Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic advisor
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Degree program advisor
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Government Caucus on Higher Education
Haemoglobinuria
Haemolytic anaemia cold type
Head of higher education institutions
Higher education advisor
Higher secondary education system
Higher secondary vocational education
Jealousy
Paranoia
Post-secondary level student advisor
Post-secondary procedures
Post-secondary school methods
Post-secondary school procedures
Post-secondary school processes
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
University chancellor
Warm type

Vertaling van "secondary and higher " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor

chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseiller d’orientation-psychologue | chargé d’orientation et d’insertion professionnelle/chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseillère d’orientation psychologue


higher secondary education system

système secondaire supérieur


secondary teacher training, higher level

formation des enseignants du secondaire, degré supérieur


higher secondary vocational education

Enseignement secondaire professionnel supérieur | ESSP [Abbr.]


Government Caucus on Post Secondary Education and Research [ Government Caucus on Higher Education ]

Caucus du gouvernement sur l'éducation postsecondaire et la recherche [ Caucus du gouvernement sur l'éducation supérieure ]


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


post-secondary school methods | post-secondary school processes | post-secondary procedures | post-secondary school procedures

procédures des écoles postsecondaires | procédures des établissements d'enseignement postsecondaire


Definition: Dementia in Alzheimer's disease with onset before the age of 65, with a relatively rapid deteriorating course and with marked multiple disorders of the higher cortical functions. | Alzheimer's disease, type 2 Presenile dementia, Alzheimer's type Primary degenerative dementia of the Alzheimer's type, presenile onset

Définition: Démence de la maladie d'Alzheimer survenant avant l'âge de 65 ans, évoluant assez rapidement vers une détérioration et comportant de multiples perturbations marquées des fonctions corticales supérieures. | Démence dégénérative primaire de type Alzheimer, à début présénile Démence présénile, de type Alzheimer Maladie d'Alzheimer, type 2


Autoimmune haemolytic disease (cold type)(warm type) Chronic cold haemagglutinin disease Cold agglutinin:disease | haemoglobinuria | Haemolytic anaemia:cold type (secondary)(symptomatic) | warm type (secondary)(symptomatic)

Anémie hémolytique:type chaud (secondaire) (symptomatique) | type froid (secondaire) (symptomatique) | Hémoglobinurie à agglutinines froides Maladie (à):agglutinines froides | chronique à hémagglutinines froides | hémolytique auto-immune (type chaud) (type froid)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Calls for the post-2015 MDG framework to set ambitious targets for women’s rights and gender equality in terms of women’s empowerment and well-being, women’s full and equal participation in decision-making in public life, whether in the political, economic, social or environmental sphere, combating violence against women, access to quality education (at primary, secondary and higher levels) and training, promotion of universal health coverage through health systems which are public and free at the point of use, access to micro-credit facilities in order to combat poverty and social exclusion, access to effective, quality health care, ...[+++]

6. demande que le cadre des OMD pour l'après-2015 poursuive des objectifs ambitieux relatifs aux droits des femmes et à l'égalité entre les sexes dans les domaines suivants: l'émancipation et le bien-être des femmes; leur participation pleine et entière aux processus décisionnels publics en matière politique, économique, sociale ou environnementale; la lutte contre la violence à l'égard des femmes; l'accès à un enseignement (primaire, secondaire, supérieur) et à des formations de qualité; la promotion d'une couverture sanitaire un ...[+++]


27. Draws attention to the fact that progress on MDG 2 regarding education has been moderate; observes in particular that more girls are receiving primary education; stresses that more must be done to ensure that girls complete their primary schooling and gain access to secondary and higher education;

27. signale que les progrès accomplis dans la réalisation de l'OMD 2 sur l'éducation ne sont que modérés; observe en particulier une plus grande participation des filles à l'enseignement primaire; insiste sur le fait qu'il convient d'intensifier les efforts pour faire en sorte que toutes les filles achèvent l'enseignement primaire et aient accès à l'enseignement secondaire et supérieur;


35. Calls for the post-2015 MDG framework to advance women’s empowerment and gender equality by closing gender gaps at all levels of education, with specific targets including universal access to and completion of quality education (at primary, secondary, and higher level) and vocational training within a youth-friendly job creation policy environment, the elimination of female illiteracy, and access to comprehensive sexuality education inside and outside school;

35. . préconise que le cadre des OMD pour l'après-2015 favorise l'autonomisation des femmes et l'égalité des genres, en réduisant les disparités entre les genres à tous les niveaux de l'éducation au moyen de cibles spécifiques, telles que l'accès universel à une éducation de qualité et à la réussite scolaire (aux niveaux primaire, secondaire et supérieur), une formation professionnelle dans un environnement favorable à la création d'emplois pour les jeunes, l'élimination de l'analphabétisme féminin et l'accès à une éducation sexuelle ...[+++]


31. Stresses that the governments and parliaments of North African countries should make it a priority to ensure that girls have access to high-quality secondary and higher education, given that this is a means of boosting development and economic growth and guaranteeing democratic stability;

31. souligne que l'accès des filles à l'école secondaire et à l'enseignement supérieur, ainsi que la qualité de l'enseignement, doivent être des priorités des gouvernements et des parlements des États d'Afrique du Nord étant donné que c'est un moyen d'assurer le développement, la croissance économique et la durabilité de la démocratie;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report also covers topics such as early childhood education systems, intergenerational mobility in higher education, factors that influence education spending, career expectations among 15-year-olds, the makeup of the teaching force and the impact of examinations on access to secondary and higher education.

Le rapport porte également sur des aspects tels que les systèmes d’accueil et d’encadrement de la petite enfance, la mobilité intergénérationnelle dans l’enseignement supérieur, les facteurs ayant une incidence sur les dépenses d’éducation, les perspectives de carrière des jeunes âgés de 15 ans, la composition du personnel enseignant et la place des examens dans l’accès à l’enseignement secondaire et supérieur.


The European Union and Afghanistan recognise the central value of primary, secondary and higher education for the development of the country and welcome the existing efforts of several Member States in this field.

L'Union européenne et l'Afghanistan reconnaissent l'importance capitale de l'enseignement primaire, secondaire et supérieur pour le développement du pays et saluent les efforts déployés par plusieurs États membres dans ce domaine.


Turning to post-secondary education, higher fees a 100% increase over 10 years have made it increasingly difficult for our young people to pursue a higher education.

En ce qui concerne les études postsecondaires, les frais d'inscription plus élevés soit une augmentation de 100 p. 100 sur 10 ans ont rendu de plus en plus difficile l'accès, pour nos jeunes, à des études supérieures.


G. concerned at the high and rising rate of illiteracy among women in certain countries, the educational neglect suffered by girls in rural areas, the high drop-out rate from secondary education and the low number of women in secondary and higher education, particularly outside the major urban areas,

G. exprimant l'inquiétude que lui inspirent dans certains pays l'aggravation de l'analphabétisme, déjà important, chez les femmes, le délaissement pédagogique que subissent les adolescentes dans les zones rurales, le pourcentage élevé de femmes qui interrompent leur formation secondaire, mais également la faible proportion des femmes qui bénéficient d'un enseignement secondaire et supérieur, surtout en dehors des grandes agglomérations,


On the education front, the first of these programmes is Socrates, which covers secondary and higher education and enables 170 000 young people each year to study in a different country; then there is Lingua, which supports language-learning projects for more than 80 000 young people; and finally Leonardo da Vinci, which fosters vocational training and apprenticeship schemes, with some 50 000 beneficiaries.

En matière éducative, il s'agit de Socrates, qui couvre l'enseignement secondaire et supérieur et permet la mobilité de 170.000 étudiants par an ; de Lingua, qui appuie des projets d'apprentissage des langues auxquels plus de 80.000 jeunes participent; de Leonardo da Vinci, qui soutient la formation professionnelle et l'apprentissage, avec 50.000 bénéficiaires.


In those countries with high levels of participation in education and very low levels of drop-out, priority will be given to upgrading the quality of the school systems at secondary and higher levels (Sweden, Finland).

Dans les pays caractérisés par un haut niveau de participation dans l'éducation et un très faible pourcentage d'abandon scolaire, la priorité sera accordée à une amélioration de la qualité des systèmes scolaires aux niveaux secondaire et supérieur (Suède, Finlande).


w