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Bank secrecy
Banking secrecy
Duty of secrecy
Investigation secrecy
Investigative secrecy
Lifting of professional secrecy
Oath or Affirmation of Office and Secrecy
Oath or Solemn Affirmation of Office and Secrecy
Obligation of secrecy
Offence in breach of privacy or secrecy
Offence in breach of secrecy or privacy
Release from the obligation of professional secrecy
Secrecy obligation
Secrecy of the ballot
Secrecy of the vote
Secrecy of voting
Secrecy requirement
Translation
Voting secrecy
Waiver of professional secrecy

Vertaling van "secrecy political " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
waiver of professional secrecy | lifting of professional secrecy | release from the obligation of professional secrecy

levée du secret professionnel


duty of secrecy | obligation of secrecy | secrecy obligation

obligation de secret | obligation de secret professionnel




secrecy of the vote [ secrecy of the ballot ]

secret du vote [ secret du scrutin ]


Oath or Solemn Affirmation of Office and Secrecy [ Oath or Affirmation of Office and Secrecy ]

Serment professionnel et engagement au secret professionnel [ Serment ou affirmation d'office et de discrétion ]




offence in breach of secrecy or privacy | offence in breach of privacy or secrecy

infraction contre le domaine secret ou le domaine privé


obligation of secrecy | secrecy requirement

obligation au secret


investigation secrecy | investigative secrecy

secret de l'instruction


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
By excluding information, creating black holes of documents in ministerial offices, and continually obstructing the work of the officers of Parliament, the government has been able to create an unprecedented level of obstruction, secrecy, political misinformation, and just plain thuggery.

En soustrayant certains renseignements à la divulgation, en créant des trous noirs dans lesquels disparaissent les documents dans les bureaux ministériels et en mettant continuellement des bâtons dans les roues des agents du Parlement, le gouvernement actuel a réussi à instaurer un niveau jamais vu d'obstruction, de secret, de désinformation politique — bref, ni plus ni moins, de gangstérisme.


The risk to the rights and freedoms of natural persons, of varying likelihood and severity, may result from personal data processing which could lead to physical, material or non-material damage, in particular: where the processing may give rise to discrimination, identity theft or fraud, financial loss, damage to the reputation, loss of confidentiality of personal data protected by professional secrecy, unauthorised reversal of pseudonymisation, or any other significant economic or social disadvantage; where data subjects might be deprived of their rights and freedoms or prevented from exercising control over their personal data; wher ...[+++]

Des risques pour les droits et libertés des personnes physiques, dont le degré de probabilité et de gravité varie, peuvent résulter du traitement de données à caractère personnel qui est susceptible d'entraîner des dommages physiques, matériels ou un préjudice moral, en particulier: lorsque le traitement peut donner lieu à une discrimination, à un vol ou une usurpation d'identité, à une perte financière, à une atteinte à la réputation, à une perte de confidentialité de données protégées par le secret professionnel, à un renversement non autorisé du processus de pseudonymisation ou à tout autre dommage économique ou social important; lor ...[+++]


The risk to the rights and freedoms of natural persons, of varying likelihood and severity, may result from data processing which could lead to physical, material or non-material damage, in particular: where the processing may give rise to discrimination, identity theft or fraud, financial loss, damage to the reputation, loss of confidentiality of data protected by professional secrecy, unauthorised reversal of pseudonymisation or any other significant economic or social disadvantage; where data subjects might be deprived of their rights and freedoms or from exercising control over their personal data; where personal data are processed ...[+++]

Des risques pour les droits et libertés des personnes physiques, dont le degré de probabilité et de gravité varie, peuvent résulter du traitement de données qui pourraient entraîner des dommages physiques matériels ou un préjudice moral, en particulier lorsque le traitement peut donner lieu à une discrimination, à un vol ou une usurpation d'identité, à une perte financière, à une atteinte à la réputation, à une perte de confidentialité de données protégées par le secret professionnel, à un renversement non autorisé du processus de pseudonymisation ou à tout autre dommage économique ou social important; lorsque les personnes concernées p ...[+++]


6. Welcomes the fact that the Montenegrin Parliament’s oversight role has been further strengthened through the adoption of a law on parliamentary inquiry and amendments to the Parliament’s rules of procedure and to the law on data secrecy, as well as with the start of implementation of the law on parliamentary oversight of the security and defence sector; underlines the fact that ensuring civilian control over the military is a critical element of democratic reform; stresses the need to further reinforce law-making capacities and consultations with civil society; calls on the Montenegrin Parliament to continue improving its oversight ...[+++]

6. se félicite du renforcement du rôle de surveillance du parlement monténégrin par l'adoption d'une loi sur les enquêtes parlementaires et de modifications au règlement du parlement et à la loi sur le secret des données, ainsi que par le début de la mise en œuvre de la loi sur le contrôle parlementaire du secteur de la sécurité et de la défense; souligne que la garantie d'un contrôle civil sur les affaires militaires constitue un élément essentiel de la réforme démocratique; souligne la nécessité de renforcer davantage les capacités législatives et les consultations avec la société civile; invite le parlement monténégrin à continuer ...[+++]


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10. Expresses concerns regarding the obstacles encountered by national parliamentary and judicial investigations into some Member States' involvement in the CIA programme, as documented in detail by the 2011 Council of Europe report on abuse of state secrecy and national security, including lack of transparency, classification of documents, prevalence of national and political interests, narrow remits for investigations, restriction of victims' right to effective participation and defence, and lack of rigorous investigative techniques ...[+++]

10. exprime sa préoccupation quant aux obstacles auxquels se sont heurtées les enquêtes parlementaires et judiciaires nationales sur l'implication de certains États membres dans le programme de la CIA, et qui sont décrits en détail dans le rapport du Conseil de l'Europe de 2011 sur les recours abusifs au secret d'État et à la sécurité nationale, parmi lesquels le manque de transparence, la classification des documents, la prévalence des intérêts nationaux et politiques, le portée trop limitée des enquêtes, la restriction du droit des ...[+++]


Yes, there are many justifiable reasons for government secrecy, but too, there are great pressures on all governments to tolerate secrecy creep, to use secrecy as a strategic political tool and to hide behind it, sometimes to avoid embarrassment and accountability.

Bien entendu, le secret gouvernemental se fonde sur de nombreux motifs justifiables, mais en raison des fortes pressions qui pèsent sur tous les gouvernements, ceux-ci peuvent en venir à tolérer une tendance indue au secret, et à utiliser celui-ci comme outil stratégique et politique, en l'invoquant pour se soustraire à leurs obligations en matière de transparence et pour éviter les situations embarrassantes.


– (FR) I entirely endorse the Casaca report, which states that, at the time that Parliament gave discharge in respect of the budget for the 2001 financial year, it had not been made aware of certain important items of information, particularly on the Eurostat affair. Like Mr Casaca, I denounce the Commission’s withholding of information, its ‘culture of secrecy, complexity and lack of clarity’, and the Commissioners’ failure to face up to their political responsibilities (paragraph 24).

- Je soutiens entièrement le rapport Casaca qui constate que des informations importantes n’ont pas été portées à la connaissance du Parlement européen, notamment sur l’affaire Eurostat, lorsqu’il avait accordé sa décharge budgétaire pour l’exercice 2001. Je dénonce avec lui la rétention d’information de la part de la Commission, sa "culture de secret, de complexité et de manque de transparence", ainsi que la fuite des commissaires devant leurs responsabilités politiques (paragraphe 24).


The Council recorded its political agreement on the principles that fiscal secrecy and banking secrecy may not be invoked in response to requests by the competent judicial authorities of the Member States.

Le Conseil a marqué son accord politique sur les principes de la non-opposabilité du secret fiscal et du secret bancaire lors des demandes introduites par les autorités judiciaires compétentes des Etats membres.


On the issue of budget secrecy, perhaps it would be helpful to remind all members of what Speaker Sauvé pointed out in a decision she gave to the House on April 19, 1983 at page 24649 of the Debates: -budget secrecy is a political convention.

À propos de la question du secret du budget, il serait peut-être utile de rappeler à tous les députés ce que le Président Sauvé a souligné dans une décision rendue à la Chambre le 19 avril 1983 et dont le texte se trouve à la page 24649 des Débats: Le secret du budget est une convention politique.


[Translation] The procedural issue before us is not a question of budget secrecy per se. Several members cited citation 31(5) of Beauchesne's Sixth Edition to support the contention that budget secrecy was and is a political convention and not a matter to be dealt with under the guise of parliamentary privilege.

[Français] La question de procédure qui nous est soumise ne porte pas sur le secret budgétaire comme tel. Plusieurs députés ont cité le commentaire 31(5) de la sixième édition de Beauchesne pour soutenir leur prétention que le secret budgétaire est une convention politique et non un sujet qu'on peut soulever sous le couvert du privilège parlementaire.




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'secrecy political' ->

Date index: 2021-11-25
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