Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Attendance at school
Berwick & District Nursery School Tax Exemption Act
Class attendance
Family Relationships and Children's School Achievement
Feeble-mindedness mild mental subnormality
School absence
School attendance
Transition from education to working life
Transition from school to work
Transition from school to workplace
Transition from study to working life
Truancy

Vertaling van "school curricula from " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


Joint Conference of the CDCC and the Commission of the European Communities on Secondary schools and European/international education in Europe: mobility, curricula and examinations

Conférence conjointe du CDCC et de la Commission des Communautés européennes concernant Les écoles secondaires et l'éducation européenne/internationale en Europe: mobilité, programmes et examens


transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

passage de la scolarité à la vie active | passage de l'école à la vie active | passage de l'éducation à la vie active


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty to other people or animals, severe destructiveness to property, fire-setting, stealing, repeated lying, tru ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic doit être codé. Le diagnostic repose sur la présence de conduites du type suivant: manifestations excessi ...[+++]


Leaving School: Results from a National Survey Comparing School Leavers and High School Graduates 18 to 20 Years of Age

Après l'école - Résultats d'une enquête nationale comparant les sortants de l'école aux diplômés d'études secondaires âgés de 18 à 20 ans


Berwick & District Nursery School Tax Exemption Act [ An Act to Authorize the Town of Berwick to Exempt from Property Taxes Property of Berwick & District Nursery School ]

Berwick & District Nursery School Tax Exemption Act [ An Act to Authorize the Town of Berwick to Exempt from Property Taxes Property of Berwick & District Nursery School ]


Family Relationships and Children's School Achievement: Data from the National Longitudinal Survey of Children and Youth [ Family Relationships and Children's School Achievement ]

Relations familiales et succès scolaire des enfants : données de l'enquête longitudinale nationale sur les enfants et les jeunes [ Relations familiales et succès scolaire des enfants ]


Definition: Approximate IQ range of 50 to 69 (in adults, mental age from 9 to under 12 years). Likely to result in some learning difficulties in school. Many adults will be able to work and maintain good social relationships and contribute to society. | feeble-mindedness mild mental subnormality

Définition: Q.I. de 50 à 69 (chez les adultes, âge mental de 9 à moins de 12 ans). Aboutira vraisemblablement à des difficultés scolaires. Beaucoup d'adultes seront capables de travailler et de maintenir de bonnes relations sociales, et de s'intégrer à la société. | arriération mentale légère


Definition: Disorder involving persistent dissocial or aggressive behaviour (meeting the overall criteria for F91.- and not merely comprising oppositional, defiant, disruptive behaviour) occurring in individuals who are generally well integrated into their peer group. | Conduct disorder, group type Group delinquency Offences in the context of gang membership Stealing in company with others Truancy from school

Définition: Trouble caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (répondant aux critères généraux cités en F91.- et non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant chez des enfants habituellement bien intégrés dans leur groupe d'âge. | Délinquance de groupe Délits commis en bande Ecole buissonnière Troubles des conduites, type en groupe Vols en groupe


transition from school to work

passage de la scolarité au monde du travail | transition de l'école à l'emploi | transition de l'enseignement vers la vie active | transition formation-emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In implementing their commitment to teach at least two foreign languages from a very early age, Member States should consider whether adjustments are necessary to primary school curricula, and whether provision for the training and deployment of additional specialist teaching staff and other teaching and learning resources in primary and pre-primary schools is adequate.

En mettant en oeuvre leur engagement d'enseigner au moins deux langues étrangères dès le plus jeune âge, les États membres devraient déterminer si une adaptation des programmes scolaires est nécessaire dans l'enseignement primaire, et s'il convient de former et de déployer du personnel enseignant spécialisé supplémentaire, ainsi que d'autres ressources d'enseignement et d'apprentissage dans les écoles primaires et préprimaires.


25. Stresses the importance of addressing the needs of children at school from a very young age; recommends the Member States to adopt innovative measures and incorporate them in learning processes in- and outside of school, and to reform or update school environments, teaching methods and teacher competences; suggests that school curricula in Member States be adapted to include class visits to other countries during the school years, bringing education beyond the class room at a very early stage;

25. souligne qu'il importe de répondre aux besoins des élèves depuis leur plus jeune âge; recommande aux États membres d'adopter des mesures innovantes et de les intégrer dans les processus d'apprentissage à l'intérieur comme à l'extérieur de l'école, de réformer ou de moderniser les environnements scolaires, les méthodes d'enseignement et les compétences des enseignants; suggère d'adapter les programmes scolaires des États membres afin d'y inclure des visites scolaires dans d'autres pays au cours de la scolarité de manière à ce que l'enseignement se prolonge en dehors de la classe dès le plus jeune âge;


40. Stresses the importance of addressing the needs of children at school from a very young age; recommends that the Member States adopt innovative measures and incorporate them into learning processes in- and outside of school, and reform or update school environments, teaching methods and teacher competences; suggests that school curricula in Member States be adapted to include class visits to other countries during the school year, taking education beyond the classroom at a very early stage;

40. souligne qu'il importe de répondre aux besoins des élèves dès le plus jeune âge; recommande aux États membres d'adopter des mesures innovantes et de les intégrer dans les processus d'apprentissage à l'intérieur comme à l'extérieur de l'école, et de réformer ou de moderniser l'environnement scolaire, les méthodes d'enseignement et les compétences des enseignants; suggère d'adapter les programmes scolaires des États membres afin d'y inclure des visites dans d'autres pays au cours de l'année scolaire de manière à ce que l'enseignement se prolonge en dehors de la classe à un stade aussi précoce que possible;


40. Stresses the importance of addressing the needs of children at school from a very young age; recommends that the Member States adopt innovative measures and incorporate them into learning processes in- and outside of school, and reform or update school environments, teaching methods and teacher competences; suggests that school curricula in Member States be adapted to include class visits to other countries during the school year, taking education beyond the classroom at a very early stage;

40. souligne qu'il importe de répondre aux besoins des élèves dès le plus jeune âge; recommande aux États membres d'adopter des mesures innovantes et de les intégrer dans les processus d'apprentissage à l'intérieur comme à l'extérieur de l'école, et de réformer ou de moderniser l'environnement scolaire, les méthodes d'enseignement et les compétences des enseignants; suggère d'adapter les programmes scolaires des États membres afin d'y inclure des visites dans d'autres pays au cours de l'année scolaire de manière à ce que l'enseignement se prolonge en dehors de la classe à un stade aussi précoce que possible;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Stresses the importance of addressing the needs of children at school from a very young age; recommends that the Member States adopt innovative measures and incorporate them into learning processes in- and outside of school, and reform or update school environments, teaching methods and teacher competences; suggests that school curricula in Member States be adapted to include class visits to other countries during the school year, taking education beyond the classroom at a very early stage;

40. souligne qu'il importe de répondre aux besoins des élèves dès le plus jeune âge; recommande aux États membres d'adopter des mesures innovantes et de les intégrer dans les processus d'apprentissage à l'intérieur comme à l'extérieur de l'école, et de réformer ou de moderniser l'environnement scolaire, les méthodes d'enseignement et les compétences des enseignants; suggère d'adapter les programmes scolaires des États membres afin d'y inclure des visites dans d'autres pays au cours de l'année scolaire de manière à ce que l'enseignement se prolonge en dehors de la classe à un stade aussi précoce que possible;


Calls on the Commission and the Member States, in cooperation with NSBs, to promote the inclusion of standardisation in academic curricula, education (e.g. economic and technical schools), lifelong learning programmes and information campaigns in order to raise awareness amongst current and prospective economic operators and policy-makers about the importance and benefits of standards; invites NSBs to enhance their cooperation with trade associations and to provide plausible information to SMEs on the economic advantage ...[+++]

appelle la Commission et les États membres, en coopération avec les ONN, à promouvoir l'intégration de la normalisation dans les programmes universitaires, dans les programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que dans des campagnes d'information, afin de sensibiliser les opérateurs économiques actuels et à venir et les décideurs politiques à l'importance et aux avantages des normes; invite les ONN à renforcer leur coopération avec les associations professionnelles et à fournir des informations plausibles aux PME sur les avantages économiques qui découlent de l'utilisation des normes; demande aussi à la Commissi ...[+++]


Granting non-European immigrants the right to vote in local and European elections; relaxing the measures allowing economic migrants to enter, and stay in, Europe; approving mass regularisations as a means of creating future prospects for illegal immigrants; launching awareness campaigns on the positive impact of immigration policies and including the history of migrations in school curricula; reaffirming immigrants’ right to large-scale family reunifications; allowing economic migrants to benefit from social security pay ...[+++]

Reconnaissance du droit de vote aux élections locales et européennes pour les immigrés extra européens, assouplissement des modalités d’entrée et de séjour pour les migrants économiques, approbation des régularisations en masse comme moyen pouvant dégager des perspectives d’avenir pour les clandestins, lancement de campagnes de sensibilisation sur les impacts positifs des politiques d’immigration et intégration dans les programmes scolaires de l’histoire des migrations, réaffirmation du droit à un large regroupement familial, possibilité pour les travailleurs migrants économiques de bénéficier des cotisations sociales du pays d’accueil a ...[+++]


In implementing their commitment to teach at least two foreign languages from a very early age, Member States should consider whether adjustments are necessary to primary school curricula, and whether provision for the training and deployment of additional specialist teaching staff and other teaching and learning resources in primary and pre-primary schools is adequate.

En mettant en oeuvre leur engagement d'enseigner au moins deux langues étrangères dès le plus jeune âge, les États membres devraient déterminer si une adaptation des programmes scolaires est nécessaire dans l'enseignement primaire, et s'il convient de former et de déployer du personnel enseignant spécialisé supplémentaire, ainsi que d'autres ressources d'enseignement et d'apprentissage dans les écoles primaires et préprimaires.


Schools and training establishments should build this element into their curricula, and ensure that young people have the chance to develop in this sphere from an early age.

Les écoles et instituts de formation devraient inclure cet élément dans leurs programmes et veiller à ce que les jeunes puissent s'épanouir dans ce domaine dès leur plus jeune âge.


Schools and training establishments should build this element into their curricula, and ensure that young people have the chance to develop in this sphere from an early age.

Les écoles et instituts de formation devraient inclure cet élément dans leurs programmes et veiller à ce que les jeunes puissent s'épanouir dans ce domaine dès leur plus jeune âge.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'school curricula from' ->

Date index: 2021-05-07
w