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Absence from school
Active school
Activist school
Activity school
Attendance at school
Child-centered school
Class attendance
Demonstration school for exceptional pupils
Immunization of School Pupils Act
Primary school pupil-teacher ratio
Pupil transportation
Pupil-centered school
School absence
School attendance
School bus service
School pupils
School transport
School transportation
School transportation service
Student transportation
Travel facilities for school pupils
Truancy

Traduction de «school pupils from » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State

facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidant dans un Etat membre


activist school [ child-centered school | active school | activity school | pupil-centered school ]

école active [ école sur mesure ]


primary school pupil-teacher ratio

nombre d'élèves dans le primaire par nombre d'enseignants


travel facilities for school pupils

facilités de déplacement des écoliers




Immunization of School Pupils Act

Loi sur l'immunisation des élèves


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


school transportation | school transport | pupil transportation | student transportation | school bus service | school transportation service

transport scolaire | transport d'écoliers | transport des écoliers | service de transport scolaire | service de ramassage scolaire | ramassage scolaire | transport écolier


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty to other people or animals, severe destructiveness to property, fire-setting, stealing, repeated lying, tru ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic doit être codé. Le diagnostic repose sur la présence de conduites du type suivant: manifestations excessi ...[+++]


demonstration school for exceptional pupils

internat pour enfants en difficulté d'apprentissage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Throughout Europe, Roma children suffer from the greatest educational disadvantages: almost a quarter of Roma primary school pupils are in segregated classes, while the majority of pupils who are unnecessarily forced into special schools are of Roma origin.

À travers toute l’Europe, ce sont les enfants roms qui sont le plus défavorisés en matière d’éducation: presqu’un quart des élèves roms de l’enseignement primaire sont dans des classes séparées, tandis que la majorité des élèves qui sont dirigés abusivement vers des écoles spéciales sont Roms d’origine.


Throughout Europe, Roma children suffer from the greatest educational disadvantages: almost a quarter of Roma primary school pupils are in segregated classes, while the majority of pupils who are unnecessarily forced into special schools are of Roma origin.

À travers toute l’Europe, ce sont les enfants roms qui sont le plus défavorisés en matière d’éducation: presqu’un quart des élèves roms de l’enseignement primaire sont dans des classes séparées, tandis que la majorité des élèves qui sont dirigés abusivement vers des écoles spéciales sont Roms d’origine.


school pupils who are nationals of a third country listed in Annex I and who reside in a Member State applying Council Decision 94/795/JHA of 30 November 1994 on a joint action adopted by the Council on the basis of Article K.3.2.b of the Treaty on European Union concerning travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State (7) and are travelling in the context of a school excursion as members of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question;

les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un État membre appliquant la décision 94/795/JAI du Conseil du 30 novembre 1994 relative à une action commune adoptée par le Conseil sur la base de l'article K.3, paragraphe 2, point b), du traité sur l'Union européenne en ce qui concerne les facilités de déplacement des écoliers ressortissants de pays tiers résidant dans un État membre (7) lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement,


a school pupil having the nationality of a third country listed in Annex I who resides in a third country listed in Annex II or in Switzerland and Liechtenstein and is travelling in the context of a school excursion as a member of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question;

les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe II, en Suisse ou au Liechtenstein lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement;


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Member States may exempt from the visa requirement recognised refugees, all stateless persons, both those under the Convention relating to the Status of Stateless Persons of 28 September 1954 and those outside of the scope of that Convention, and school pupils travelling on school excursions where the persons of these categories reside in a third country listed in Annex II to Regulation (EC) No 539/2001.

Les États membres peuvent exempter de l'obligation de visa les réfugiés statutaires, l'ensemble des apatrides relevant ou non de la convention relative au statut des apatrides du 28 septembre 1954, ainsi que les écoliers participant à un voyage scolaire lorsque les personnes de ces catégories résident dans un pays tiers mentionné à l'annexe II du règlement (CE) no 539/2001.


The rapporteur proposes that the mobility target for upper secondary pupils be increased by 50%; that Comenius partnerships should aim to cover 1 in 15 pupils (6 million school pupils in total); and that average mobilities within the partnerships be doubled, from two to four per school.

Votre rapporteur propose que l'objectif de mobilité pour les élèves du deuxième cycle de l'enseignement secondaire soit relevé de 50%, de sorte que les partenariats Comenius visent à toucher un élève sur quinze (soit 6 millions d'élèves au total); il propose également que les mobilités moyennes effectuées dans le cadre des partenariats soient doublées, pour passer de deux à quatre par établissement scolaire.


1. It has reduced the EU target for the Comenius programme from 10% of school pupils and teachers involved in Comenius to 5%.

1. L'objectif visé par l'UE quant au taux de participation des élèves et des enseignants au programme Comenius est ramené de 10 % à 5 %.


The percentage of primary school pupils learning a foreign language is increasing.[9]However, the average number of foreign languages taught in secondary schools is still some way from the target set in Barcelona.

Le pourcentage d’élèves de l’enseignement primaire qui apprennent une langue étrangère augmente[9]. Toutefois, le nombre moyen de langues enseignées dans les écoles secondaires reste en deçà de l’objectif fixé à Barcelone.


J. whereas, particularly in densely populated urban areas, many school pupils (or their parents) do not originate from the country in which they are attending school, which means that schools have a major cultural role to play in terms of integration; whereas, at the same time, this provides an excellent opportunity for cultural exchange and the development of intercultural understanding,

J. considérant que les écoles, en particulier dans les agglomérations urbaines, comptent aujourd'hui un grand nombre d'élèves qui ne proviennent pas, ou dont les parents ne proviennent pas, du pays où ils sont scolarisés; que les écoles ont de ce fait une importante fonction d'intégration dans le domaine culturel également; que cette situation représente une magnifique occasion d'échange culturel et d'apprentissage interculturel,


2. A Member State may exempt from the visa requirement a school pupil having the nationality of a third country listed in Annex I who resides in a third country listed in Annex II and is travelling in the context of a school excursion as a member of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question.

2. Un État membre peut dispenser de l'obligation de visa les écoliers ressortissants d'un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe I qui résident dans un pays tiers figurant sur la liste de l'annexe II lorsque ces écoliers participent à un voyage organisé dans le cadre d'un groupe scolaire accompagné d'un enseignant de l'établissement.


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