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Vertaling van "sector and schools and encouraging closer ties " (Engels → Frans) :

33. Considers that there is a need to encourage the cultural and creative sector by improving qualification, apprenticeship and training systems, in particular by seeking to provide students at all levels of education in cultural and artistic disciplines with training that will prepare them for professional life, as well as by encouraging better synergies between businesses in the sector and schools and encouraging closer ties between schools and institutions in the Member States that are already working to that end; considers that there is also a need to make further progress towards the mutual recognition of diplomas in art studies;

33. estime qu'il est nécessaire d'encourager le secteur de la culture et de la création via une amélioration des systèmes de qualification, d'apprentissage et de formation, notamment en cherchant à offrir aux étudiants dans les disciplines culturelles et artistiques, à tous les niveaux de l'éducation, une formation qui les prépare à la vie professionnelle, ainsi qu'en stimulant de meilleures synergies entre les entreprises du secteur et les écol ...[+++]


33. Considers that there is a need to encourage the cultural and creative sector by improving qualification, apprenticeship and training systems, in particular by seeking to provide students at all levels of education in cultural and artistic disciplines with training that will prepare them for professional life, as well as by encouraging better synergies between businesses in the sector and schools and encouraging closer ties between schools and institutions in the Member States that are already working to that end; considers that there is also a need to make further progress towards the mutual recognition of diplomas in art studies;

33. estime qu'il est nécessaire d'encourager le secteur de la culture et de la création via une amélioration des systèmes de qualification, d'apprentissage et de formation, notamment en cherchant à offrir aux étudiants dans les disciplines culturelles et artistiques, à tous les niveaux de l'éducation, une formation qui les prépare à la vie professionnelle, ainsi qu'en stimulant de meilleures synergies entre les entreprises du secteur et les écol ...[+++]


32. Considers that there is a need to encourage the cultural and creative sector by improving qualification, apprenticeship and training systems, in particular by seeking to provide students at all levels of education in cultural and artistic disciplines with training that will prepare them for professional life, as well as by encouraging better synergies between businesses in the sector and schools and encouraging closer ties between schools and institutions in the Member States that are already working to that end; considers that there is also a need to make further progress towards the mutual recognition of diplomas in art studies;

32. estime qu'il est nécessaire d'encourager le secteur de la culture et de la création via une amélioration des systèmes de qualification, d'apprentissage et de formation, notamment en cherchant à offrir aux étudiants dans les disciplines culturelles et artistiques, à tous les niveaux de l'éducation, une formation qui les prépare à la vie professionnelle, ainsi qu’en stimulant de meilleures synergies entre les entreprises du secteur et les écol ...[+++]


3.16 While ‘second chance’ schools are important, there needs also to be closer collaboration between the general and vocational education and training sectors, and action to make mainstream schools more attractive.

3.16 Si les écoles «de la deuxième chance» sont importantes, il faut également renforcer la collaboration entre les secteurs d'enseignement et de formation généraux et professionnels et prendre des mesures pour augmenter l'attrait des écoles ordinaires.


31. Urges the authorities throughout BiH at all levels to advance decisively with education reform with a view to improving educational standards, to promote an inclusive and non-discriminatory education system and to end ethnic segregation in the education sector (two schools under one roof); invites them to support the training of teachers for the purpose of equipping them with additional skills on how to encourage inter-ethnic mingli ...[+++]

31. prie instamment les autorités, dans l'ensemble du pays et à tous les niveaux, de progresser résolument dans les réformes de l'éducation afin d'améliorer la qualité des formations, de promouvoir un système d'éducation ouvert à tous et non discriminatoire, ainsi que de mettre fin à la ségrégation dans le secteur de l'éducation («deux écoles sous un même toit»); invite les mêmes autorités à soutenir la formation des enseignants pour qu'ils acquièrent ...[+++]


96.Welcomes the successful conclusion of the presidential and parliamentary elections held in Taiwan on 14 January 2012; commends Taiwan’s continuous efforts to maintain peace and stability in the Asia-Pacific region; recognises the progress made in cross-Strait relations, especially the improvement of economic links, noting that closer economic ties with Taiwan could improve the EU’s market access to China; urges the Commission and the Council, in accordance with Parliament’s CFSP resolution of May 2011, to take concrete steps to further enhance EU-Taiwan economic relations, and to facilitate ...[+++]

96 se réjouit de l'issue positive des élections présidentielles et législatives qui ont eu lieu à Taïwan le 14 janvier 2012; salue les efforts continus consentis par Taïwan pour maintenir la paix et la stabilité dans la région Asie-Pacifique; reconnaît les progrès accomplis dans les relations entre les parties des deux rives du détroit de Taïwan, en particulier concernant le renforcement des liens économiques, en faisant observer que des liens économiques plus étroits avec Taïwan pourraient améliorer l'accès de l'Union européenne au ...[+++]


encouraging the participation of young people by disseminating information at all appropriate levels (local, regional, national, European), by encouraging closer cooperation between the various groups involved (young people, youth organisations, voluntary organisations, public authorities, private sector, etc.), and by putting an end to the exclusion of certain categories of young people.

encourager la participation des jeunes en diffusant des informations à tous les niveaux appropriés (local, régional, national, européen), en encourageant une coopération renforcée entre les différents acteurs (jeunes, organisations de jeunes et de volontaires, pouvoirs publics, secteur privé, etc.) et en remédiant à l’exclusion de certaines catégories de jeunes.


Encourage closer links and partnerships between schools — which should develop as ‘learning communities’ — and teacher education institutions, whilst ensuring that those institutions provide coherent, high quality and relevant teacher education programmes which respond effectively to the evolving needs of schools, teachers and society at large.

d'encourager une meilleure collaboration et des partenariats plus étroits entre les établissements scolaires — qui devraient se transformer en «communautés d'apprentissage» — et les établissements de formation des enseignants, tout en veillant à ce que ces derniers proposent des programmes de formation des enseignants cohérents, pertinents et de grande qualité, qui répondent efficacement aux besoins en constante évolution des établissements scolaires, des enseignants et de la société en général.


encouraging interaction between citizens and civil society organisations from all participating countries, contributing to intercultural dialogue and bringing to the fore both Europe's diversity and unity, with particular attention to activities aimed at developing closer ties between citizens from Member States of the European Union as constituted on 30 April 2004 and those from Member States which have acceded since that date.

encourager l'interaction entre les citoyens et les organisations de la société civile de tous les pays participants, en contribuant au dialogue interculturel et en mettant en évidence tant la diversité que l'unité de l'Europe, une attention particulière étant accordée aux activités destinées à renforcer les liens entre les citoyens des États membres de l'Union européenne dans sa composition du 30 avril 2004 et ceux des États membres ayant adhéré après cette date.


encouraging the participation of young people by disseminating information at all appropriate levels (local, regional, national, European), by encouraging closer cooperation between the various groups involved (young people, youth organisations, voluntary organisations, public authorities, private sector, etc.), and by putting an end to the exclusion of certain categories of young people.

encourager la participation des jeunes en diffusant des informations à tous les niveaux appropriés (local, régional, national, européen), en encourageant une coopération renforcée entre les différents acteurs (jeunes, organisations de jeunes et de volontaires, pouvoirs publics, secteur privé, etc.) et en remédiant à l’exclusion de certaines catégories de jeunes.




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Date index: 2020-12-31
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