada, the Hong Kong Bank of Canada, the Bank of America Canada and Deutsche Bank Canada, are examples of foreign bank subsidiaries currently operating in Canada as Schedule II banks; the Laurentian Bank and the Manulife Bank of Canada are examples of domestic Schedule II banks.

Les «six grosses» banques canadiennes (Banque de Montréal, Banque de Nouvelle-Écosse, Banque Canadienne Impériale de Commerce - CIBC -, Banque Nationale, Banque Royale et Banque Toronto-Dominion) sont des banques de l'Annexe I. La Banque ABN AMRO du Canada, la Banque Hongkong du Canada, la Banque d'Amérique du Canada et la Deutsche Bank Canada sont des exemples des filiales de banques étrangères qui fonctionnent actuellement au Canada en tant que banques de l'Annexe II; la Banque Laurentienne et la Banque Manulife du Canada sont des exemples de banques canadiennes de l'Annexe II.


This change is a return to the Commission's previous pattern of forecasts and brings the Commission's forecast schedule back into line with those of other institutions (e.g. the European Central Bank, International Monetary Fund, Organisation for Economic Co-operation and Development).

Ce changement, qui constitue un retour au précédent mode de publication de prévisions de la Commission, permet à cette dernière de réaligner son calendrier de publication sur celui d'autres institutions (Banque centrale européenne, Fonds monétaire international, Organisation de coopération et de développement économiques...).


The term "non-performing loan" refers to loans where the borrower - either a company or a physical person - is not able to repay a bank loan, i.e. is unable to make scheduled payments to cover interest or capital reimbursements.

L'expression «prêt non performant» désigne un prêt bancaire qu'un emprunteur – une entreprise ou une personne physique – n'est pas en mesure de rembourser, c'est-à-dire qu'il ne peut pas effectuer les paiements programmés pour couvrir les intérêts ou le remboursement du capital.


The review of bank capital rules in parallel with the G-10 Basel Committee on Banking Supervision, proposals for new insurance solvency requirements will be made this summer, and work on the supervision of financial conglomerates is on schedule.

Les règles d'adéquation des fonds propres bancaires sont réexaminées parallèlement aux travaux du comité de Bâle du G-10 sur le contrôle bancaire; de nouvelles exigences de solvabilité seront proposées dès cet été pour les entreprises d'assurance, et les travaux sur la surveillance des conglomérats financiers avancent selon le calendrier prévu.


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The return to the previous pattern of forecasts brings the Commission's forecast schedule back in line with those of other institutions (e.g. the European Central Bank, International Monetary Fund, Organisation for Economic Co-operation and Development).

Le retour au mode de publication précédent permet à la Commission de réaligner le calendrier de publication de ses prévisions sur celui d'autres institutions (Banque centrale européenne, Fonds monétaire international, Organisation de coopération et de développement économiques...).


Regulated foreign banks, which are only Schedule II banks, will no longer be required to hold other financial institution subsidiaries through their Schedule II bank. For example, a regulated foreign bank will be able to hold its Canadian securities dealer affiliate as part of its foreign securities operations, separate from the banking subsidiaries it has in Canada.

Les banques étrangères réglementées qui contrôlent une banque de l'annexe II peuvent désormais posséder des filiales d'autres institutions financières, autrement que par l'entremise d'une banque de l'annexe II. Ainsi, une banque étrangère réglementée pourra posséder à la fois son courtier affilié canadien opérant dans le secteur des valeurs mobilières à l'étranger et des filiales au Canada.


In particular, regulated foreign banks which own a schedule II bank will no longer be required to hold other financial institution subsidiaries through a schedule II bank. The bill also proposes changes to ease regulatory requirements for near banks.

En particulier, il ne sera plus nécessaire pour les banques étrangères qui sont assujetties à la réglementation et qui possèdent des banques de l'annexe II de posséder leurs propres filiales d'institutions financières par l'entremise d'une banque de l'annexe II. Le projet de loi propose aussi des changements qui facilitent l'application des règlements pour les quasi-banques.


In particular, the regulated foreign banks that own a Schedule II bank will no longer be required to hold their financial institutions through the Schedule II bank.

Par exemple, les banques étrangères réglementées qui possèdent une banque de l'annexe II ne seront plus tenues de détenir leurs institutions financières par l'intermédiaire d'une banque de l'annexe II.


Changes to the provisions governing the operations of the foreign banks in Canada include: ``near banks'' (entities which do not generally take deposits and are not regulated as banks in their home jurisdiction but do provide one or more banking type services) which have received approval under the Bank Act to enter the Canadian market will no longer need to seek further approvals, provided their unregulated activities do not include taking deposits; Removing the requirement for regulated foreign banks owning Schedule II banks to own their own financial institution subsidiaries through the Schedule II bank; and Permitting near banks to ...[+++]

Les modifications apportées aux dispositions qui régissent les activités des banques étrangères au Canada visent notamment les aspects suivants: «les quasi-banques» (les institutions qui n'acceptent généralement pas de dépôts et qui ne sont pas réglementées à titre de banques dans leur pays d'origine, mais qui fournissent un ou plusieurs services de type bancaire) qui ont été autorisées, en vertu de la Loi sur les banques, à accéder au marché canadien, n'auront pas à obtenir de nouvelle autorisation pour leurs activités non réglementées, à condition que celles-ci ne comprennent pas l'acceptation de dépôts; Il ne sera plus nécessaire pou ...[+++]


The competent authorities shall inform the Commission and the Banking Advisory Committee of the schedule for the general process adopted.

Les autorités compétentes informent la Commission et le comité consultatif bancaire du calendrier du processus général adopté.


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