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Account receivable clerk
Billing clerk
Conveyance clerk
Conveyance law clerk
Conveyancing clerk
Court clerk
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Investment administrators
Investment clerk
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Secretaries and clerks
Secretary for Foreign Affairs
Secretary of Foreign Affairs
Secretary of State
Secretary of State for Foreign Affairs
Secretary of State of Foreign Affairs
Secretary of the court
Secretary-Clerk
State secretary
State secretary for Foreign Affairs
State secretary of Foreign Affairs

Traduction de «secretary clerk » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secretarial and clerical staff | secretaries and clerks | Secretary/Clerk | AST/SC [Abbr.]

secrétaire/commis | secrétaires et commis | AST/SC [Abbr.]




investment administrators | investment secretary | investment clerk | investment secretaries

assistant en investissements financiers | assistant en investissements financiers/assistante en investissements financiers | assistante en investissements financiers


court clerk | court registrar | court reporter | secretary of the court

greffier | greffier de juridiction | greffière | greffière de juridiction | greffière-juriste | greffier-juriste


Law Clerk at the Court of Justice | Legal Secretary

référendaire | référendaire de la Cour de justice


account receivable clerk | posting clerk | billing clerk | invoice clerk

secrétaire facturier | secrétaire facturier/secrétaire facturière | secrétaire facturière


conveyancing clerk | property law clerk | conveyance clerk | conveyance law clerk

auxiliaire juridique - transfert de titres


minister of Foreign Affairs | Foreign Affairs minister | Foreign minister | secretary of State for Foreign Affairs | secretary of State of Foreign Affairs | State secretary for Foreign Affairs | State secretary of Foreign Affairs | secretary for Foreign Affairs | secretary of Foreign Affairs | Foreign Affairs secretary | Foreign secretary | secretary of State | State secretary

ministre des Affaires étrangères | secrétaire d'État


An Act respecting the office of the Secretary to the Cabinet for Federal-Provincial Relations and respecting the Clerk of the Privy Council

Loi concernant le poste du secrétaire du Cabinet pour les relations fédérales-provinciales et celui du greffier du Conseil privé


Associate Secretary to the Cabinet and Deputy Clerk of the Privy Council

Secrétaire associé du Cabinet et sous-greffier du Conseil privé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Division CSpeaker, Parliamentary Secretaries, Clerk and Other Personnel

Section CPrésident, secrétaires parlementaires, greffier et autres membres du personnel


The first assignment of an official to a post of Senior Secretary/Clerk may only take place in accordance with the procedure laid down in Articles 4 and 29 (1) of the Staff Regulations.

La première affectation d'un fonctionnaire à un poste de secrétaire/commis confirmé ne peut avoir lieu que conformément à la procédure prévue à l'article 4 et à l’article 29, paragraphe 1, du statut.


In the early 1970’s when the Quebec file was the central concern facing the Federal Government, Prime Minister Trudeau moved Gordon Robertson, the Secretary to the Cabinet and Clerk of the Privy Council to the position of Secretary of Cabinet for Federal Provincial Affairs and appointed Michael Pitfield Clerk and Secretary to Cabinet.

Au début des années 1970, lorsque le dossier québécois était au cœur des préoccupations du gouvernement fédéral, le premier ministre Trudeau a nommé Gordon Robertson, secrétaire du Cabinet et greffier du Conseil privé, au poste de secrétaire du Cabinet pour les Affaires fédérales-provinciales et Michael Pitfield, greffier et secrétaire au Cabinet.


1. The posts covered by the Staff Regulations shall be classified, according to the nature and importance of the duties to which they relate, in an administrators' function group (hereinafter “AD”), an assistants' function group (hereinafter “AST”) and a secretaries and clerks' function group (hereinafter “AST/SC”).

1. Les emplois relevant du présent statut sont classés, suivant la nature et le niveau des fonctions auxquelles ils correspondent, en un groupe de fonctions des administrateurs (ci-après dénommés "AD"), un groupe de fonctions des assistants (ci-après dénommés "AST") et un groupe de fonctions des secrétaires et commis (ci-après dénommés "AST/SC").


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1. Stresses that there is a strong horizontal segregation or gender-specific division of labour in the service sector: almost half the women in employment are concentrated in 10 of the 130 occupations listed in the International Standard Classification of Occupations drawn up by the International Labour Organisation (ILO): shop salespersons and sales demonstrators, domestic and related helpers, cleaners and launderers, personal care and related workers, office clerks, administration associate professionals, housekeeping and restaurant services workers, secretaries and keybo ...[+++]

1. met en évidence l'existence d'une importante ségrégation horizontale ou division sexuelle du marché du travail dans le secteur des services, près de la moitié des femmes ayant une occupation professionnelle sont concentrées dans 10 des 130 professions répertoriées par la classification internationale type des professions de l'Organisation internationale du travail: vendeuses et démonstratrices en magasin, aides de ménage, nettoyeuses, blanchisseuses et repasseuses, personnel soignant et assimilé, employées de bureau, professions intermédiaires des services d'administration, personnel de l'hôtellerie et de la restauration, secrétaires ...[+++]


Almost half of the women in employment are concentrated in 10 of the 130 occupations of the International Standard Classification of Occupations: shop salespersons and demonstrators, domestic and related helpers, cleaners and launderers, personal care and related workers, other office clerks, administrative associate professionals, housekeeping and restaurant services workers, secretaries and keyboard operators, general managers, finance and sales associate professionals and nursing and midwifery associate professionals.

Près de la moitié des femmes ayant un emploi sont concentrées dans 10 des 130 professions de la classification internationale type des professions: vendeuses et démonstratrices en magasin, aides de ménage, nettoyeuses, blanchisseuses et repasseuses, personnel soignant et assimilé, autres employées de bureau, professions intermédiaires des services d'administration, personnel de l'hôtellerie et de la restauration, secrétaires et opératrices sur clavier, gérantes/directrices de petite entreprise, professions intermédiaires des opérations financières et commerciales, et personnel infirmier et sages-femmes intermédiaires.


the change in the career structure for secretaries and clerks will lead to lower salaries and consequently lower pensions when they retire;

modification de la structure de carrière pour les secrétaires et le personnel de bureau engendrant une baisse des salaires et donc des pensions lors de leur départ à la retraite;


Second, a separate career path will be established for secretaries and clerks with a career pace and salaries that are better linked to the level of duties they have.

Deuxièmement, un parcours de carrière distinct sera établi pour les secrétaires et le personnel de bureau, dont le rythme de carrière et les salaires seront plus étroitement liés au niveau de responsabilités.


Second, secretaries and clerks will no longer be recruited as officials in the future, but as contractual staff with open-ended contracts.

Deuxièmement, les secrétaires et personnels de bureau ne seront plus recrutés à l'avenir en tant que fonctionnaires, mais comme agents contractuels à durée indéterminée.


14. Insists on the advantages of a joint programme of staff exchanges and invites Parliament's Secretary-General to examine with the clerks of the US House of Representatives and the Senate the feasibility of a joint memorandum on staff exchanges similar to that agreed between Parliament and the UN Secretariat;

14. insiste sur les avantages d'un programme commun d'échange de personnel et invite le Secrétaire général du Parlement à envisager, conjointement avec le personnel de la Chambre des représentants et du Sénat des États-Unis, de réaliser un mémorandum commun sur l'échange de personnel semblable à celui dont sont convenus le Parlement et le secrétariat des Nations unies;


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