Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2G
2G system
2G technology
2G wireless
2G wireless system
2G wireless technology
AHG Second-Hand Machinery
Ad hoc Group on Second-Hand Machinery
Assess the potential of second-hand merchandise
Check the potential of second-hand merchandise
Daphne II
Determine the potential of second-hand merchandise
FEV1
Forced expiratory volume in 1 second
Forced expiratory volume in one second
Forced expired volume in 1 second
Forced expired volume in one second
Maintain donated goods in second-hand shop
Manage donated goods in second-hand shop
Manage donated goods in second-hand shops
Managing donated goods in second-hand shop
Saybolt Sec Universal
Saybolt Seconds Universal
Saybolt Universal second
Saybolt second
Saybolt second universal
Second
Second climber
Second generation
Second generation system
Second generation technology
Second generation wireless
Second generation wireless system
Second generation wireless technology
Second man
Second person
Second-hand merchandise sales
Second-hand merchandise selling
Sell second-hand merchandise
Selling second-hand merchandise
Test the potential of second-hand merchandise
Universal Saybolt second

Vertaling van "second group " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Agreement amending for the second time the Partnership Agreement between the members of the African, Caribbean and Pacific Group of States, of the one part, and the European Community and its Member States, of the other part | Agreement amending the Cotonou Agreement for the second time

accord modifiant l'accord de Cotonou pour la deuxième fois | Accord modifiant, pour la deuxième fois, l'accord de partenariat entre les membres du groupe des États d'Afrique, des Caraïbes et du Pacifique, d'une part, et la Communauté européenne et ses États membres, d'autre part


Ad hoc Group on Second-Hand Machinery | AHG Second-Hand Machinery

GAH Machines de seconde main | Groupe ad hoc Machines de seconde main


second phase of a programme of Community action (2004-2008) to prevent and combat violence against children, young people and women and to protect victims and groups at risk | Daphne II [Abbr.]

seconde phase du programme d'action communautaire (2004-2008) visant à prévenir et à combattre la violence envers les enfants, les adolescents et les femmes et à protéger les victimes et les groupes à risque | programme Daphné II [Abbr.]


second-hand merchandise sales | second-hand merchandise selling | sell second-hand merchandise | selling second-hand merchandise

vendre des produits d'occasion


manage donated goods in second-hand shops | managing donated goods in second-hand shop | maintain donated goods in second-hand shop | manage donated goods in second-hand shop

gérer les biens confiés à un magasin d'occasion


assess the potential of second-hand merchandise | determine the potential of second-hand merchandise | check the potential of second-hand merchandise | test the potential of second-hand merchandise

vérifier le potentiel d'objets d'occasion


second generation | 2G | second generation wireless technology | 2G wireless technology | second generation technology | 2G technology | second generation wireless system | 2G wireless system | second generation wireless | 2G wireless | second generation system | 2G system

deuxième génération | 2G | seconde génération | technologie de deuxième génération | technologie de seconde génération | technologie 2G | système mobile de deuxième génération | système mobile de seconde génération


Saybolt Universal second [ SUS,S.U.S. | Saybolt second | Saybolt Seconds Universal | Saybolt second universal | Saybolt Sec Universal | universal Saybolt second ]

seconde Saybolt [ seconde universelle Saybolt | seconde Saybolt universelle | degré Saybolt ]


second | second man | second climber | second person

second | alpiniste en second | grimpeur en second | second de cordée


forced expired volume in one second | FEV1 | forced expiratory volume in one second | forced expired volume in 1 second | forced expiratory volume in 1 second

volume expiratoire maximal par seconde | VEMS | volume expiratoire maximal seconde | VEMS | volume expiratoire maximal en une seconde | VEMS | volume expiratoire maximum par seconde | VEMS | volume expiratoire maximum/seconde | VEMS | volume expiratoire maximum-seconde | VEMS | volume expiratoire maximum seconde | VEMS | volume expiratoire maximum en une seconde | VEMS | capacité pulmonaire utilisable à l'effort | CPUE | débit expiratoire maximum seconde | DEMS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracke ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


The powers of the appointing authority shall be exercised, with respect to officials seconded to the groups in accordance with the second indent of Article 37(a) of the Staff Regulations, on a proposal from the group president concerned, as regards the application of Article 38 of the Staff Regulations, including decisions relating to their career development within the group.

Les pouvoirs de l'autorité investie du pouvoir de nomination sont exercés sur proposition du président du groupe concerné pour les fonctionnaires affectés dans les groupes au titre de l'article 37, lettre a), deuxième tiret, du statut quant à l'application de l'article 38 du statut, y inclus les décisions relatives à l'évolution de leur carrière au sein du groupe.


3. Without prejudice to the first subparagraph of paragraph 1, where a product group as referred to in the second indent of the first subparagraph of Article 4(2) of Regulation (EC) No 800/1999 is defined, the product codes belonging to the group may be entered in Section 22 of licence applications and licences, preceded by the statement, ‘product group referred to in Article 4(2) of Regulation (EC) No 800/1999’.

3. Sans préjudice du paragraphe 1, premier alinéa, lorsqu'un groupe de produits est défini conformément à l'article 4, paragraphe 2, premier alinéa, deuxième tiret, du règlement (CE) no 800/1999, les codes des produits appartenant au groupe peuvent figurer dans la demande de certificat et dans le certificat lui-même à la case 22, précédés de la mention «groupe de produits visés à l'article 4, paragraphe 2, du règlement (CE) no 800/1999».


By its second plea, put forward by way of alternative submission, the applicant submits that the Commission erred in law by misconstruing the notion of 'undertaking' within the meaning of Article 81 EC and, as a result, imposing on it a fine calculated on the basis of the consolidated turnover of Groupe Gascogne, whereas, according to the applicant, it ought to have based itself on the aggregate corporate turnover of Groupe Gascogne and Sachsa, having failed to set out reasons as to why the other subsidiaries of Groupe Gascogne ought to be included within ...[+++]

Par son deuxième moyen invoqué à titre subsidiaire, la requérante prétend que la Commission aurait commis une erreur de droit en interprétant de manière erronée la notion d'entreprise au sens de l'article 81 CE et, en conséquence en lui infligeant une amende calculée par rapport au chiffre d'affaires consolidé du Groupe Gascogne, alors que, selon la requérante, elle aurait dû se baser sur le chiffre d'affaires social cumulé du Groupe Gascogne et de Sachsa, faute d'avoir exposé les raisons pour lesquelles les autres filiales du Groupe Gascogne devraient êt ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The second group of recommendations involves democratic reform on Indian reserves and settlements but settlements are outside the purview of the federal government (1550) The second group recommended the use of a third party monitor, such as Elections Canada, to monitor elections on reserve.

Le second groupe de recommandations concerne la réforme démocratique des réserves et des établissements, mais les établissements ne relèvent pas de la compétence du gouvernement fédéral (1550) Le deuxième groupe recommandait le recours à un tiers, comme Élections Canada, pour assurer la surveillance des élections dans les réserves.


With respect to the introduction of squeeze-out rights and sell-out rights, proposed by the High Level Group in its Restructuring Chapter, the Commission observes that the same objectives are pursued by one of the recommendations made by the SLIM Group about the simplification of the Second Directive, which the High Level Group has endorsed.

Quant à l'introduction de dispositifs de retrait et de rachat obligatoires, proposée par le groupe de haut niveau dans le chapitre de son rapport consacré aux restructurations, la Commission observe que l'une des recommandations du groupe SLIM concernant la simplification de la deuxième directive, avalisée par le groupe de haut niveau, poursuit le même objectif.


The Member States and the Commission may also appoint up to two alternates who may stand in for the high-level representative or the deputy if either is unable to attend a meeting of the Group; 4. agrees that the Chairman of the Group appointed from among the representatives of the Member States will serve for two years from the date of appointment ; should the Chairman leave office before this period has elapsed, the chair will be taken by the first Vice-Chairman until a new Chairman has been appointed; 5. expresses confidence that the Chairman will be appointed by common accord, but agrees that, if necessary, the Chairman shall be ...[+++]

Les Etats membres et la Commission peuvent également désigner jusqu'à deux suppléants qui peuvent représenter le représentant de haut niveau ou le suppléant, lorsque l'un d'eux n'est pas en mesure d'assister à une réunion du groupe ; 4) convient que le président du groupe désigné parmi les représentants des Etats membres exerce son mandat pendant une durée de deux ans à compter de la date de sa désignation ; au cas où le président viendrait à cesser sa fonction avant l'expiration de cette période, la présidence sera assumée par le premier vice-président jusqu'à ce qu'un nouveau président ait été désigné ; 5) est convaincu que le pré ...[+++]


Pursuant to Standing Order 76.1(5), the Speaker selected and grouped for debate the following motions: Group No. 1 Motion No. 1. Group No. 2 Motion No. 2. Group No. 3 Motion No. 3. Group No. 1 Mr. Duncan (North Island Powell River), seconded by Mr. Hermanson (Kindersley Lloydminster), moved Motion No. 1, That Bill C-33 be amended by deleting Clause 5.

Conformément à l'article 76.1(5) du Règlement, le Président choisit et groupe pour débat les motions suivantes : Groupe n 1 Motion n 1. Groupe n 2 Motion n 2.


When the funding of interest groups was being examined, departmental representatives and ministers were asked to keep in mind the following four principles: first, how much the interest group membership itself or the general public benefit from the group's activities; second, how capable the group is of finding other sources of funding; third, the intended purpose of the group's activities, and fourth, how much the groups' activities fit in with government priorities.

Au moment d'examiner le financement des groupes d'intérêts, on a demandé aux représentants des ministères et aux ministres d'avoir à l'esprit les quatre principes suivants: premièrement, la mesure dans laquelle les propres membres du groupe d'intérêts ou le grand public tirent profit des activités du groupe; deuxièmement, le mesure dans laquelle le groupe peut trouver d'autres sources de financement; troisièmement, le but visé par les activités du groupe et, quatrièmement, la mesure dans laquelle les activités des groupes sont en harmonie avec le ...[+++]


Whereas the General Programme includes a special timetable for the abolition of restrictions in agriculture and horticulture ; whereas it is provided that such restrictions shall be abolished by 31 December 1963 in respect of one group of services, by the end of the second stage of the transitional period in respect of a second group and during the third stage in respect of other services;

considérant que le programme général comporte un échéancier spécial pour la suppression des restrictions en matière d'agriculture et d'horticulture ; que cette suppression a été prévue avant le 31 décembre 1963 pour un premier groupe de prestations de services, avant la fin de la deuxième étape de la période de transition pour un second groupe et dans le courant de la troisième étape pour les autres prestations;


w