Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AMLO-MLCA
AUDIT
Accountant
Accounting and financial control chief
Consolidated and separate financial statements
Control freight-related financial documentation
Directorate-General for Financial Control
Financial Control DG
Financial control
Financial controller
Financial investigation clerk
Financial investigator
Financial jurisdiction
Financial jurisdictions
Financial oversight
MLCA Anti-Money Laundering Ordinance
Manage freight-related financial documentation
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
SECANT

Vertaling van "separating financial control " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Directorate-General for Financial Control | Financial Control DG | AUDIT [Abbr.]

DG Contrôle financier | Direction générale du contrôle financier


financial jurisdictions | financial oversight | financial control | financial jurisdiction

compétence financière


accountant | financial investigator | financial controller | financial investigation clerk

contrôleur financier | contrôleur financier/contrôleuse financière | contrôleuse financière


separation and control of aircraft by non-synchronous techniques | SECANT [Abbr.]

dispositif anti-collision SECANT | SECANT [Abbr.]


consolidated and separate financial statements

états financiers consolidés et individuels


financial controller

contrôleur des finances | contrôleur financier


accounting and financial control chief

chef du contrôle comptable et financier




manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


Ordinance of the Anti-Money Laundering Control Authority of 10 October 2003 on the Duties of its Directly Subordinated Financial Intermediaries | MLCA Anti-Money Laundering Ordinance [ AMLO-MLCA ]

Ordonnance du 10 octobre 2003 de l'Autorité de contrôle en matière de lutte contre le blanchiment d'argent concernant les obligations des intermédiaires financiers qui lui sont directement soumis | Ordonnance de l'AdC sur le blanchiment d'argent [ OBA AdC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Further efforts are needed in order to prepare a public internal financial control policy paper and to ensure the separation between internal and external audit.

Des efforts supplémentaires sont nécessaires pour élaborer un document stratégique sur le contrôle interne des finances publiques et pour veiller à la séparation entre l'audit interne et l'audit externe.


6. Each Member State shall ensure that each supervisory authority is subject to financial control which does not affect its independence and that it has separate, public annual budgets, which may be part of the overall state or national budget.

6. Chaque État membre veille à ce que chaque autorité de contrôle soit soumise à un contrôle financier qui ne menace pas son indépendance et qu'elle dispose d'un budget annuel public propre, qui peut faire partie du budget global national ou d'une entité fédérée.


(j)where an institution is the subsidiary of a mixed-activity holding company, requiring that the mixed-activity holding company set up a separate financial holding company to control the institution, if this is necessary in order to facilitate the resolution of the institution and to avoid the application of the resolution tools and powers specified in Title IV having an adverse effect on the non-financial part of the group.

(j)si un établissement est la filiale d'une compagnie holding mixte, exiger de cette compagnie holding mixte qu'elle crée une compagnie financière holding distincte pour contrôler l'établissement, si cela est nécessaire pour faciliter la résolution de l'établissement et éviter que l'application des instruments et des pouvoirs de résolution prévus au titre IV ait des effets négatifs sur la partie non financière du groupe.


(k)where an institution is the subsidiary of a mixed-activity holding company, requiring that the mixed-activity holding company set up a separate financial holding company to control the institution, if necessary in order to facilitate the resolution of the institution and to avoid the application of the resolution tools and powers referred to in Title IV having an adverse effect on the non-financial part of the group.

k)si un établissement est la filiale d’une compagnie holding mixte, exiger de cette compagnie holding mixte qu’elle crée une compagnie financière holding distincte pour contrôler l’établissement, si cela est nécessaire pour faciliter la résolution de l’établissement et éviter que l’application des instruments et des pouvoirs de résolution visés au titre IV ait des effets négatifs sur la partie non financière du groupe.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This Standard requires disclosure of related party relationships, transactions and outstanding balances, including commitments, in the consolidated and separate financial statements of a parent or investors with joint control of, or significant influence over, an investee presented in accordance with IFRS 10 Consolidated Financial Statements or IAS 27 Separate Financial Statements.

La présente norme impose de fournir des informations sur les relations, transactions et soldes, y compris les engagements, entre parties liées dans les états financiers consolidés et individuels d’une société mère ou d’investisseurs exerçant un contrôle conjoint ou une influence notable sur une entité détenue présentés selon IFRS 10 États financiers consolidés ou IAS 27 États financiers individuels.


This Standard requires disclosure of related party transactions, transactions and outstanding balances, including commitments, in the consolidated and separate financial statements of a parentor investors with joint control of, or significant influence over, an investee presented in accordance with IFRS 10 Consolidated Financial Statements or IAS 27 Separate Financial Statements.

La présente norme impose de fournir des informations sur les relations, transactions et soldes, y compris les engagements, entre parties liées dans les états financiers consolidés et individuels d'une société mère ou d’investisseurs exerçant un contrôle conjoint ou une influence notable sur une entité détenue présentés selon IFRS 10 États financiers consolidés ou IAS 27 États financiers individuels.


The amendments are the following: allow a first-time adopter in its separate financial statements to use as the deemed cost of an investment in a subsidiary, jointly controlled entity or associate either the fair value at the entity's date of transition to IFRSs or the previous GAAP carrying amount of the investment at that date; delete from IAS 27 the definition of the ‘cost method’, with the result that an investor is required to recognise as income in its separate financial statements all ...[+++]

La modification apportée à l'IFRS 1 autorise tout premier adoptant à comptabiliser dans ses états financiers individuels le coût présumé d’une participation dans une filiale, dans une entité contrôlée conjointement ou dans une entreprise associée, soit à la juste valeur à la date de transition de l’entité aux IFRS, soit à la valeur comptable de la participation indiquée dans le référentiel comptable antérieur à cette date. Dans l’IAS 27, la définition de la «méthode du coût» est supprimée en conséquence et tout investisseur doit comptabiliser en résultat dans ses états financiers individuels tout dividende reçu d’une filiale, d’une entit ...[+++]


Similarly, if an entity uses a deemed cost in its opening IFRS statement of financial position for an investment in a subsidiary, jointly controlled entity or associate in its separate financial statements (see paragraph D15), the entity’s first IFRS separate financial statements shall disclose:

De même, si dans son état de la situation financière d’ouverture en IFRS, une entité utilise un coût présumé pour un investissement dans une filiale, une entité contrôlée conjointement ou une entreprise associée dans ses états financiers séparés (voir paragraphe D15), les premiers états financiers séparés en IFRS de l’entité doivent mentionner:


Similarly, if an entity uses a deemed cost in its opening IFRS statement of financial position for an investment in a subsidiary, jointly controlled entity or associate in its separate financial statements (see paragraph 23B), the entity’s first IFRS separate financial statements shall disclose:

De même, si une entité utilise un coût présumé dans son état de situation financière individuel d’ouverture en IFRS pour une participation dans une filiale, une entité contrôlée conjointement ou une entreprise associée dans ses états financiers individuels (voir paragraphe 23B), les premiers états financiers individuels en IFRS de l’entité doivent indiquer:


Within the European administration the implementation of the Community budget rests on the existence of three different functions, which must be performed separately: authorising officer, accounting officer and financial controller.

L'exécution du budget communautaire, à l'échelle de l'administration européenne, repose sur l'existence des trois fonctions différentes, incompatibles entre elles : les ordonnateurs, les comptables et les contrôleurs financiers.


w